Kategóriák: CikkekVita

Gravity Rush Remastered – Játékteszt

9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Gondolkoztál már azon valaha, hogy milyen lenne, ha nem, avagy úgy hatna rád a gravitáció, ahogyan te szeretnéd, amikor csak akarod? Tehát lényegében „repülhess” amerre kedved tartja. Nos, most itt a lehetőség ezzel a játékkal átélheted ezt!

Még 2012-ben jelent meg a játék, akkor még csak PS Vitára, de most remastered (milyen meglepő, hogy most nem PS3-ról 4-re, hanem egy vitáról) formában újra tiszteletét teszi ez a páratlan játék PS4-en is. A remastered itt valóban igazi, korrekt remaster munka lett, tehát full HD, 60 fps. Igen, szép és gördülékeny mindig a játék. Ki ne felejtsem, minden dlc-vel is rendelkezik a játék illetve, gyönyörű galériát is kapott.

A játék helyszíne Hekseville város, ami egy elvont univerzumban létezik és lebeg. A játék elején úgy indítunk, hogy a város több része el van szakadva az egésztől és ezeket főhősnőnkkel Kat-el vissza kell szerezni, hogy újra egy egész legyen a város. A város nagyon hangulatos és minden épülete beleillik a játék világába. Hatalmas tornyoktól egészen kis házakig minden van, még több fajta tömegközlekedési eszköz is található, például: vasút, léghajó és ezek segítségével Hekseville egyik negyedéből a másikba utazhatunk, illetve csak a gravitáció segítségével repülhetünk is. Én mindig a repülésnél maradtam, túl jó mókának bizonyult így nem választottam más közlekedési formát, pedig vannak „wormhole”-ok is, vagyis inkább nevezzük teleport lehetőségnek.

A játék hangja lehet angol vagy japán, illetve a feliratokat is így lehet variálni. Mivel japán játék én a japán hang és angol felirat kombinációval játszottam. Bár túl sok szóbeli párbeszéd nincs, mert kevés átvezető videó van és ezekben sem szoktak nagyon beszélni. A játék túlnyomó részében inkább képregényszerű történet vezetés van, amit olvasunk miközben váltjuk a képeket. A kontrollerünk mozgásérzékelésének köszönhetően ezeknél a képregényes jeleneteknél is tudjuk erre-arra dönteni a képet kicsit, de ez lényegtelen dolog, de azért van ilyen is. Inkább a repülésközben lehet jól használni a mozgásérzékelőt, hogy a kamerát vagy így kezünket ide-oda mozgatva nézelődünk vagy csak maradunk a jó öreg thumbstick-nél, én utóbbit választottam a könnyebb és jobb kezelhetőség miatt.

Mint korábban említettem főhősnőnk Kat, aki egy gravitáció váltó és befolyásolni tudja, hogyan hasson rá a gravitáció, hogy lefele zuhanjon vagy akár az égnek felfele, de igazából bár merre és ennek köszönhetően repülünk. Vagy a magasban vagyunk, és épp lebegünk, mert semerre nem hat ránk gravitációs vonzás.

Kat hű társa egy fekete macska, aki nem csak fekete, hanem olyan, mint az űr, csillagokat látni rajta mindenhol és az ő segítségével vannak szuperkepeségeink, és ő tölt fel minket repülési idővel, amikor kifogytunk (repülési időt találhatunk a levegőben is kék kristályként, de időnként kénytelenek vagyunk leszállni, ha nem sikerült találnunk ilyet időben). Kat képességeit/statjait, mint az életének mennyisége, zuhanás gyorsasága, rúgásának erőségét stb. tudjuk fejleszteni kristályokért cserébe, amik szerte szét vannak tonna számra a játék területén. Kristályokat még különböző challenge feladatok elvégzéséért is lehet szerezni. Például minél több ellenfél legyőzése x idő alatt, futam verseny stb.

Kat ellenfelei egyébként a Nevi-k, amik ennek a különös világnak a gonosz teremtményei, amik felelősek minden rosszért és szenvedésért Hekseville-ben. Persze az emberek között is vannak rosszak, akik Kat képességét a magukénak szeretnék tudni, de nem spoilerezek.

Kat karaktere, személyisége röviden egy aranyos lány, aki nem tudja, hogy ki is ő valójában és nincsenek emlékei, a nevét se tudta így a Kat-et is kapta (még a játék elején). Szerény és nem vár jutalmat, ő csak segíteni akar a bajbajutottakon. Egy igazi szimpatikus hősnő.

Nagyon gyors, és izgalmas a játék végig. Az állandó perspektíva váltás miatt, hogy milyen nézetből látjuk a világot, oldalról, fejjel lefele nézetből, mert a plafonon állunk vagy rendes szemszögből eléggé tekergeti az agyunkat főleg, mert rövid idő alatt kell reagálni például az ellenfelekre, mert nem kímélnek és igyekeznek eltalálni minket támadásaikkal.

Biztos, hogy jó dolog volt ennek a játéknak a PS4-re való kiadása, hát még ilyen impozáns és valóban érzékelhető munkával elkészített remastered formában.

Én nagyon kíváncsian várom ezek után az elvileg idén megjelenő második részét, már most előre jóra számítok majd a folytatástól.

Értékelés: 8,5/10

Legfrissebb bejegyzések

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18