Lara újabb kalandja most a fagyos Szibériába kalauzol el minket, aminek sokkal személyesebb indítéka van, mint elsőre gondolnánk.
A Rise of the Tomb Raider megjelenésének kalandos történetét szerintem mindenki ismeri, lényegében a három nagyobb platformra megjelent volna egy időben, de a Microsoftnak végül sikerült időlegesen is, de Xbox címé tenni. Mennyire is jó döntés ez? Ezt nehéz megmondani, majd a számok úgy is megmutatják. Viszont nézzük is, hogy Larának sikerült-e ismét egy emlékezetes kalandba keverednie?
Történetünk elején egy megtört Lara-t kapunk, aki megszállottan próbálja bebizonyítani, hogy apjának igaza volt és létezik az „Isteni Forrás”, ami halhatatlanságot ad az embereknek. Az apja teljesen beleőrült a keresésbe, mígnem ez okozza a halálát is. Első nyomokra Szíriában találunk, amik egy Halhatatlan Prófétát is emlegetnek, aki a forrást őrzi és az ott találtak alapján utunk Oroszországba, Szibériába vezetnek. Nem is marad más választásunk, Lara előszedi hegymászó felszerelését és a legvastagabb kabátot, amit talál és irány a fagyos Szibéria, ahol a játék végig vendégeskedünk. Kell egy ellenfél is, akiket meg is kapunk a Trinity személyében. Ez egy mélyen vallásos szervezet, akik nem rettenek vissza semmitől sem. Viszont ellenségek mellett szövetségesek is lesznek, köztük az előző részből már ismert Jonah, akinek nagy szerep nem jut, de a végén még is fontos lesz. Valamint a völgyben élők is ott lesznek, akiknek bizonyítanunk kell, hogy segíteni jöttünk. Ha már Tomb Raider, akkor a természetfeletti sem maradhat ki, akikről nem szeretnék semmit elárulni. A játékban gyorsan kiderül, de inkább fedezze fel mindenki magának.
A történet leírásából is kivehető, hogy a játék lényegi része, egy területre összpontosul, ahol persze több féle területtel fogunk találkozni, már csak Szibéria kiterjedtsége miatt is. A hófödte hegyek, hágók, lápos vidék, középkori romok, gleccserek, nagyon változatos, erre nem is lehet panaszkodni. Személy szerint reménykedek abban, hogy az esetleges folytatásban már több kontinenst is meglátogatunk majd, és nem ragadunk egy helyszínen.
„Mindenki meghozza a maga döntését.”
Miért emelem ki ezt a mondatot? A játék karakterei miatt, akiket szándékosan nem részleteztem a történet leírásában. De lássuk is:
Fentebb említettem, hogy Lara személysége megtört, mégis megszállott, minden tettében érződik, hogy az apja miatt cselekszik, „tisztára” akarja mosni a nevét, hogy valóban igaza volt a forrással kapcsolatban. Ez az indíték a játék végig fenn is fog állni, ahol meghozza a saját döntését, ami nagyon megalapozza az egész karaktert.
Trinity oldalról Konstantin-t kapjuk meg, mint, „gonosz” vezetőt (de valójában az? Nem csak egy bábu?). Aki tűnhet egy szimpla egyszerű rossz karakternek, mert kell egy a játékba. Én nem így tekintek rá. Meg van a saját indítéka a forrás keresésére a Trinity-n túl. Szépen lassan adagolja a játék a személységét, de ez jót is tesz neki, a játék végére egy kicsit együtt is tudtam vele érezni.
A harmadik főszereplőnk Jacob, a völgyben lévő falu vezetője. Nem igazán akar segíteni Laranak, hogy megtalálja az elveszett várost. Nagyon jó indokok miatt tesz így. Nem is szeretném a karakterét jobban bemutatni, mindenki fedezze fel, hogy milyen titkok tartoznak hozzá.
Kanyarodjunk vissza Larahoz, aki már az előző részben is meglepődtünk, hogy mennyire hidegvérrel képes ölni, ami itt folytatódik, és sokszor már brutalitással társul. Mondhatjuk, hogy az új sorozat sokkal naturalistább útra lépett, ami kifejezetten örvendetes, sokan nem mertek volna így hozzányúlni.
A brutális kivégzések megjelentek, viszont a puzzle részek visszafogottabbak lettek. Van, amikor egy kicsit körbe kell néznünk, kicsit gondolkoznunk kell, de a legtöbbre azonnal ráfogunk jönni. Lehetnének keményebbek, főleg a „kihívás sírok”, ahol skillektől független képességeket szerezhetünk meg. Ha már skillek, akkor az előző részből áthozták a 3 fő ágat, amiken belül több képességre is eloszthatjuk pontjainkat.
Fegyver arzenálunk is már ismerős lesz. A fő fegyverünk, az íj lesz ismét, és e mellé társulnak jégcsákányaink, amik falak megmászása és kivégzések mellett a szakadékok feletti átlendülésre is használhatóak lesznek (Indiana Jones után szabadon). Kapunk még pisztolyt, gépfegyvert és shotgunt. Újonnan érkezik a harci kés, ami kivégzéseknél és kötél elvágásánál jól fog jönni (persze ezt nyilakkal is ellehetne végezni, de ne kételkedjünk a fejlesztőkben).
Ami örvendetes a részemről, hogy a QTE részeket kivették. Az előző részben is már sok esetben zavaróak voltak, helyettük inkább időlassítás van, hogy rendesen tudjunk célozni. Jár a dicséret emiatt, viszont ami nem tetszik, azok a scriptek. Nagyon sok helyen tudni fogjuk, hogy az következik. Miért is tudjuk? Mert ha nem azt csináljuk, amit a játék elvár, biztosan meghalunk. Nagyon remélem, hogy ezen változtatni fognak.
A játék piszkosul tartalmas lett, sok helyszín, még több gyűjtögetni való, a kihívás sírok, mellékküldetések, amik kifejezetten üdítőek. Fegyver részeket is gyűjtögethetünk, hogy az arzenálunk még változatosabb legyen, gyűjtögetnünk kell a fejlesztésekhez. nagyon sok tartalom került a játékban, semmit sem vesznek el a fő részből. Ráadásul egy új elem is bekerült a Nyelvek, amiket úgy szintén fejleszthetünk. Három Nyelvet ismerhet meg Lara: Görög, Orosz, Mongol. Ezek segítségével monolitokat olvashatunk el, ezek rejtett helyeket fednek fel.
A látvány is nagyon szépre sikerült, a helyszínek részletesek, az effektek is a helyükön vannak. Persze van nála szebb játék, de nem kell szégyenkeznie. Nem igazán tudok rosszat mondani erre a részre.
Ami egyedül zavaró volt, az Lara. Sokszor nem éppen azt csinálta, mint kellene, beleakadtam a falba és innentől le is estem, ráugrottam a fára, de úgy gondolta, hogy lecsúszik. Nem hatalmas dolog, de mégis belerondítanak az egészbe.
A Rise of the Tomb Raider egy olyan cím lett, ami kellett az Xboxnak, még ha időlegesen is. Teli van tartalommal, nagyon hosszú időre leköti az embert, főleg ha további DLC-k még hozzá fognak adni. A látványa lenyűgöző. Bár nem hibamentes az egész, még is eltekinthetünk tőle, mert imádni fogja az ember. Aki Xbox tulajdonos annak kötelező vétel.
Értékelés: 9/10
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…