9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A free-to-play játékok világában manapság szinte csak arra van példa, hogy a játék során a modell inkább a „pay-to-win” kategóriába megy át, azaz ha nem fizetsz, akkor nem lehetsz a legjobb. A Warframe viszont nem ezt az elvet képviseli.

A Warframe magját a Warframek képviselik (milyen meglepő, ugye?), amik nem mások, mint lényegében exoskeletonok, amiket a Tenno-k (azaz a játékosok által irányított frakció) viselnek. Ezek a framek négy (de az egyik esetében 2×4) képességgel rendelkeznek. Lényegében ez az egyetlen megkötése van a ruháknak, mert ezeket nem tudjuk csak változtatni. Ezzel ellentétben szó szerint mindent megváltoztathatunk rajtuk: színük, testük, sisakjuk, modok segítségével bármilyen tulajdonságuk (ezeknek a működését lejjebb kifejtem), fegyvert, a frakció és klán jelvényeket, esetleges köpenyeket vagy páncél kiegészítőket. Igazából bármelyiket kiválaszthatod ezek közül, ami számodra szimpatikus, mert ha elegendő időt szánsz arra, hogy teljesen a játékstílusodnak megfelelően alakítsd ki a framet, akkor minden feladatban megállja a helyét. Természetesen egy-két dologra jobb az egyik, mint a másik, de ez nagyrészt a sajátos képességek miatt van. Jelenleg 24 Warframe található a játékban, amiből bárki megtalálhatja a neki tetszőt. (Az animációt egy ziggary nevű redditező készítette)

Hogyan tudjuk ezeket a Warframeket beszerezni? A kezdő játékosok a tutorial során három különböző frame közül választhatnak: Excalibur, Mag vagy Volt. A kiválasztott frame azonnal a játékosé lesz. Mi van akkor, ha a játékosnak egy másik frame jobban tetszik, mint a felajánlott három? Akkor két lehetősége van a játékosnak: megveszi platinumért a marketről (ami a helyi premium fizetőeszköz), megtudja melyik boss az, amelyikből kiesik, és néhányszor megöli azt. Minden Warframe négy komponensből áll (kivételt képez ismét az Equinox): egy blueprint, egy helmet, egy chassis és egy systems. A sima (nem prime) framek esetében a blueprintet creditből meg tudjuk venni, a többi részét valamilyen bolygó főboss-ból esik. Legjobb esetben a boss-t háromszor megölve mindegyik darab kiesik, de általában nem így szokott történni. Minden mission végén véletlenszerűen kapunk egy darabot a háromból. Amennyiben összeszedtük a szükséges alapanyagokat az adott alkotóelem legyártásához, akkor elkezdhetjük a craftolás első fázisát. Amikor ezzel végeztünk, van 3 alkotórészünk, azokat ismét berakjuk a marketről vett blueprintbe, és ekkor szembesülünk a leghosszabb craftolási idővel a játékban. Egy Warframe lecrafolása 72 órát vesz igénybe és több ezer creditet. Amennyiben nem vagyunk nagy hívei a várakozásnak, ne habozzunk, nyissuk ki a pénztárcánkat és azonnal befejeztethetjük a craftolást 50 platinum segítségével. Más játékban ez így működne, de amennyiben a játékunk során összegyűjtött tárgyakat más, platinummal rendelkező játékosnak eladjuk, akkor könnyedén, valós pénz befektetése nélkül szerezhetünk mi is platinumot. Csak egy példa erre: ha rendelkezünk T4 interception kulccsal, vagy csak találunk egy nyitott partyt rá, akkor lényegében minden alkalommal kapunk egyet belőle. Ennek 6-10 platinum a „kereskedelmi ára”. Nem is volt olyan nehéz, ugye?

