Új résszel és szerény tartalommal jelent meg a Street Fighter V, ami tökéletes harcrendszere ellenére még jelentős hiányosságokkal küszködik.
A Capcom egy kicsit fura dologgal állt elő az új Street Fighter kiadásakor, ami felett nem tudok elsiklani, de ugyanakkor haragudni is nehéz rájuk, mert az egyik eddigi legtökéletesebb rendszer található benne. A 60€-s játék szinte teljesen single player mentes. Nincs story mód, nincs arcade mód, ami eddig megtalálható volt. Van egy sztori módnak nevezett rész, ami egy visual novel szerű, állóképekkel elmondott pár küzdelmes történet, de nem nagyon tudom hova tenni azokat. Csupán koncepciószerű az a pár dolog, amit megismerünk belőle. A játék PC-s változata még tovább nehezíti ezt az amúgy is nehezen lenyelhető dolgot: a billentyűzet kiosztás nem módosítható és folyamatosan konzolos gombokat mutat. Ez idővel megszokható, vagy ha gamepaddal játsszuk a játékot, akkor abszolút nem jelent gondot, de a játék egy kötelező „tutoriallal” kezdődik. Végre kell hajtanunk bizonyos ütéseket, kombinációkat, de nem tudjuk, hogy mégis mivel kell megcsinálnunk, mert a gombok megnézéséhez a menübe kellene belépnünk, de az csak a tutorial után elérhető. Lényegében vaktában nyomkodjuk a gombokat, és valami majd csak az lesz, amit kér a feladat.
Amennyiben ezen túl tettük magunkat, akkor a menübe érkezve szemünk elé tárul a rengeteg hiányos tartalom (ami majd később érkezik) a letakart menüpontok személyében. Ha elkezdünk egy meccset mondjuk Survival módban, akkor láthatjuk, hogy összesen 16 karakter található a játékban. Az összes többi karaktert meg kell majd vásároljuk, amit majd játékon belüli pénzből is megvásárolhatjuk majd, így ezért nem nevezném negatívumnak. Egyedül a kicsit szerény felhozatal szomorít el.
Ha már a játékon belüli fizetőeszközről beszélünk, azt meg is kell szerezzük. Azt márpedig csak akkor kapunk, ha csatlakozva vagyunk az online szerverekhez. A szerverek az első pár napban szinte teljes egészében halottak voltak, de azóta is gyakran lecsatlakoztat minket róla. Offlineban pedig majdhogynem mindegy mit csinálunk, mert alig tárol belőle valamit a rendszer. A multiplayer tekintetében is jelenleg számos problémával találkoztam. Az első és legnagyobb probléma, hogy a teszt írásának pillanatában semmiféle negatívummal nem jár a ranked játékok elhagyása a vége előtt. Példaként kipróbáltam, hogy rongyosra verettem magam egy meccsben, nyomtam egy jó öreg ALT+F4 kombinációt és mintha meg sem történt volna, nem kaptam levonást a pontjaimból. Ez nagyon könnyen kihasználható és kvázi „csalni lehet” a rankjainkkal. Ezen felül a PC-s változatban nincs semmiféle Steam integráció. Nem tudunk a megszokott módon a felugró invite ablakból elfogadni meccseket, és meghívni sem tudunk így másokat. A multiplayer meccsekre egy profilt kell létrehoznunk, ahol meg kell adjuk a kedvenc karakterünket. Ez azért fontos, mert minden multiplayer meccsre azzal a karakterrel fogunk menni. Ugyan megváltoztathatjuk majd a profilunk beállításánál, de más módja nincs a karakter kiválasztásának. Itt az egyes karakterek couterelésének lehetősége teljes mértékben kiesik, mert vakon behív a játék egy karakterrel, amivel úgy gondoljuk, hogy jól játsszunk, és a betöltő képernyőn szembesülünk vele, hogy lehet Laura helyett inkább Rashid kellett volna, vagy hasonló.
Ennyi negatívum után természetesen azt sem szabad elfelejteni, hogy a Capcom egy tökéletes rendszert tett a játékba. Régen szórakoztam ilyen jól egy verekedős játék esetében PvP-ben. Az EX már ismerős lehet a régebbi játékokból, az nem különösebben változott, de a V-Trigger, V-Skill és a V-reversal nagyon fordulatos meccseket tud eredményezni. Pofon egyszerű kitapasztalni, hogyan is működik a dolog, de az elsajátításuk rengeteg gyakorlást igényel. Az ütések regisztrációja nagyon jól sikerült, nem volt egyetlen alkalommal sem olyan érzésem, hogy „nem ért hozzám, de mégis megkaptam a sebzést”, mint jó néhány esetben más verekedős játékokban.
A multiplayer össze van kötve a PS4-es változattal. Ez egy nagyon elismerésre méltó lépés, mert nem csupán hibátlanul működött a multiplayer cross-platform játék esetén (amikor épp volt hálózat, hogy működjön), de a játékos bázist is ki tudja bővíteni, így talán kevesebb lesz a várakozási idő is egy-egy meccskeresés között. Ez a kezdeményezés más játékok esetében is követendő példa kell legyen.
Sajnos a jelenlegi állapotában nem tudok több pontot adni egy kvázi félkész játékra. Ha Korai hozzáférésbe került volna a játék, akkor teljesen érthető lett volna ez a tartalom mennyiség, de egy „teljes játék” esetében szerintem nem elfogadható. Nagyon jó a harcrendszer, a pályák szépek, de a hiányzó tartalom mértéke mindezt képes összerondítani. Amennyiben a PC-s problémákat orvosolják és megérkeznek a hiányzó tartalmak, akkor nyugodt szívvel tudom ajánlani bármilyen kezdő játékosnak is, de jelenleg inkább a versenyekre készülő hardcore játékosok számára ajánlanám a beszerzését.
Értékelés: 6/10
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…