Warhammer End Times: Vermintide – Halloween
A bétaélmények alapján úgy könyveltem el ezt a játékot, mint egy katasztrófát, és nem láttam benne többet, mint egy átfogó Left 4 Dead modot. Szerencsére kellemesen csalódtam.
Számomra egy picit fura a témaválasztása a játéknak: a játék fő ellenségeiként a hasonló játékokból megismert zombik helyett most a Skavenek (lényegében patkányok) támadnak ránk, és a túlélésért küzdünk. A játék Ubersreikben és környékén játszódik, mit elárasztottak a Skavenek. Az öt választható hőseinkből alkotott 4 fős csapatokban pedig pályáról-pályára járva kell kvázi túlélnünk. Mind az öt hős külön játékstílust képvisel, ami igazából csak papíron valósul meg. Addig a pontig, ameddig nem kapunk valami értelmes droppot a küldetés végén, addig nem fogjuk ezt észre venni.
A játékban ugyanis egy drop rendszer van: minden küldetés végén kapunk egy tárgyat, ennek minősége attól függ, hogy mennyire teljesítettünk jól a mapon, mennyi bónusz kockát találtunk meg a pályán. Ez szerintem abszolút nem igaz, teljes mértékben a szerencsén múlik minden. Ez igazából hanyagolható dolog, ezt el lehet nézni a játéknak. Az élményt a CS:GO-s ládanyitásokhoz tudnám hasonlítani. Viszont amint megszerezzük az első értelmesebb fegyverünket, azonnal más játékstílust vehetünk fel karakterünkkel. Tegyük fel, hogy a törpét választjuk. Elsődleges fegyverként használhat akár egy pajzsot és egy kalapácsot, akár egy kétkezes kalapácsot, stb. Mindegyik választás más és más helyzetekben nagyon jó. Ez adja meg a játék gerincét, hogy a csapatunkat a megfelelő felszerelésekkel tegyük össze. Például nem jó, ha a négy fős csapat mindegyike olyan fegyvert hoz, ami inkább távolról effektív, mert akkor könnyen lerohannak minket és azonnal halál.
A hordákban özönlő Skavenek mellett speciális egységekkel is számolnunk kell:
- Poison Wind Globadier – mérges gázzal teli üvegeket dobál, ami nem csak minket, de az ellenséget is szépen lassan megöli. Okosan használva könnyen kiírthatunk vele nagyobb csapatokat.
- Stormvermin – páncélos Skavenek, akik blockolják az ütéseinket és csak a fejük sérülése okoz nekik komolyabb sebzést.
- Rat Ogre – Nagydarab Skaven, komoly csapatmunka kell a legyőzéséhez. Ha túl közel merészkedz hozzá, nagyon könnyen a földbe göndölve végzed.
- Gutter Runner – gyors, mozgékony Skaven, aki arra a játékosra vadászik, aki a legjobban le van szakadva a csapattól. Segítség nélkül azonnali halált jelent a prédájának.
- Packmaster – hőseink nyakát egy villával elkapva elhúzza a tömegtől és kvázi felakasztja őket. Segítség nélkül szintén biztos halált jelent karaktereinknek.
- Ratling Gunner – egy gépfegyveres Skaven, fedezékek ügyes használatával könnyedén kiiktatható pár jól irányzott fejlövéssel
A pályák kinézete és felépítése nagyon hangulatosra sikeredett. A zenék tökéletesen illeszkednek a lehangoló és már-már depresszív látványvilágnak. A masszív hordánkban ránk támadó sereg pedig tovább fokozza a tehetetlenség érzetét. Amit külön kiemelnék, az a fegyverek és a páncélok fémes hatása, ezt más játékokban is nagyon kritikus szemmel figyelem.
Elég összeollózott játéknak tűnik első pillantásra a játék (főként Left 4 Dead), de képes ezeket az elemeket egy olyan egyveleggé összegyúrni, ami egy hangulatos coop élményt eredményez. Közel 90%-os pozitív Steam értékelésekkel nyugodtan állíthatom, hogy számomra az év egyik legnagyobb meglepetése volt ez a játék.
Értékelés: 8,5/10