Az OlliOlli második része gond nélkül hozza az elvárt színvonalat. A nagyon jó zene választék és az akár pályákon keresztül átívelő kombók feledtetik velünk, hogy már 30 perce próbáljuk ugyanazt a pályát végigvinni.
A játék PC-s változatához controller használata erősen ajánlott!
Aki esetleg nem ismerné az első részét a játéknak, annak úgy tudnám bemutatni, mint egy gördeszkás játékot, amiben hatalmas szorzókkal ellátott kombókat hozhatunk össze, miközben különféle ugrásokat, korlátokon csúszásokat hajtunk végre. A Tony Hawk's Pro Skater vagy a Skate szériához képest viszont az jelenti a nagy különbséget, hogy nem egy 3D-s „nyitott” világban gördeszkázhatunk, hanem egy 2D-s nézetből, kvázi platformerszerűen trükközünk, miközben nagy sebességgel folyamatosan jobbra haladunk.
Természetesen itt nem az platformokon való ugráláson lesz a hangsúly, hanem a tökéletesen kivitelezett trükkökön és azok landolásán, mert az összpontszám szempontjából nem mindegy, hogyan érkezünk a földre. Ezeket a trükköket a frappánsan elnevezett „Tricktionary”-ban tekinthetjük meg, és a maximalisták kedvéért egy kis csillagocska jelzi, hogy melyik trükköket sikerült már végrehajtanunk. Ami számomra nagyon tetszett, hogy ezeket a trükköket, csúszásfajtákat és állásokat nem azonnal beletolja az arcunkba, ahogy elindítjuk a játékot, hanem ahogy a karrier módban haladunk előre, szépen lassan csorgatja belénk a tutorialokat, hogy mindig csak egy könnyen megtanulható mennyiséget kelljen az agyunkba vésni.
Játékmódokból sincs szerencsére hiány. Elsőként ott a karrier mód, ahol az 5 világban haladhatunk előre, és különböző challangeket teljesíthetünk. Amennyiben teljesítettük mindegyik kihívást az adott pályán, akkor aktiválhatjuk a RAD mode-ot, ami a játék szerint is „pokolian nehéz”. Azt tényleg csak a mazochista játékosoknak ajánlom. Van még lehetőségünk szimplán pontokért deszkázni a feloldott pályákon a saját szórakoztatásunkra vagy a leaderboardon való dicsekedésre. Itt annyi a csavar, hogy csak egyetlen, hosszú combora van lehetőségünk. Vége a combodnak, akkor vége a pályának is. Ha már leaderboard, akkor a Daily grind módot sem szabad kihagyni, ahol 24 óránként van egy új pálya, amin végigcsúszkálva és trükközve kell a lehető legmagasabb pontszámot elérni, és ha úgy pörgetjük a trükköket, mintha robotok lennénk, akkor bekerülhetünk az első 100 közé (valahova a legvégére).
Külön kiemelném a Combo rush funkciót, ami egy 4 játékos helyi többjátékos mód. Négyfele osztott képernyőn mindenki a saját deszkásával egyszerre trükközik végig a pályán, és az nyer, akinek a pontszáma nagyobb lesz. Nagyon sajnálom, hogy ebből nincs online játékra lehetőség, mert nagyon hangulatos játékmód.
Az OlliOlli2 tökéletes folytatása az elődjének. A jó zenék és a számtalan kombó nagyon jó időtöltést nyújtanak a casual és hardcore játékosok számára is. Ha online multiplayer mód és egy kicsit több világ lenne, ahol porrá zúzhatnánk a deszkásunk összes létező csontját, akkor nagyon könnyen kaphatna a játék 10 pontot is.
Értékelés: 9/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!