Salt and Sanctuary – Játékteszt

9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Gondolkoztál már rajta milyen is lehetne egy Souls kaliberű játékot 2D-s nézetben játszani, mint egy régi Prince of Persia játékot? Akkor itt az ideje, hogy most megtudd!

A Salt and Sanctuary játékot a SKA Studios készítette, és lényegében a Demon’s Souls, Dark Souls és a Bloodborne együttese ihlette. Itt is meghalunk rengetegszer, és a legegyszerűbb ellenfelek is lehetnek végzetesek. A képernyő méretű bossokról nem is beszélve…

A játék elején létre kell hoznunk karakterünket, akivel majd belevágunk a „mókába”. Lehet férfi illetve nő, bár nincs szinte semmi különbség közöttük, mert a testalkat nem változik, csak a fej kicsit sminkeltebb lesz. A hajak is ugyanazok, tehát férfi karakternek adhatunk női frizurát, illetve fordítva. Több fajból választhatunk, így a bőrszint akár zöldet vagy feketét is választhatunk. Sok fajta kaszt közül lehet választani, akárcsak a Souls játékokban: mágustól elkezdve, a tolvajon át paladinig minden megtalálható.

A játék nagyon kevés dolgot árul el nekünk, illetve az elején is csak pár tippel lát el minket, hogy hogyan is kell játszani ezzel a játékkal (tehát ez is egy hasonlóság). A célunk, hogy haladjunk, és felfedezzük a nagyon hangulatosra sikeredett területeket, de persze közben fejlődjünk és túléljünk minden rémséget.

Nagyon nagy tere van a játéknak: rengeteg barlang, útvesztő, kastélyok, templomok, és még sok más. A karakter fejlesztése hasonló a Final Fantasy 10-ben találhatóhoz: különböző, elágazó képesség fa van, és nagyon változatosan lehet fejleszteni a karaktereinket, hogy melyiket milyen irányba fejlesztjük, és milyen képességeket oldunk fel neki.

A játékban Creed pontokat érünk el, amit hasonlóan a From Software játékaiban tapasztaltak szerint: ha meghalunk, elveszítjük őket. Ezekből a pontokból tudunk vásárolni, illetve szintet lépni, és statokat fejleszteni.

Nagyon fontos, hogy van couch co-op lehetősége, tehát hogy egymás mellett ülve egy gépen játszhatunk ketten végig az egész játék során. Ez egy fontos eltérés a From játékaitól, ahol csak bossok legyőzéséig lehet egy társunk, aki azt követően eltűnik a játékunkból.

Rengeteg időt lehet beletenni a játékba, és noha lehet elsőre nagyon egyszerűnek, vagy bugyutának tűnik a játék, vagy azt mondanánk rá, hogy ez nem a mi stílusunk, így nem adunk neki esélyt… Pedig nagyon masszív tartalommal és izgalmakkal van tele a játék. Nagyon hamar megkedvelik ezt a játékot, akik a From Software játékait is szeretik, és teljesen más tapasztalatokat ad, amiért ilyen 2D-s megjelenítésű a játék. Árát tekintve, és ha megnézzük azt, hogy mennyi van benne korrekt. Ajánlom mindenkinek!

Értékelés: 9/10

Legfrissebb bejegyzések

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16