Az idei Forma-1 játék az első a sorozat történetében, mely az új generációs konzolokra jelent meg. Vajon képes volt felnőni a PS4 és az Xbox One színvonalához?
A tavalyi, újításoktól mentes résztől tekintsünk most el, sőt próbáljuk elfelejteni, hogy megtörtént. A rajongók joggal reménykedhettek, hogy talán a generációváltás van a háttérben, hogy idén valami rendkívülit, valami többet, valami jobbat kapunk. Sajnos azonban a 2015-ös kiadáson nem látszik más, csak a tény, hogy a Codemasters elkapkodta a programot és kegyetlenebb hibákat vétett, mint amatőr sofőr az első kanyarnál.
A karrier mód megszűnt létezni, és a gyors futamokon, valamint a kétféle szezon módon kívül nem is fogunk semmi érdemlegeset találni a játék indítását követően. Ez a három játékmód ráadásul, ha jobban belegondolunk kettő (A Pro Season mód a simától eltérően csupán annyit jelent, hogy segítségek nélkül, igazi profik módjára, a teljes körszámmal kell teljesítenünk a versenyeket, kedvenc csapatunkkal), tovább kurtították a beállítási lehetőségeket is, így olyan lehetőségek is eltűntek, amiket a PS1 korszakában is személyre szabhattunk. Lényegében a rövid, közepes, hosszú hétvégi versenyzéseken kívül nem sokat változtathatunk.
A játék egyik újdonsága, mely a versenyt elindítva feltűnik a kommentátor jelenléte, jópofa, de hosszú távon garantáltan tovább fogjuk nyomni a felvezetést, csak úgy, mint a FIFA kommentátori beköszönőjénél is teszik a rajongók. Az autó finomhangolása és a beállítási lehetőségek maradtak a megszokottak, sok újdonsággal nem találkozhatunk. Konzolon amúgy újabb apró élmény, hogy szó szerint kérdezhetünk a mérnökünktől mikrofonunk segítségével, aki készségesen válaszol, többnyire jó irányba terelgetve bennünket.
Autó szimulátoroknál mindig is kérdéses volt a kezelhetőség kérdése. Szerencsére ezzel semmi probléma nem volt eddig a Forma-1 történetében, és ez továbbra is így van. Hatalmas élmény a versenyautókkal száguldozni, a gyorsítás sokkal intenzívebb, és az autó is remekül reagál a különböző hatásokra. Esőben vezetni eddig sem volt túl rossz dolog, bár gyakran csaptunk át korcsolyázásba. Szerencsére ez most változott, bár tény, hogy továbbra is sokkal bonyolultabb esőben navigálni járművünket, mint száraz talajon.
Mit ér azonban egy verseny ellenfelek nélkül. Sajnos amilyen jó a vezetés élménye, annyira elfuserált a mesterséges intelligencia. Félreértés ne essék, javult néhol a helyzet, de az, hogy nem egyszer az ellenfél kilök engem a pályáról, mintha ott sem lennék, na az nevetséges. Ugyanígy érthetetlen, hogy milyen logika mentén mennek ki a versenyzők egyszerre a boxba. Aki ezt a designeri döntést meghozta a Codmastersnél, az vagy nem látott még Forma-1es futamot, vagy rossz pirulát vett be a reggeli gyógyszere helyett. Ráadásul a Forma-1 szabályai is elég lazán kerültek be a játékba, olyan szintű ütközéseket, levágásokat, stb. hagy jóvá a játék, hogy az hihetetlen, a Safety Car hiánya pedig egyenesen érthetetlen, tekintve, hogy korábban benne volt a játékban.
Talán a látvány tekintetében könyvelhetünk még el egy hangyányi javulást, de egyáltalán nem éreztem azt a bizonyos ,,next-gen” érzést, mint a The Order 1886 esetében. Ráadásul az új konzolok simán elbírnának egy részletesebb törésmodellt, úgyhogy ideje lenne ezen is elgondolkoznia a fejlesztő fiúknak és lányoknak.
Összefoglalva az idei Forma-1 hatalmas csalódás, lényegében nemhogy ugyanazt kaptuk, mint tavaly, hanem még annál is kevesebbet. Ezt pedig már végképp nehezen veszi be az egyszeri rajongó gyomra.
Értékelés: 6/10
Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…
Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…
A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…