Javában folyik még a PlayIT, de szerencsére az elsők között próbálhattuk ki a The Division próbaverzióját. Gyorsan el is mondjuk, hogy milyen volt.
Korán reggel a helyszínre érkeztünk és a ruhatér nyitása után homlokegyenest rohantunk a The Division elkerített, szigorúan ellenőrzött és védett szekciója felé. A bejáratnál egy kedves hölgy fogadott minket, aki minden további nélkül hármas csapatokba osztott minket. Hirtelen nem tudtuk mire vélni a dolgot, de a pavilonba történő belépést követően minden egyértelművé vált. Tilos volt bármilyen hang és képanyagot rögzíteni a szobában, így sajnos nem tudom megmutatni, milyen helyen töltöttük el ezt a varázslatos 20 percet, de röviden a 3×3 Xbox One és a hozzá tartozó fülesek és monitorok egy háromszöget bezárva helyezkedtek el. Kiderült, hogy a fejlesztők nem teketóriáztak sokat, egyből az úgynevezett Dark Zone-ba küldtek minket, hogy harcoljunk csak szépen egymással az értékes zsákmányért.
Na de mi is az a Dark Zone, s egyáltalán miről szól a The Division? Utóbbira nem nehéz választ találni, a játék egy akció-rpg keverék, ahol csapatokba fejlődve kell a különleges vírussal sújtotta New York utcáin különböző küldetéseket végrehajtani. A történet szerint alig pár héttel járunk a társadalom összeomlása után, a fejlesztők szerint a játék nem posztapokaliptikus besorolású, ugyanis az események most történnek, most van az apokalipszis, és csak is rajtunk a (magyarosan legyen egyelőre) Divízión múlik a világ (de legalábbis New York) sorsa.
Sajnos a bemutató alatt sok mindent nem tudtunk meg a játékról, a skillekről, a fejlődésről sokat nem tudok mesélni. A Dark Zone egyfajta PVP szekció a játékban, ahol a feladat NPC-ktől megszerezni az értékes zsákmányt, majd biztonságosan, egy helikopter segítségével kijuttatni a zónából. Ezt nehezíthetik más játékosok is – ugyanis nem kötelező nekik – illetve egyéb ellenfelek. A bemutató alatt egy instruktor segítette a csapatokat, aki bár a játékról nem sokat beszélt, az alapvető feladatokban, taktikákban és irányításban sokszor adott eligazítást számunkra.
Három féle karakter típus volt a bemutatóban, ha nagyon le akarom egyszerűsíteni, akkor egy ADC, egy SUPPORT és egy HEALER. Természetesen a szó szoros értelmében a kasztok nem állják meg a helyüket, de mégis ez alapján lehet őket megkülönböztetni. Jómagam az adc szerepében tetszelegtem, ami az alap fegyvereken túl egy célkereső guruló bombát, gránátokat és tapadós robbanószert jelentett. A support szerepében a kiegészítő fegyverek változnak robbanószerek helyett lehetőségünk van a terep felmérésére és védőtorony letevésére. A healer vagy legyen inkább medic pedig gyógyító képességekkel rendelkezett.
Első feladatunk a kihozandó felszerelések biztosítása volt. Ezek állítólag a játékban található értékesebb cuccok közé tartoznak, szóval sokat fogunk a hasonló zónákban mászkálni. Itt még viszonylag egyszerűbb dolgunk volt, "csak" npc-k álltak az utunkba. Az akadályt egész gyorsan vettük és haladtunk a további ellenfelekkel kikövezett út felé. Az irányítás egész kellemesre sikerült, a fedezékrendszer jól működik és a karakterek is egész mobilisak, kúsznak, másznak, vetődnek, felmásznak mindenféle magaslati helyekre stb. Az egyetlen gondom talán a gránát működésével volt. Tudniillik ezt ugyanis a d-pad egy gombjával kellett elővenni és célzás után elhajítani. Sajnos nem tudom megerősíteni, hogy van-e más módszer is erre, én a bemutató alatt nem jöttem rá, de kell meglepetés a megjelenés napjára is. A másik problémám a játékkal a lőszerek és idegen fegyverek felvétele volt. Itt se mondom biztosra, hogy nem lehet, de volt, hogy üres lett a fő fegyverem tára, a repkedő golyók és robbanások közepette viszont nem találtam plusz lőszert és az ellenfél fegyverét se tudtam felvenni. (Ez még nem jelenti azt, hogy nem is lehet.) A játék során ha valamelyikünket súlyos találat érte, úgy először csak a földre esett, itt még lehetősége volt a csapattársaknak segíteni, pár újabb találat után azonban szívleállás volt a képzeletbeli orvosunk diagnózisa. Szerencsére azonban ez nem jelentette a játék végét, pár másodperc elteltével jött a respawn és futhattunk vissza segíteni a bajtársaknak.
A végeredmény egy erős döntetlen lett, a meccs alatt semelyik csapat nem tudta kivinni a zsákmányolt felszerelést. Valószínűleg ebben közrejátszokttak az instruktorok is, akik csak utólag említették, hogy úgy egyébként nem volt kötelező egymásra (értsd a csapatok között) lövöldözni, s békében is megoldhattuk volna a dolgokat. Azonban ha valaki egy másik játékosra lő a nagyobb jutalom fejében, úgy vérdíj kerül a fejére, a pozíciója ismertté válik és máris nem olyan könnyű feladat a zsákmányolás. Tény, sokkal izgalmasabb.
Összefoglalva tehát, a The Division gyönyörű, az első benyomások nagyon pozitívak, személy szerint a Collectors Edition berendelése soha nem volt még nálam ilyen szinten megerősítve semmelyik játéknál sem. Aki kíváncsi arra, hogy melyik verzióval játszottunk, azoknak a 2015-ös E3-as prezentációt ajánlom, hasonló szekcióval játszottunk mi is.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!