Kategóriák: CikkekPC tesztek

Leap of Fate – Próbakör

10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az Early Access elején járó Leap of Fate már most is egy elég egyedi játékmenettel szolgál, ami kegyetlen, pörgős, és a halál permanens.

 A Leap of Fate több stílus keveréke:

  • Rogue-like
  • Hack-and-slash
  • Hand of Fate szerű tarot kártyás rendszer
  • Twin-stick shooter elemek

Ugyan még nagyon a fejlesztési stádiumának az elején jár, már most is jó rálátásunk van, hogy miről is szól pontosan a játék. Egy technomancerrel játszunk, aki megismerkedik a Deck of Fate-el, ami tarot kártya paklikat jelent lényegében, amiket leosztva megkapjuk a kihívásainkat. Teljesítenünk kell egy „paklinyi” kihívást, és akkor léphetünk tovább a következő, már nehezebb paklira. Minden kiosztott kártyalap egy pálya, ami nehézségétől függően lootot tartalmaz. A kártya által meghatározott számú wave-et kell túlélnünk egy szekcióban. Minél több ez a szám, annál kövérebb a jutalom.

Az ellenfeleink kiírtására különböző, ultragyors animációjú és végtelen lőszerrel rendelkező általános támadásaink, valamint limitáltan használható erős támadásaink lesznek segítségünkre. Ezeket majd a fejlődésünk során erősíthetjük, módosíthatjuk. Ezen felül kapunk még egy szintén korlátozott számban használható shadow walk képességet, ami lényegében előre tol minket a kurzor irányába, és ezalatt sebezhetetlenek vagyunk, illetve tárgyakon, ellenfeleken át tudunk suhanni.

Természetesen ez ennyire nem magától értetődő, mert a játék valahogy nem sok időt hagyott ezen információk megismerésére. Szinte azonnal bedob az események sűrűjébe, a hátunk mögül egy jó nagyot lök rajtunk, és valahol a távolból nézi, hogy boldogulunk. Az is csak az első teljesített kártya után derül ki, hogy az életpontjaink és a speciális képességünk használati száma nem töltődik fel a pálya teljesítése után. Néhány kártya egy „bolt”-ba vezet, ahol a pályákon összeszedett pontokból vásárolhatunk magunknak életerő és képesség használati pontokat, de ennél többet maximum a halott ellenfeleinkből tudunk kinyerni.

Az életerő mellett a halál is permanens. Karakterünket fejlesztgethetjük a pályákon összeszedett pontok elköltéséből, amiből vannak olyan upgrade lehetőségek, amik halálunk után is megmaradnak. Ugyan kezdhetjük előröl a játékot, de valamivel könnyebb lesz minden egyes újrakezdés. Ha valamilyen csoda folytán be tudnánk fejezni egy szekciót, ami több pakli kártyából áll, akkor feljebb megyünk egyet a nehézségi fokozatban, és egy kis infót megtudunk a karakterünk háttértörténetéről, igényesen kidolgozott állóképek formájában. Szegény karakterünk szinkronhangja azonban elég gyengére sikeredett.

Mivel még Korai hozzáférésben van a játék, ezért nem csodálom, hogy sok a hiba benne, de azért elég bosszantóak a következő problémák:

  • Twin stick shooter játék létére nincs controller támogatás a játékban.
  • Hang csak akkor van, ha a játék úgy gondolja. Ha elkapunk egy szerencsés momentumot, akkor hallunk belőle valamit, de amennyiben nem, akkor jobb ha lemuteoljuk a Windowson belül, mert fülsüketítő zúgás lesz a jutalmunk.
  • Valamiért akármilyen felbontás esetében úgy tűnik, mintha 4:3-as képarányban lenne, és nagy fekete csíkok vannak a kép szélén.
  • Amennyiben van hang, a támadásunk hangja egy igen gyenge minőségű hang effekt, ami a folyamatos támadások miatt egy idő után szenvedés lesz.
  • Ellenfeleink nagyon low-polygon modellekkel rendelkeznek.

Minden összevetve jó az a cél, amit a játék kitűzött magának, de az út még elég rögös odáig. Mindenképp ajánlom a játékot azoknak, akik szeretik a Dark Souls-hoz hasonló kegyetlen játékokat, de azt ajánlom, várjanak még vele a kiadásig.

Megosztás
Közzétette:
Cefre

Legfrissebb bejegyzések

Old Skies – Betekintő

Point and Click kalandjáték időutazással. Csak nehogy megváltoztassuk a jövőt...

2025-05-04

La Quimera – Betekintő

A La Quimera egy látványos FPS Shooter ami a Crysis játékok nyomdokaiba szeretne lépni, azonban…

2025-05-03

Chains of Freedom – játékteszt

A Chains of Freedom-ot kapjuk, ha az XCOM-ot áthelyezzük Kelet Európába, és az űrlényeket body-horror…

2025-05-03

Inhuman Resources: A Literary Machination – Betekintő

Te mit tennél meg a munkahelyed megtartásáért?

2025-05-02

Phantom Brave: The Lost Hero – Játékteszt

A Phantom Brave: The Lost Hero a 2004-es Phantom Brave folytatása, és bár a sorozat…

2025-05-02