9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A szimulációs játékok listájában mindig is egy hatalmas űr tátongott, mégpedig a kenyerek álmainak megvalósulásának szimulációja. De ez a sötét éra az I am Bread megszületésével véget ért, és végre a játékosok is átérezhetik a kenyerek kemény sorsát.

A próféciák megjövendölték, hogy ez a nap egyszer el fog jönni, a pillanat, amikor végre az emberiség megtapasztalhatja a kenyerek kínkeserves szenvedését, és bejárhatja a pirítóssá válás rögös útját. Íme! Megszületett az I am Bread, ahol a játékos a kenyeret (legfőbbképpen a négy sarkát) irányítva átküzdi magát konyhán, dolgozó szobán, TF2 pályán, amin csak kell, hogy végül egy szép pirítós legyen belőle. Alapjában véve nagyon szörnyű ez a koncepció, még kimondva is röhejes, de azt kell mondanom, hogy miután elkezdtem vele játszani, gyorsan megváltozott a véleményem.

Az irányítás nagyon szimpla, mégis nagy kihívás a kezelése. A kenyerünk, vagy az a pékárú, ami a módnak megfelelően az irányításunkra van bízva fix pontokon (a kenyér esetében a 4 sarkán) rögzíthető különböző felületekhez. Ebből a rögzített pontból kell a fizikai motor segítségével átlöknünk magunkat, hogy mozogni tudjunk. Ez valamiért jobban működik controllerrel, mint billentyűzettel. Ha az irányítást megszoktuk, akkor jöhetnek a további figyelni valók:

  • Tapadás – csak meghatározott ideig tudunk megtapadni egy felületen, az elengedése után fokozatosan tölt vissza
  • Ehetőség – kerülni kell a koszos felületekkel való érintkezést, hogy a pirítósunk ehető legyen a pálya végén.
  • Idő természetesen nem mindegy, hogy mennyi idő alatt lesz a kenyerünkből pirítós, mert ugyebár a levegőn kiszárad a kenyér

Természetesen, mint a fizika alapú játékok nagy részénél, itt is gyakorta glitchel a motor. Előfordul, hogy beakadunk két tárgy közé és valami megmagyarázhatatlan sebességgel elkezdünk egyre gyorsabban pattogni a két felület között, majd egyszer csak kilövünk, mint valami rakéta. Alap esetben ez egy szörnyű dolog lenne, amiért valószínű azonnal feladnám a játékot, de egy ilyen stílusú játéknál ezek a defektek csak hozzátesznek a játékélményhez.

A játék 7 féle játékmódot kínál számunkra:

  • Story mód – Kenyerünk csodálatos történetét vihetjük végig egészen a pirítóig.
  • Cheese hunt – Ebben a módban egy olyan kenyérrel kell sajtokat magunkra tapasztani, ami nem hajlékony.
  • Bagel race – Egy bagellel kell kvázi arcade autós játék módjára checkpointokon átgurulni.
  • Rampage – egy bagettel kell rommá verni mindent, amit látunk az adott időn belül.
  • Zero-G – kenyerünkre jetpacket kötnek és úgy kell zéró gravitációban belebegni a pirítóba.
  • Free-play – nincsenek megkötések, csak önfeledt szórakozás.
  • Team Fortress 2 – egy jópofa TF2 témájú pályán garázdálkodhatunk kenyerünkkel.

Összességében annyit lehet elmondani a játékról, hogy egy nagyon jó vicc, ami végül talán jobban sikerült, mint gondolták. Ezt semmilyen más körülmények között nem lehetne eladni, de ilyen körítésben egy nevetéssel teli játékot kapunk a pénzünkért.

Értékelés: 7/10

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01