9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Mit tennél, ha egy ismeretlen szigeten ébrednél bal kézfejedben egy furcsa fémmel és mindenhol ősi élőlények járkálnak? Valamint egy furcsa épület is van a távolban? Biztosan nem arra gondolnál, hogy túl jó volt az esti buli.

Mondhatjuk, hogy az utóbbi idők „legjobb” túlélő indie címe az Ark: Survival Evolved ami már Xbox One-ra is elérhető így ki is próbáltuk mit nyújt konzolon. De miben rejlik is a hihetetlen népszerűsége? Erre egy kicsit később válaszolnék, hogy szerintem miért.

Ha a játék alapjait nézzük, egy ma divatos túlélő indie címet kapunk, felébredünk egy ismeretlen helyen, felfedezzük a környezetünket, elkezdünk puszta kézzel követ ütni és fát, hogy legyen miből craftolnunk és szépen lassan fejlődünk a nyersanyagok terén így készítve magunknak egyre jobb felszereléseket.

De akkor most már térjünk ki az egyedi vonásokra is, a környezet szimplán lenyűgöző. Igazán változatos és nagyon látványos, változatosság alatt tényleg azt is értem, mocsaras környezettől elkezdve a fagyos részig minden található, ráadásul kiválaszthatjuk, hogy milyen részen akarunk kezdeni, ez egyfajta nehézségi szintet ad a játéknak. Amit még érdemes megjegyezni, hogy míg konzolon is nagyon szép (mondjuk ettől a generációtól nem is várunk kevesebbet), de az biztos, hogy egy masszívabb PC alatt még lélegzetelállítóbb.

Haladjunk is tovább a Jurassic Parkba. A játék másik fő érdekessége, hogy nem ismeretlen kannibálok, zombik vagy emberek (na, jó ez szervezet függő) fogja megkeseríteni az életünket hanem dínók, egyéb ősi élőlények és rovarok, akiknek mind meg van környezete, ahol megtalálhatjuk őket, illetve saját viselkedéseket is kaptak, így megtanulhatjuk, hogy melyikeket jobb elkerülni nagyon-nagyon messziről. 

Az állatokhoz tartozik a másik dolog, ami miatt még igazán különleges az Ark: szinte mindegyiket képesek vagyunk befogni és háziállatként kezelni, sőt lovagolhatunk is rajtuk, így gyorsítva meg a közlekedést. Valamint a védelmünk is masszívabb lesz, mert nagyobb dínókra komplett erődöket húzhatunk fel. Mert persze az építkezés sem maradhat ki a játékból, ami hozza a szokásost rengeteg anyagot használhatunk fel és képzeletünk valamint a terület határozza meg, hogy mit építünk.

Amiért jár a külön dicséret, hogy még konzolon is van lehetőségünk saját szervert indítani, nem kell a fejlesztők állttal létrehozottakra hagyatkozni, így még kényelmesebb lesz a játék. 

Akkor ideje megválaszolni, hogy szerintem miért is ilyen népszerű a játék, a válasz teljesen egyértelmű és egyszerű: A folyamatos frissítések. Nem csak balansz vagy optimalizálások, hanem bőséges tartalom bővítés: új területek, új élőlények, felszerelések. Látszik, hogy a fejlesztők nem csak a pénz miatt csinálják, hanem mert szeretik és fontos számukra a közösség. Minden Early címnek ilyenek kellene lennie.

Összegezve az Ark egy igazán kivételes alkotás, amivel folyamatosan foglalkoznak a fejlesztői így nincs panasz a tartalomra. A konzolos kiadásnál is mindenre odafigyeltek elsőre ismerkedni kell az irányítással. A közösség is segítőkész, így ha bármi gondunk lenne biztosan lesz valaki, aki normálisan válaszol. Nem csak PC-n, de Konzolon is ajánlom az Arkot.

Értékelés: 9/10

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01