Oldal kiválasztása

America’s Army: Proving Grounds – F2P

America’s Army: Proving Grounds – F2P
9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az America’s Army név a free-to-play játékosok körében egy szinte szimulátor jellegű játékélménnyel volt azonos, ahol a csapatunkkal együttműködve teljesítettük a meccseket. Sajnos ebben a részben ez megváltozik.

A széria még 2002-ben indult az amerikai hadsereg „reklámozása” érdekében. Kezdettől fogva egy ingyenes, kör alapú multiplayer FPS volt. A játékok mind Unreal Engine alatt készültek, és nagyon jól kihasználták a motor adta lehetőségeket. Az első rész megjelenése óta számos változata látott már napvilágot, a legutóbbi az America's Army: Proving Grounds, amely nemrég hagyta el a béta szakaszát.

Jelenleg két játékmód (standard=„pub”; competitive) és négy különböző küldetés típus: 

  • Activate – aktiválni kell minden célpontot
  • Extract – a célpontot el kell jutatni egy kijelölt pontra
  • C4 – lerakni a bombát és megvédeni. Lényegében Counter Strike mód.
  • Take and Hold – pontokat kell elfoglalni és védeni az ellenség elől

Ezeket két felállásban játszhatjuk: 6v6 és 12v12. Számomra az utóbbi sokkal élvezetesebb volt, mert a dupla annyi ellenfél nagyobb taktikázást igényel.

Karakterünket és fegyvereinket fejleszteni tudjuk. Ezeket a fejlesztéseket használat és a saját képességeink által tudjuk feloldani. Például ölj meg X embert a mesterlövész puskával. Annyira nem jelent hatalmas előnyt, ha teljesen felfejlesztett fegyverünk van, de magasabb szinteken már meccset lehet vele fordítani. Rejtő színeket is kaphatunk, amik a pálya környezetének megfelelően színeződik.

A béta szakasza óta nagyon sokat változott a játék. A kemény fanok szinte mind abbahagyták a játékot, és ennek hangot is adtak az értékelésekben. Szinte mindenki azt sérelmezte, amiben én is csalódtam, mikor a játékba kerültem. Ez az ok a fegyverek viselkedésének megváltozása. A béta fázisban szinte valósághű volt a fegyverek működése, de most már szinte értelmetlen az ADS használata. A célkereszt használatával szimplán lövöldözhetünk, mint például CS-ben szokás. Szinte a mesterlövész puskán kívül minden más fegyver esetében hátrány, ha a nyílt irányzékot használjuk, mivel nagyon minimálisan veszít a pontosságából a fegyver célzás nélkül. Így sokkal hamarabb tudunk reagálni egy támadásra, mert megspóroljuk a célzás idejét.

A járás valamiért nagyon nehézkesnek tűnik. Úgy halad a karakterünk, mintha betontömbök lennének a testére kötözve, vagy valami iszapban járkálna. A helyzetváltások is nagyon furák, valamiért nem tűnik életszerűnek. Érdekes változás ez, mert már az egész korai változatokban is kifejezetten jó vetődések voltak. Az oldalra kihajlással nincs semmi gond, nagyon hasznos, ha fedezék mögül leskelődnénk.

Összességében bárkinek tudom ajánlani, aki a barátaival, vagy akár egyedül csapatos FPS játékra vágyik. Teljes mértékben ingyenes, és a Steam Workshop integrációjának segítségével nagyon sok pálya elérhető az alapok mellett. Akik az előző részekhez voltak szokva, azoknak valószínűleg fura lesz, de egy ingyenes CS alternatívának minden szempontból megfelel.

 

Translate »