Select Page

Q.U.B.E. Director’s Cut – Játékteszt

Q.U.B.E. Director’s Cut – Játékteszt
9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Hosszú várakozás után végre PS4-en is tiszteletét teszi a Toxic Games műhelyéből származó Q.U.B.E., méghozzá nem is az alapverzió, hanem egyből a Director’s Cut!

Aki játszott, vagy akár csak hallott már a Valve által készített Portal-ról, annak ez a cím sem fog kimondott meglepetést okozni: egy belső-nézetes logikai platformjátékhoz van szerencsénk, melyben speciális kesztyűink segítségével, a pályákon található színes elemeket aktiválva kell továbbjutnunk.

 
Míg a már emlegetett Portal-ban összesen két-féle teleporttal machinálhattunk, akár a gyorsulási erőt kihasználva, addig a Q.U.B.E. más módon gondolta megdolgoztatni szürkeállományunkat.  A különböző színkódú elemeket mind más tulajdonsággal rendelkeznek: a pirosak nyúlni képesek, a kékek rugóként működve a magasba repíthetnek minket, a sárgák hármasával vannak összekapcsolva, afféle lépcsőt alkotva, míg a zöldek statikusak, ezeket csak a többi elem segítségével tudjuk mozgásra bírni. Ezen felül vannak kapcsolók is, melyek szintén különféle funkciókkal bírnak, a pálya adott szakaszának forgatásától kezdve, az aktuálisan látható elemek ki-be kapcsolásáig. Ezek kombinálásával illetve a továbbjutást segítő megoldás megkeresésével fogjuk tölteni a legtöbb időt.

A nehézségi görbe a játék elején szépen ível, apránként bemutatva és betanítva a különféle elemeket. Majd az ötödik szekvencia után hirtelen emelkedésbe kezd, azt sem fogjuk tudni merre áll a fejünk. De valahol ez a dolog szépsége is egyben, addig kell próbálkoznunk amíg rá nem jövünk a megoldásra, aztán megfelelően időzíteni és voilá, tovább is jutottunk.

A Director’s Cut verzió hozott némi extrát is a szimpla kiadáshoz képest: megjelent a történet, ami némi keretet ad annak, hogy miért is szórakozunk ezekkel a színes bigyókkal, ahelyett, hogy csak ülnénk és bámulnánk a fehér falakat. Nagy bánatomra a felirat lemaradt, de a szinkron elsőrangú, kimondottan kellemes meglepetés volt. Egyéb extraként meg kell említenem az új játékmód, az Against the Qlock bevezetését is, ebben a nevéből adódóan időre megy a feladatok megoldása, még nagyobb kihívást nyújtva. 

A grafikáról túl sokat nem lehet elmondani, minimalista, letisztult, nincsen felesleges csicsa vagy a figyelmünket elterelő elem, ami pozitív és negatív dolog is lehet, játékostól függően. Zenéről nem igen tudok beszámolni, inkább hanghatásokkal operál a játék.

Nekem tökéletes kikapcsolódást nyújtott ez a cím, jó volt végre kicsit megint gondolkodni, és elszabadulni a tucat számra kiadott lövöldék, szerepjátékok, kihívást egyáltalán nem jelentő, kezünket egy pillanatra el nem engedő játékok tömkelegéből. Ráadásul most akciós is, szóval tessék lecsapni rá!

Értékelés: 9/10

Translate »