Signal to Noise – Játékteszt
A zene alapú játékok piaca egyre szélesebb körű, és most még nagyobb lett, ugyanis ez a játék egy új irányba próbált meg elindulni: egy zenei rail shooter lett az eredménye.
Leginkább talán az Audiosurfre hasonlít a játék kinézete, de a játékmenet teljesen különböző. Több panelre bontható a pályák felépítése, amit a zenénk alapján generál a játék a map betöltése előtt. Ez a generálás a playlistünkben lévő számok mennyiségétől függ, de nem tart túl sok ideig.
Amint legenerálta a pályánkat egy csőben találjuk magunkat. A különböző szekciók ebben a csőben történnek. Az első változat, amikor űrhajónk segítségével a csőben kell navigálnunk, miközben kikerüljük az akadályokat és szétlőjük az ellenségeket. A második, hogy ritmikusan ide-oda mozgó, karácsonyfa szerű akadályok közt kell átrepüljünk, és vigyáznunk, hogy ne ütközzünk nekik. A harmadik típus, amikor hanghullámok vágnak keresztül a csövön, és azokat kell kikerülnünk.
A következő rész két fázisból áll. Egy robot fej szerű bosst kell legyőzzünk, és miután megsemmisítettük felrobban és a robbanás elől a „monitor-felé” kell repülnünk és összeszedni a lebegő dolgokat pontokért.
Egy dolgot viszont hiányolok a játék vizuális részében, mégpedig azt az érzést, hogy valóban a zene hatására változnak a dolgok. Például a környezetünk megvilágítása a ritmus hatására erősebben vagy gyengébben világíthatna, vagy valami hasonló. Ez a fentebb említett Audiosurf esetében tökéletesen megvolt, hogy például ahol gyorsabb részek voltak a zenében, ott gyorsabban haladt az űrhajónk is és mellé kicsit pulzáló hatása volt a színeknek.
Minden esetre nagyon élvezetes csavart ad a zenehallgatásnak. Könnyen el lehet vele szórakozni, és az irányítás sem bonyolult. Összemérhetjük teljesítményeinket más játékosokéval és versenyezhetünk velük a ranglistán, miközben kedvenc zenéinket hallgatjuk.
Értékelés: 7/10