Deception IV: The Nightmare Princess – Játékteszt

9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Szereted, ha egy kicsit szadista lehetsz? Megszégyenítheted az ellenfeledet, és mindezt egy szép démonhölggyel teheted? Akkor ez a Te játékod lesz!

A Koei Tecmo folytatja Deception játéksorozatát, és ha bár négy hónappal később, de végre hozzánk is eljutott a következő rész a „The Nightmare Princess”, ami a „Blood Ties” folytatása. Ha tömören kéne fogalmaznom vagy hasonlítanom valamihez a játékot, akkor a „Pokoli szomszédok” jut róla eszembe, azzal a különbséggel, hogy ez 3D, és egy csinos démonlányt kell irányítani, amiben nem egy, hanem egyre több ellenfelet kell megszívatni, a rengeteg csapda és a groteszk humor.

A játék tartalmazza az előző részt is, ami nem jelent meg ps4-re, viszont most ezzel az új résszel megkaptuk az előzőt is, így egy játék áráért kettőt kapunk, és ne felejtsük el, hogy az előző rész nem is olyan régi: 2014 márciusában jelent meg.

A játékban a fő rész a „Quest Mode”. Küldetésekkel haladunk Valgyrie (vele játszunk) történetével. A másik mód maga a „Blood Ties”, és van egy harmadik mód, a „Deception Studio”. Ez egy nagyon szuper mód, ahol létrehozhatunk saját karaktereket, ellenfeleket, és küldetéseket.

Valgyrie történetében két szereplőnk van: Valgyrie és a „segítője”, egy mesterségesen teremtett nő, akinek egyetlen feladata, hogy segítsen minket a „The Great One” feltámasztásában. Ehhez persze lelkeket kell Valgyrie-nek szereznie, hogy erősebb legyen és felajánlja a lelkeket a feltámasztás érdekében. Ezt úgy tudja elérni, hogy az emberek álmát rémálommá teszi, és megöli őket álmukban (így a valóságban sem ébrednek többet fel), lelküket a magáévá téve. Ebben vannak a segítségre a csapdák és képességek. A játék során több nagy ellenfelünk is lesz, a többi „princess” a korábbi részek főszereplői. Ők a legérdekesebb ellenfelek, mert ők is használnak különböző csapdákat és képességeket, ami miatt folyamatosan mozgásban kell maradni, mert igyekeznek alánk tenni a csapdákat. Szerintem nagyon szuperek ezek a harcok, és izgalmas, hogy az ellenfél is próbál kitolni velünk, nem csak jön és üt-vág, mint a többi ellenfél.

Különböző csapdák vannak, három csoportba osztva. Elaborate, Sadistic és Humiliating. Az Elaborate eszközöknél alapos tervezés, és a környezeti tárgyak kihasználása is szükséges. A Sadistic típusú csapdák a nagyobb sebzésre koncentrálnak. A Humiliating szerkezeteknél pedig az ellenfél megszégyenítése a cél, például a fejére ejtünk egy tököt (mert az vicces). Minél többféle csapdát használunk és minél hosszabb combot érünk el, annál több pontot kapunk, mert S-től C rankig értékel minket, és szadista stratéga oldalunkat a játék. Nekem általában mindig a leggyengébb, vagyis a C rankot adott a játék. Kell gyakorlat a játékhoz, és akkor egyre jobb combokat tudunk majd kitalálni. Egyébként szinte minden második küldetésnél van replay mód, ami arról szól, hogy mutat nekünk egy játékot ahol tökéletesen és nagyon gyorsan megcsinálták a küldetést, és megnézhetjük milyen csapdát és hova raktak. Ha nagyon nem megy, ezeket megnézve már könnyedén meg lehet csinálni az adott küldetést, de ez el is veszi a sikerélményt, ezért nem javaslom gyakori használatát. A játék során, ahogy haladunk a küldetésekkel, különböző csapdák és képességek lesznek elérhetőek, és küldetés előtt variálhatjuk az aktuális tárunkat (maximalizálva van hány szerkezet lehet nálunk). Azt nem mondtam eddig, hogy miközben játszunk, a kör gomb megnyomásával azonnal pausera kerül a játék, felülnézetből látjuk a pályát, és úgy pakolhatjuk, variálhatjuk a csapdákat, ahogy az nekünk tetszik. Egy csapda letétele után, és használata után is van újratöltési ideje! A játék további nehezítése, hogy minden küldetésnél van három opcionális kihívás. Például „érj el legalább egy 6-os combot ez ellenfeleden”, de ennél sokkal nehezebb kihívások is vannak, ha valakinek nem lenne nehéz a játék, mert egyébként nem egyszerű, és rengeteg megpróbáltatás elé állítanak a küldetések.

Közel száz küldetés van a játékban. Egy küldetésre 300 másodpercünk van, különben nem sikerül és kezdhetjük újra azt a küldetést. Ha durván megtippelem, akkor 10-50 órára teszem a végigjátszást. Ez attól függ, ki mennyire ügyes, és hány replayt használ. Ha valakinek ez nem lenne elég, ott a „Blood Ties” is még, és persze saját magunknak is gyárthatunk küldetéseket.

A játék grafikája nem a legszebb, de nem erről kell megítélni, mert a játék élmény óriási! Rengeteg szerkezet és képesség van, később más karakterrel is játszhatunk majd. Az ellenfelek meglepően okosak, ha egyszer rásétált a csapdára és túlélte, akkor még egyszer nem sétál rá magától, és szépen kerüli azt a részt. Ilyenkor érdemes felvenni a szerkezetet, de akár bele is rúghatjuk! Persze egy idő után unalmassá válik a játék, mert végül is ugyanaz megy végig, csak más helyszíneken és egyre nehezebb ellenfelekkel. Ezért én inkább azt ajánlom, hogy ne az legyen a cél, hogy első nekifutásra akarjátok végigvinni, inkább napi egy órát max, talán kettőt. Ha valakinek nem válik unalmassá persze ne hallgasson rám, és tolja egész nap nyugodtan!Ajánlom mindenkinek, aki kíváncsi egy kis újdonságra, és egy másfajta játékra a megszokott fps,rpg felhozatal mellett. Azt hiszem számomra még egy stratégiai játék sem volt ennyire szórakoztató!

Értékelés: 7,5/10

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11