Rápillantottunk, mit csinál két kézikonzol klasszikus megjelenésük után nagyjából egy évtizeddel tévén és gamepadon, voilá!
Nintendóék mindent megtesznek, hogy a vitrual console megjelenésekkel elérhetővé váljanak régóta keresett játékaink, mosolyt csalva aukciós oldalak által módszeresen kiszárított orcánkra, és nem teljesen utolsó sorban támogassák az aranytojás-utánpótlást biztosító franchise-aik legfrissebb epizódjait.
A fent említett két játék ugyan 2006-ban jelent meg DS-re, mégsem tekinthetőek teljesen előzmény nélkülinek, még a műfajlag sem. A Super Mario RPG ötletének felvetését anno a legtöbb Super Nintendo tulajdonos instant szemöldökfelhúzással reagálta le, de a játék végül hatalmas siker lett, így a DS két folytatást is elkönyvelhetett a Partners in Time, illetve a Bowser’s Inside Story személyében.
Egy Mario játék esetében azt gondolnánk, hogy a cukker karakterek és a világ önmagában elviszi a hátán az RPG vonalat, hiszen a flipper verzió is milyen szépen fogyott, pedig az, ugye, egy flipper.
A Partners in Time azonban túlteljesít, meglep, felforgat, utat mutat, nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez a játék nagyon jó!! A történet szerint Barack Hercegnőt elrabolják a rosszindulatú Gombakirályságonkívüliek és a két bajszos szerelő eme feszültség feloldása végett indul neki az ismeretlennek, időutazással, ellenségből barát, barátból ellenség motívumokkal tarkítva, egyszóval klasszikus RPG környezetben!
A játék tökéletesen elegyíti az ügyességi és taktikai motívumokat, ellenfeleinket kiismerni majdnem annyira kulcsfontosságú, mint a jól balanszolt karakterlap. Nehéz lenne nem könyvet írni arról, mennyi csoda rejlik ebben a címben, ezért inkább áttérnék arra, hogy milyen érzés volt otthon játszani vele a kézikonzol után. Nem volt nagyon rossz, sőt.
A kép szép és a játék semmit nem vesztett élvezhetőségéből, tökéleteshez közeli átirat. Ettől még mindig inkább kalandoztam simán gamepadon a tévét be sem kapcsolva, vagyis végeredményben mégiscsak egy kézikonzol játékot kapunk, amit nem viszünk ki a szobából. Szerencsére az RPG nálam inkább jelent otthoni, helyhez kötött játékmódot, szóval kicsit sem zavart a dolog.
A Yoshi’s Island DS értékelése már keményebb dió, hiszen ott a Super Nintendo címből (Super Mario World 2 – Yoshi’s Island) kihozták a maximumot évtizedekre zsibbadt ismétlésekre kárhoztatva a sorozatot, s az átkot csupán a Woolly World törte meg idén.
A virtual console port itt véleményem szerint nem sikerült túl jól. Eleve zavaró, hogy a képernyőbeállítások közül eggyel sem lehet épkézláb módon tévén boldogulni, de a gamepadon is esetlenül mutat a szimulált DS gép s az azon futó játék, szóval ezúton hívnám fel a japán kollégák figyelmét, hogy ez egy rossz, fölösleges, idegesítő megoldás.
A történet és a játékélmény a „nyertes csapaton ne változtass” elv alapján teljesen egyezik a legelső epizódéval, de a biztosítékot ezúttal nálam az irányítás vágta ki teljesen, mivel dínónk a szokásosnál is esetlenebbül repül és az elviselhetőség határán kívül eső mértékben csusszan le a platformokról.
A virtual console kétségkívül végtelen örömforrást nyújthat a retro játékosoknak és a közepesnél gyengédebb dobozfüggőséggel bíró gyűjtőknek, mégis, fogyasztása módjával ajánlott. Az eredeti élményt nehéz megfelelően helyettesíteni.
Értékelés: Mario & Luigi: Partners in Time – 9/10
Értékelés: Yoshi’s Island DS – 6/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!