A Rainbow Six: Siege bétájában két játékmódot próbálhatunk ki: Multiplayer és Terrorist hunt. Sajnos a hullámokban kiosztott kulcsok és a rossz netcode beárnyékolják a játékmenetet.
A cikk a PC-s béta alapján készült.
Az alap koncepciója a játéknak az egy kicsiben hasonlít a Counter Strike-ra: gonosz terroristák bombákat szereltek fel; jönnek a jófiúk és likvidálnak minden terroristát vagy hatástalanítják a bombát. Ezeket 5v5 csapatfelállásban és időre. Számomra érthetetlen, hogy ha meghalt a bombákat őrző öt terrorista, akkor már miért nem fontos a bombák hatástalanítása (ami a CS esetében szerves részét képezi a CT-k feladatának).
Ahogy haladunk előre a játékban Renown-t (helyi fizetőeszköz) kapunk, amiből fejleszthetjük a fegyvereinket és Operatorokat nyithatunk meg. Ezek lényegében olyan karakterek, amelyeknek speciális képességük van. Ezek az Operatorok öt frakcióba vannak beosztva: SAS, FBI SWAT, GIGN, SPETSNAZ, GSG 9. Például az FBI SWAT THERMITE Operatorjának speciális képessége, hogy egy olyan robbantó eszközzel rendelkezik, ami átüti a megerősített falakat is.
Multiplayer módban 5v5 felállás van. Mindkét oldalon játékosok vannak és körökre osztva egyszer támadó, egyszer védő szerepben vannak. Itt jön számomra a másik nagyon érthetetlen dolog, hogy ugyebár az általunk irányított karakter a támadó (ergo a jófiúk) oldalon az SAS, FBI SWAT, stb. nevében harcolnak a terroristák ellen, akik (most figyeljetek), szintén ugyan ezeknek a szerveknek a tagjai! Miért nem lehetett volna a védekező (terrorista) oldalon lévő karaktereknek valami képzeletbeli terrorszervezet nevét odaadni, és azt képviselnék. Tökig kevlárba felszerelt SAS katona áll, és védi a bombát, amit egy pontosan ugyan olyan kinézetű, másik SAS-es fog semlegesíteni. A körök felállása a karakterek után egy gyors helyzetfelvétellel nyit. Itt a védők barikádokat építhetnek és a különböző robbanóanyagokat, zavaróeszközöket helyezhetik le, miközben a támadók távirányítású drónokkal járkálnak a pályán, amivel a potenciális ellenfeleket, csapdákat és a célpontokat keresik.
A házak falai sok esetben berobbanthatók (kevés kivétel van csak, ami valószínűleg azért nem robbantható, mert összeszakadna a ház), betörhetők, átlőhetők. Ez egy nagyon erős nyomást ad mind a támadó, mind a védekező oldalnak, mert egy nagy házat hermetikusan nem tudsz lezárni. Valamelyik oldalról biztos, hogy be fognak törni. Ha azt a módszert választod, hogy bebarikádozod magad, akkor kiteszed magad annak a lehetőségnek (amit én magam is 99%-ban használok), hogy egy falon ütött lyukon keresztül bedobok 1-2 gránátot és mindenki, aki csak a szobában tartózkodik, a túlvilágra kerül. Azért jelent ez kifejezetten nagy gondot, mert folyamatos a csapatsebzés a játékban. Megszórhatjuk ugyan a falat egy erősebb LMG-vel, de ha véletlenül egy csapattársunk a szobában van, a terroristák mellé temethetjük majd őt is. A béta élményeim nagy részében hasonló véggel zárult: vagy a mi csapatunk lett öngyilkos, vagy az ellenfél.
Nagyobb szórakozást nyújtott viszont a Terrorist hunt játékmód, ahol négy fős csapatban kell kiiktatni egy bizonyos számú AI terroristát. Mivel hivatalosan is bejelentették, hogy nem lesz single player story mód a játékban, valami hasonlót tudok majd elképzelni a teljes játék co-op storyjának. Itt nem kell semmi különös dologra gondolni: támadóként betörünk a területre, és minden ellenséget megölünk. Három különböző módban tehetjük ezt meg: normal (kicsi xp, célzás segítés, minimális csapatsebzés); hard (normál xp, célzás segítés, közepes csapatsebzés); realistic (bónusz xp, nincs segítés, sok ellenfél, nincs sebzéscsökkentés).
Lényegében ez minden, amit a béta tudott nyújtani számunkra. Remélem, hogy új pályákat és módokat is szép számmal tesznek majd a végleges játékba, mert kb. két óra folyamatos játék után már határozottan unalmassá vált a játékmenet. Ezt még tovább rontja, hogy a számtalan kiosztott kulcs ellenére nevetségesen sokat kell várni, mire bedob egy meccsre.
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…