9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A több platformon is sikeresen bemutatott 2011-es Magicka pillanatok alatt sokak szívét ejtette rabul. A folytatás nem volt kérdéses, a siker azonban nem garantált. Teszt következik.

Aki soha nem találkozott még a Magicka-val, az gyorsan kezdjen el pótolni, ugyanis az egyik legkreatívabb, legszórakoztatóbb és legviccesebb izometrikus nézetű, kooperatív játékról beszélünk. Alapvetően adott egy szép rakás kombinálható varázslat, csöppnyi humor, rengeteg ellenfél, és ha emellé még egy baráti társaságot is képzelünk, akikkel karöltve vágunk a játéknak, máris borítékolt a siker.

A játék története olyan szinten nem lényeges, hogy kár is több mondatot pazarolni rá. Létezik, de senki nem fogja tudni visszamondani elsőre és senki nem is fog odafigyelni arra, hogy mi történik a karakterekkel. A játék lényegét a pályák és a temérdek ellenfél adja, valamint az ezek elpusztítására használható varázslatok. Alapvetően adott hét elemi erő, amit felhasználhatunk: tűz, víz, föld, villám, hideg, pajzs, élet. Ezeket kombinálva viszont számtalan lehetőség nyílik meg a játékos előtt, pláne, ha számításba vesszük, hogy öt varázslatot fűzhetünk egymás mögé. Ezen kívül külön fűszer a játékban, hogy a játékosok egymást is megsebezhetik (ez persze kikapcsolható, de akkor oda a móka jelentős része).

A játékmenetben nem sok változott, a második rész lényegében átvette az első részben tökéletesen működő alapokat, itt-ott kibővítette a lehetőségeket, azonban az újdonságokat meglehetősen szűken mérte, a játékidőről nem is beszélve. Kicsit pörgősebb játékosok akár 4-5 óra alatt is végigmehetnek a pályákon, azonban a különböző kihívások vagy az eltérő bónuszokat adó ereklyerendszer jelentősen megnöveli a játék újrajátszhatóságát.

A Magicka 2-ben a leggyakrabban használt varázslatainkat már gyorsbillentyűkhöz is rendelhetjük, így nem kell mindig összeszedni egyesével a varázslatokat. Ezen kívül helyet kapott a kampányon kívül egy challenge mód is a játékban, ami lényegében a közismert aréna módoknak felel meg. A különböző szörnyek hullámokban érkeznek, a játékosok feladata pedig a színtiszta túlélés.

Összefoglalva a Magicka 2 egy letisztultabb, könnyebb, populárisabb verziója az eredeti játéknak. A teljes egészében 3D-s látvány remek hangulatot biztosít, azonban a játék egyedül hamar unalomba fulladhat. Mindenképpen ismerősökkel, barátokkal érdemes nekivágni a kalandoknak, mivel a program akkor a legerősebb.

Értékelés: 7,5/10

Legfrissebb bejegyzések

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16

Lego Horizon Adventures – Játékteszt

Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…

2024-11-15