9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Itt van, végre itt van az új Destiny DLC, ami elődjeivel ellentétben kifejezetten JÓ!

Sok panasz volt a korábbi két DLC-re, hogy nem érik meg a borsos árukat; nincs elég tartalom bennük; nem igazán változtattak, fejlesztettek bennük bármit is. Valljuk be darabjáért elkérni 6 ezer forintot főleg, úgy hogy aztán még nem is igazán lett jó, amit csináltak kicsit sok volt a játékosoknak. Sokan abba is hagyták már az első DLC megvásárlása után azt mondták a következőre, hogy ennyi volt. Erre bejelentették a TTK DLC-t, ami nem hogy 6 ezer, hanem 12 ezer forintba kerül. Mindenki együttes erővel lázadt fel, hogy mégis hogy képzelik, hogy az előző két DLC után erre az egyre ennyit kérjenek. Meg aztán itt volt még a Red Bull-os marketing kódos mizéria is (az élet minden területén jelen van a marketing és a reklámok, a pénz, a játékipart is ez mozgatja), amit már végképp elfogadhatatlannak tartott a közösség.

Sokat ígért a Bungie, igyekeztek csillapítani mindenkit, hogy lesz elég tartalom, fejlesztés, újítás és még sok minden más, ami indokolja azt a 12 ezer forintos árat. Igen ám, de hát, na… Korábban is ígértek már fűt-fát, de valahogy sosem sikerült a közelébe sem jutni annak, amit ezek után a játékosok vártak.

Tehát a kérdés az, hogy a The Taken King valóban jól sikerült-e? Az én válaszom, egy hét masszív játék után, amit csak Destiny-vel töltöttem az, hogy: IGEN. Teljes mértékben megéri az árát, gyakorlatilag olyan, mintha új címet adtak volna ki, annyira megváltoztattak dolgokat. Továbbra is repetitív a küldetések és a strike-ok, de most valahogy még sem olyan szörnyen unalmas, mint korábban. TTK előtt én, ha 30 órát töltöttem a játékkal, már lehet sokat is mondtam. Most viszont TTK-ban szerintem több, mint 50 órám van már, és nem még közel sem értem a végére a contentnek. Persze a storyt két nap alatt végig vittem egyedül, de korántsem volt könnyű. A végén Oryx, fő gonosszal vagy két órát szenvedtem,  körülbelül 10-szer meghaltam mire sikerült egyedül lenyomnom őt is.

Rengeteg küldetés vár még a story után. Annyi van, és olyan hosszú quest láncból áll mindegyik, hogy még bőven sok időt lehet csak ezzel tölteni. Ezen felül ott van még a pvp, a strike-ok, nightfall strike-ok és a raid.

Átdolgozták az egész szint rendszert és a light pontokat. Most már lvl 40 a max szint, amit xp-vel is el lehet érni és azután, közben, mellett nő a light pontjaink száma. Minél jobb a gear, a ruháknál az armor összege, a fegyvereknél az attack értéke, annál magasabbra kúsznak pontjaink. Én most 289-nél tartok, ami már egész soknak mondható, láttam már 301 ponttal rendelkezőt is.

Miért fontos most a light? Annak értékéhez van kötve, hogy milyen pve contenten tudunk részt venni. A raid-hez 290 light pont kell, ez alatt is el lehet menni, de két pislantás alatt elterül a karakter, amíg az ellenfelet mi csak simogatjuk legfeljebb. Nightfall strike és raid-hez fireteam szükséges, nincs matchmaking ennél a két módnál, előbbihez 3, utóbbihoz 6 ember kell.

Az ellenfelek a játékban maradtak az eddig is ismertek, de Oryx által bekerült egy új faj vagy nem is tudom mi, a Taken. Ez konkrétan, ami „elrabolva” vagyis Oryx ilyen fehér és fekete szín kavalkádban úszó világítóvá teszi az adott egységet, legyen az Cabal, Fallen vagy Vex mindegy. Lényegében úgy hódítja az univerzumot, hogy az ellenfeleit a saját zászlaja alá toborozza könnyedén. A taken-ek szórakoztató szívós ellenfelek, a kisebb taken egységek konkrétan osztódásra képesek, ha nem öljük meg az összest időben. A pajzsos cabal taken-ek meg kapnak egy új képességet, hogy a pajzsukkal tudnak lőni, ami nem csak fáj rendesen, de még arrébb is lök. Különösen vicces, amikor az a küldetés, hogy ne foglalkozz az ellenséggel, mert 2 perced van kirohanni a hajódig és futsz, mint az örült, de pár ilyen egység folyamatosan lelök ezzel a pajzsos lövéssel a hídról, amin át kell eljutnod a hajódig… Egy pár alkalommal újra kellett rohanom mire sikerült ez a rész.

A raid elvileg (én még sajnos nem vettem részt) nagyon nehéz lett. Nagyjából 10-17 óra kell a befejezéséhez. Vannak checkpoint-ok, szóval nem kell éjszakába nyúlóan egész nap egyhuzamban játszani.