A frameket és a fegyvereket affinity pontból kell felszintezzük (ami lényegében az XP).  Minél nagyobb a szintje például a framünknek, aszerint nyílnak meg a képességek, és növekszik az alap stat. A szinttel együtt a felszerelésünk mod kapacitását is növeljük. A modok azok, amikkel személyre tudjuk szabni a framet és a fegyverek sebzését és sebzéstípusát. Ezek common, uncommon, rare és legendary modok lehetnek. Ezen felül fontos tulajdonságuk a polaritásuk. Ha a megfelelő polaritású slotba  megfelelő modot teszünk, akkor például a 14-be kerülő Serration csak 7-be fog kerülni, de ha nem megfelelő slotba tesszük, akkor a negyedével többet fog foglalni. Minden modból csak egy darabot tudunk berakni, így ezeket érdemes a lehető legnagyobb rankra kihúzni, amit Fusion core és/vagy más, általunk nem használt modokból tudunk craftolni (*KHM* vagy szimplán megvesszük maximum szintesen más játékosoktól platinumért *KHM).

Ha összeraktuk a Warframe/fegyver kombinációnkat, akkor indulhatunk küldetésekre a bolygókon. PvE küldetések: Assassination, Capture, Crossfire, Deception, Defense, Excavation, Exterminate, Hijack, Interception, Mobile Defense, Recovery, Rescue, Sabotage (Orokin, Hive), Spy, Survival, Trial (lényegében a raid). Ezek a PvE küldetések nagyon változatosak. Az egyszerű „ölj meg X embert” típusú mission mellett találhatunk még például olyat, ahol egy foglyot kell kiszabadítanunk az ellenség börtönéből; adatot lopunk az ellenség rendszeréből, miközben Mission Impossible filmeket meghazudtoló módon kerüljük ki a lézersugarakat; ellopunk egy harci járművet, amit a pajzsunk energiájával tudunk működtetni.

Ezeknek a küldetéseknek nem csak a mechanikája változik, de annak függvényében is változtatnunk kell a technikánkat, hogy milyen faj lakja a bolygót. Ezek a fajok a Grineer, Corpus, Infested, Sentient, Orokin. Ezeknek a fajoknak sajátos támadástípusaik, egységeik és gyengeségeik vannak. Például pajzsok ellen +75%-ot sebez a Magnetic sebzés, +50%-ot az Impact és Cold, de -25%-ot a Blast damage.

PvP küldetések a Duel, Solar Rail Conflict, Cephalon Capture, Annihilation, Team Annihilation. Itt játékosok ellen mérhetjük össze a tudásunkat, és itt vannak különböző modok, amik csak PvP-ben használhatóak. Ezek általában nagyon pörgősek, így lehet, hogy a gyengébb játékosok nem nagyon fogják tudni felvenni a meccsek ritmusát.

A Warframe esetében nem lehet szó nélkül hagyni a mozgás szabadságát a játékban. Ennek a játéknak sikerült azt a freerun mechanikát normálisan alkalmazni, ami szerintem egyetlen játéknak sem ezelőtt. Futhatunk, csúzhatunk, falon mászhatunk, bullet-time alatt ugorhatunk és „feltapadhatunk” a falra, ninják módjára köteleken szaladhatunk, stb. Ráadásul sikerült nekik egy olyan irányítást kitalálniuk hozzá, ami nagyon könnyen megtanulható, így bárki kedvére ugrálhat és szaladhat, miközben több száz idegent mészárol le.

Folyamatosan teszik bele a contentet a játékba a készítők, és sosem kérnek érte „DLC” címén pénzt. Általában egy-egy mission keretében teszik be ezeket, amik egy történettel, fegyverekkel, és néhány esetben egy új frame kíséretében érkeznek. A mostani quest az "A Man of Few Words". Nem szeretném lelőni a storyt, de a címe elég releváns.

Összegezve azt tudom elmondani, hogy egy nagyon színvonalas játékkal van dolgunk, ráadásul teljesen ingyen. A játék több platformon is megtalálható: PC, PS4, XBOX. Ha valaki szeretne egy kis PvE szórakozást a barátaival, vagy egy nagyon pörgős parkour harcot az űrben, akkor a Warframe egy kötelező darab.

Legfrissebb bejegyzések

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19