OlliOlli2: Welcome to Olliwood – Játékteszt

9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az OlliOlli második része gond nélkül hozza az elvárt színvonalat. A nagyon jó zene választék és az akár pályákon keresztül átívelő kombók feledtetik velünk, hogy már 30 perce próbáljuk ugyanazt a pályát végigvinni.

A játék PC-s változatához controller használata erősen ajánlott!

Aki esetleg nem ismerné az első részét a játéknak, annak úgy tudnám bemutatni, mint egy gördeszkás játékot, amiben hatalmas szorzókkal ellátott kombókat hozhatunk össze, miközben különféle ugrásokat, korlátokon csúszásokat hajtunk végre. A Tony Hawk's Pro Skater vagy a Skate szériához képest viszont az jelenti a nagy különbséget, hogy nem egy 3D-s „nyitott” világban gördeszkázhatunk, hanem egy 2D-s nézetből, kvázi platformerszerűen trükközünk, miközben nagy sebességgel folyamatosan jobbra haladunk.

Természetesen itt nem az platformokon való ugráláson lesz a hangsúly, hanem a tökéletesen kivitelezett trükkökön és azok landolásán, mert az összpontszám szempontjából nem mindegy, hogyan érkezünk a földre. Ezeket a trükköket a frappánsan elnevezett „Tricktionary”-ban tekinthetjük meg, és a maximalisták kedvéért egy kis csillagocska jelzi, hogy melyik trükköket sikerült már végrehajtanunk. Ami számomra nagyon tetszett, hogy ezeket a trükköket, csúszásfajtákat és állásokat nem azonnal beletolja az arcunkba, ahogy elindítjuk a játékot, hanem ahogy a karrier módban haladunk előre, szépen lassan csorgatja belénk a tutorialokat, hogy mindig csak egy könnyen megtanulható mennyiséget kelljen az agyunkba vésni.

Játékmódokból sincs szerencsére hiány. Elsőként ott a karrier mód, ahol az 5 világban haladhatunk előre, és különböző challangeket teljesíthetünk. Amennyiben teljesítettük mindegyik kihívást az adott pályán, akkor aktiválhatjuk a RAD mode-ot, ami a játék szerint is „pokolian nehéz”. Azt tényleg csak a mazochista játékosoknak ajánlom. Van még lehetőségünk szimplán pontokért deszkázni a feloldott pályákon a saját szórakoztatásunkra vagy a leaderboardon való dicsekedésre. Itt annyi a csavar, hogy csak egyetlen, hosszú combora van lehetőségünk. Vége a combodnak, akkor vége a pályának is. Ha már leaderboard, akkor a Daily grind módot sem szabad kihagyni, ahol 24 óránként van egy új pálya, amin végigcsúszkálva és trükközve kell a lehető legmagasabb pontszámot elérni, és ha úgy pörgetjük a trükköket, mintha robotok lennénk, akkor bekerülhetünk az első 100 közé (valahova a legvégére).

Külön kiemelném a Combo rush funkciót, ami egy 4 játékos helyi többjátékos mód. Négyfele osztott képernyőn mindenki a saját deszkásával egyszerre trükközik végig a pályán, és az nyer, akinek a pontszáma nagyobb lesz. Nagyon sajnálom, hogy ebből nincs online játékra lehetőség, mert nagyon hangulatos játékmód.

Az OlliOlli2 tökéletes folytatása az elődjének. A jó zenék és a számtalan kombó nagyon jó időtöltést nyújtanak a casual és hardcore játékosok számára is. Ha online multiplayer mód és egy kicsit több világ lenne, ahol porrá zúzhatnánk a deszkásunk összes létező csontját, akkor nagyon könnyen kaphatna a játék 10 pontot is.

Értékelés: 9/10

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01