Typoman – Játékteszt
Milyen is lenne a Világ, ha minden csak úgy működne, ha le kellene betűznünk őket? Ez mennyire működhet egy játékban? Hát nem a Typoman fogja megadni rá a választ, de el kell kezdeni valahol.
Milyen az, ha egy játékba igazán egyedi mechanikát rakunk, de minden mást kifelejtünk? A Typoman tökéletes példa, adva van egy nagyon érdekes játékmenet, amivel nem igazán találkoztunk még, de egyszerűen a fejlesztők nem igazán tudták kihasználni.
A bevezetésben feltettem azt a kérdés, hogy milyen is lenne a Világ, ha úgy működne, hogy minden betűkből kell kiraknunk és úgy működne? A Typomanben pontosan ezt kapjuk, a környezetben szétszórt betűket, amikből értelmes szavakat kell összeraknunk és így bírhatunk működésre gépeket, platformokat és lényegében bármit. De, hogy tisztább legyen itt egy példa: Ha az „ON” szót összerakjuk, akkor egy gépet bekapcsolhatunk, de ha valaminél ott szerepel, hogy „Platforma” akkor az úgy is fog viselkedni.
De ezek után hol is bicsaklik meg a játék? A platformer részeknél, hogy mindenféle jelek nélkül vannak elhelyezve csapdák, és maga a mentések sem segítenek sokat így inkább lesz fárasztó és szenvedős, mint sem élvezetes pedig a szókirakó részek igazán élvezetesek. magukban ez sem mentik meg.
Maga a játék látványa igazán magával ragadó, főleg azoknak fog tetszeni, akik szeretik a Limbot mert leginkább ehhez tudom hasonlítani. A legtöbb szín mellőzve van a fekete és a szürke van hangsúlyozva legtöbbször barnával így nyomasztó érzést ad, erre rátesz még egy lapáttal a zene és így adva egy bizarr hangulatot az egésznek.
A Typoman egy igazán egyedi cím Wii U-ra, amiben jóval több rejlik, mint amit kapunk. Akik elkezdenek, vele játszani készüljenek fel, mert sokat fognak szenvedni, viszont képes lesz meghálálni és megtalálhatjuk benne a kincset.
Értékelés: 6/10