Mindegyik kaszt kapott egy új al-kasztot az eddigiek mellé, ami új super képességeket is jelent. A titan egy kalapácsot tud eldobni többször (túl sokszor), ami instant öl egy területen (felugrasz, a kalapács melléd és alád ment nem számít)… A warlock levitálni kezd a föld fölött egy kicsivel és az egész testét villámok járják át, és ilyen sith nagyúr módra szórja a villámokat, amikkel szinte instant öl és tart egy 5-10 másodpercig ez a mód. A hunter pedig, nos, hát.. ööö tud lőni egy nyilat, amivel 1 ember, ha eltalál, megöl, a kilőtt nyíl ott marad az adott becsapódási helyén pár másodpercig és bénítja a közelében lévőket, hogy lassabban mozognak, ugrani nem tudnak, illetve nem használhatnak képességeket, ettől még könnyedén lelőhetnek a „bénított” ellenfelek. Jól hangzik mi… hunterem van, szerintem sokkal erősebb a másik két kaszt szuper képessége. Jó igen, talenttel később lehet, hogy nem egy, hanem 3 nyilat lehet kilőni rövid idő alatt, de akkor a becsapódott nyíl képességei, sebzése jelentősen csökken.

Új exotic item-ek kerültek a játékba, ketté van választva a year 1 és a year 2 exoctic holmik. Ami első évben volt, azt most meglehet venni új kiadásban (ha valakinek megvolt korábban az első éves persze) megfelelő statokkal. További teljesen új exotic tárgyak is kerültek be, amikért rengeteget kell dolgzoni, szenvedni, hogy megszerezzük ezeket. Én most az exotic kard megszerzésével kínlódom már napok óta. Igen van kard is már, heavy weapon-ként. Oryx megölése után lehet egy küldetés sorozattal megszerezni, legendary kard, amit fel kell fejleszteni, infusolni az erejét 280-ra és utána kapjuk meg a következő küldetés sorozatot, amivel lehet szerezni 310-es exotic kardot.

Teljesen újra dolgozták a fizető eszközöket, már nincs ketté bontva, hogy pvp és pve fizetőeszköz. Egy fizetőeszköz van a Legendary Mark, ezt lehet kapni a napi feladatok elvégzéséért, napi pvp, napi küldetés, napi hc strike. Glimmer-rel már nem sok mindent lehet vásárolni, a crypt-es npc-nél már csak legendary crypt-eket lehet venni legendary mark-ért. Xur-nál már nem lehet fizetni mote of light-al, mindent csak strange coin-nal. Pánikra semmi ok, már nincs heti limit és ontja magából a játék a strange coin-okat, egy hét alatt nekem több mint 100 darabom lett belőle. Mote of light meg már semmi másra nem jó, csak arra, hogy lehet őket use-olni és az épp viselt felszerelésünket fejleszti gyorsan, gyorsabban, mint ahogy maguktól fejlődnek a cuccok. Xur-nál van egy új item Three of Coins, ez egy boost, növeli annak az esélyét, hogy a következő ultra, akit megölsz ad exotic engram-ot. Első héten annyira sok exotic esett ennek köszönhetően, hogy mindenki erről beszélt, hogy ez az item „broken”. A Bungie reagált is gyorsan, az eheti patch óta már elvileg (nem tudni pontosan) time lock van a dropon. Magyarul, ha eset egy exotic a következő x percben nem fog, hiába használsz el 20 darabot a boost item-ből (stackelhető).

A pvp-n is finomítgattak. Ha az egyik csapat nagyon sok ponttal vezet, akkor nem kell végig várni a játék végét, mert a játék hamarabb befejezi a meccset. Ilyen esetben, de ennél kisebb erőkülönbségnél (tehát végig tart a meccs, de érezhetően egy oldalú volt) is már játék után a rendszer szét bontja az adott csapatokat, játékosokat, és új embereket keres. Csökkentették a meccsek utáni jutalmak drop-ját is, már nincs az, hogy majdnem minden meccs vagy minden második meccs után egy vagy több játékos legendary item-et kap, exotic-ot meg még nem is láttam egyszer se.

Ha valakinek még nincs meg, vagy csak az alap játék van meg, annak mindenféle kép érdemes a legendary edition-t megvenni, ami csak 18 ezer forint, de ebben benne van mindhárom DLC. Vagyis a TTK, ami egyébként 12 ezer forint és emellé még a másik két DLC, amik együtt szintén 12 ezer forint és az alap játék, ami ~10 ezer forint. Aki pedig eddig meg vett minden DLC-t annak ajánlom, hogy nyugodtan vegye meg ezt is, ez már tényleg jó és megéri az árát.

Összefoglalva az új DLC rengeteg fejlesztést, balance-t, újítást és új dolgokat hozott. Nagyon sok a tartalom ebben a kiegészítőben és mindig van mit csinálni, ha épp meguntunk valamit, akkor át lehet ugrani és csinálni mást, lehetőség van bőven. Azok a dolgok, amik eddig is jók voltak a játékban megmaradtak, viszont, amik rosszak voltak azokat átalakították vagy kivették. Kimagaslóan jobb lett, jobbá tette a játékot a TTK. Ha a megjelenéskor is ilyen lett volna, illetve az előző két DLC akkor semmi panasz nem lett volna rá soha. Mindegy, a lényeg, hogy most sikerült valami nagyot, valami jót letenniük az asztalra a srácoknak és bízzunk benne, hogy a folytatás is ilyen lesz, vagy még ennél is jobb.

 

Értékelés: 8,5/10

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01