Oldal kiválasztása

Dying Light: The Following – Játékteszt

Dying Light: The Following – Játékteszt
9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A betondzsungel után most a vidéket célozta meg a Dying Light kiegészítője, ahol masszív terület és új közlekedési forma is várja a túlélni vágyókat.

A kiegészítő az alap játék történetét viszi tovább, mégpedig olyan formában, hogy a főhősünk, Kyle Crane egy haldokló embertől megtudja, a városon kívül vannak olyan emberek, akik nem kapják el a fertőzést, még akkor sem, ha megharapják őket. A vidéki területen találkozunk egy rejtélyes szektával is, akiknek el kell nyernünk a bizalmát. A történet ezen aspektusa hozza vissza az alap játék egyik legkevésbé kedvelt pontját, mégpedig azt, hogy lényegében átnevezhetnénk a játékot Fetch Quest: The game névre is. Annyi értelmetlen ide-oda mászkálós küldetés van benne, hogy azt egy MMO is megirigyelhetné. Ez a kiegészítő esetében sincs máshogy, ráadásul megtoldották azzal, hogy a főküldetést adó ember csak akkor ad majd további küldetést, ha a bizalmunkat növeljük a szektával, ezt pedig más fetch questek elvégzésével lehetséges.

Az alapjátékkal ellentétben itt annyira nem jelent gondot az A-ból B pontba eljutás, ugyanis most már nem a városi szűk utcákon és épületeken kell ugrálnunk, hanem új terepjárónk, egy buggy lesz a segítségünkre. Eleinte féltem, hogy kicsit glitches lehet majd co-op játék lévén, de meglepően jól kezelhető a járgány. Egészen olyan szinten, hogy némelyik AAA játék is megirigyelhetné a kocsinkat. Már azért hatalmas piros pont jár a fejlesztőknek, hogy egy teljesen működő műszerfalat tettek a játékba, amin mindhárom óra értéket mutat. Ez a tavalyi év során is kimaradt nagyobb autóversenyes játékok esetében. Az utazáshoz üzemanyagra lesz szükségünk, amit benzinkutak környékéről tudunk beszerezni és töltünk kocsink hátuljába. Természetesen ennek a mennyisége a nehézségi szint emelésével arányosan csökken.

A fejlesztők nem álltak meg ennyinél, egy teljesen új skill ágat is kapott a vezetés, amit ugratással, levezetett távolsággal, zombik elütésével, stb. szintezhetünk. A kapott szintek segítségével teljesítményileg fejleszthetjük az autónkat, de ezen felül támadó és védekező kiegészítőkkel is felszerelhetjük. Például áramot vezethetünk a buggy karosszériájába, amivel megrázhatjuk a rákapaszkodó zombikat, de lángszórót is tehetünk az elejére, amit ha közel vagyunk hozzá, akkor távirányítóval is működésbe hozhatunk. Ezen felül random előugró versenyeken is részt vehetünk a coop társainkkal, mint például a zombi elütés időre, vagy a tárgyak összezúzása. Ha elég időt szánunk járgányunkra, akkor akár Carmageddont meghazudtoló mutatványokat csinálhatunk vele.

Túlságosan nagy változás nem történt a játékot tekintve az alapjátékhoz képest. A karakterünket is átvihetjük a kiegészítőbe, sőt, a kiegészítő indítása előtt figyelmeztet is minket, hogy tapasztalt játékosoknak ajánlják, mert elég fejlett zombikkal találkozunk már közvetlen a sztori elején benne. A környezet változása jó és rossz dolog is egyben. Aki szerette, hogy a tetőkön szaladgálva ablakok párkányára és kiálló dolgokra mászik fel Mirror’s Edge stílusban, az nem biztos, hogy ugyan olyan örömét leli majd ebben a kiegészítőben, itt ugyanis a vidéki helyszín miatt elég sík terepek vannak. A jó dolog benne, hogy újfajta helyeket fedezhetünk fel, mint például egy elárasztott barlangot, ami zölden fénylő falai miatt még a zombik nélkül is ijesztő látvány.

Összességében annyit tudok elmondani a kiegészítőről, hogy a 20€-s árat teljesen fairnek tartom a hozzátett tartalom és terület tekintetében. A sztori és a karakterek továbbra sem lélegzet elállítóak, de szerintem egy open-world zombihentelő játékban nem sok mindenkit érdekel. De ha másért nem is, a buggyval való száguldozás már megéri a kiegészítő árát.

Értékelés: 8,5/10

Translate »