Szereted, ha egy kicsit szadista lehetsz? Megszégyenítheted az ellenfeledet, és mindezt egy szép démonhölggyel teheted? Akkor ez a Te játékod lesz!
A Koei Tecmo folytatja Deception játéksorozatát, és ha bár négy hónappal később, de végre hozzánk is eljutott a következő rész a „The Nightmare Princess”, ami a „Blood Ties” folytatása. Ha tömören kéne fogalmaznom vagy hasonlítanom valamihez a játékot, akkor a „Pokoli szomszédok” jut róla eszembe, azzal a különbséggel, hogy ez 3D, és egy csinos démonlányt kell irányítani, amiben nem egy, hanem egyre több ellenfelet kell megszívatni, a rengeteg csapda és a groteszk humor.
A játék tartalmazza az előző részt is, ami nem jelent meg ps4-re, viszont most ezzel az új résszel megkaptuk az előzőt is, így egy játék áráért kettőt kapunk, és ne felejtsük el, hogy az előző rész nem is olyan régi: 2014 márciusában jelent meg.
A játékban a fő rész a „Quest Mode”. Küldetésekkel haladunk Valgyrie (vele játszunk) történetével. A másik mód maga a „Blood Ties”, és van egy harmadik mód, a „Deception Studio”. Ez egy nagyon szuper mód, ahol létrehozhatunk saját karaktereket, ellenfeleket, és küldetéseket.
Valgyrie történetében két szereplőnk van: Valgyrie és a „segítője”, egy mesterségesen teremtett nő, akinek egyetlen feladata, hogy segítsen minket a „The Great One” feltámasztásában. Ehhez persze lelkeket kell Valgyrie-nek szereznie, hogy erősebb legyen és felajánlja a lelkeket a feltámasztás érdekében. Ezt úgy tudja elérni, hogy az emberek álmát rémálommá teszi, és megöli őket álmukban (így a valóságban sem ébrednek többet fel), lelküket a magáévá téve. Ebben vannak a segítségre a csapdák és képességek. A játék során több nagy ellenfelünk is lesz, a többi „princess” a korábbi részek főszereplői. Ők a legérdekesebb ellenfelek, mert ők is használnak különböző csapdákat és képességeket, ami miatt folyamatosan mozgásban kell maradni, mert igyekeznek alánk tenni a csapdákat. Szerintem nagyon szuperek ezek a harcok, és izgalmas, hogy az ellenfél is próbál kitolni velünk, nem csak jön és üt-vág, mint a többi ellenfél.
Különböző csapdák vannak, három csoportba osztva. Elaborate, Sadistic és Humiliating. Az Elaborate eszközöknél alapos tervezés, és a környezeti tárgyak kihasználása is szükséges. A Sadistic típusú csapdák a nagyobb sebzésre koncentrálnak. A Humiliating szerkezeteknél pedig az ellenfél megszégyenítése a cél, például a fejére ejtünk egy tököt (mert az vicces). Minél többféle csapdát használunk és minél hosszabb combot érünk el, annál több pontot kapunk, mert S-től C rankig értékel minket, és szadista stratéga oldalunkat a játék. Nekem általában mindig a leggyengébb, vagyis a C rankot adott a játék. Kell gyakorlat a játékhoz, és akkor egyre jobb combokat tudunk majd kitalálni. Egyébként szinte minden második küldetésnél van replay mód, ami arról szól, hogy mutat nekünk egy játékot ahol tökéletesen és nagyon gyorsan megcsinálták a küldetést, és megnézhetjük milyen csapdát és hova raktak. Ha nagyon nem megy, ezeket megnézve már könnyedén meg lehet csinálni az adott küldetést, de ez el is veszi a sikerélményt, ezért nem javaslom gyakori használatát. A játék során, ahogy haladunk a küldetésekkel, különböző csapdák és képességek lesznek elérhetőek, és küldetés előtt variálhatjuk az aktuális tárunkat (maximalizálva van hány szerkezet lehet nálunk). Azt nem mondtam eddig, hogy miközben játszunk, a kör gomb megnyomásával azonnal pausera kerül a játék, felülnézetből látjuk a pályát, és úgy pakolhatjuk, variálhatjuk a csapdákat, ahogy az nekünk tetszik. Egy csapda letétele után, és használata után is van újratöltési ideje! A játék további nehezítése, hogy minden küldetésnél van három opcionális kihívás. Például „érj el legalább egy 6-os combot ez ellenfeleden”, de ennél sokkal nehezebb kihívások is vannak, ha valakinek nem lenne nehéz a játék, mert egyébként nem egyszerű, és rengeteg megpróbáltatás elé állítanak a küldetések.
Közel száz küldetés van a játékban. Egy küldetésre 300 másodpercünk van, különben nem sikerül és kezdhetjük újra azt a küldetést. Ha durván megtippelem, akkor 10-50 órára teszem a végigjátszást. Ez attól függ, ki mennyire ügyes, és hány replayt használ. Ha valakinek ez nem lenne elég, ott a „Blood Ties” is még, és persze saját magunknak is gyárthatunk küldetéseket.
A játék grafikája nem a legszebb, de nem erről kell megítélni, mert a játék élmény óriási! Rengeteg szerkezet és képesség van, később más karakterrel is játszhatunk majd. Az ellenfelek meglepően okosak, ha egyszer rásétált a csapdára és túlélte, akkor még egyszer nem sétál rá magától, és szépen kerüli azt a részt. Ilyenkor érdemes felvenni a szerkezetet, de akár bele is rúghatjuk! Persze egy idő után unalmassá válik a játék, mert végül is ugyanaz megy végig, csak más helyszíneken és egyre nehezebb ellenfelekkel. Ezért én inkább azt ajánlom, hogy ne az legyen a cél, hogy első nekifutásra akarjátok végigvinni, inkább napi egy órát max, talán kettőt. Ha valakinek nem válik unalmassá persze ne hallgasson rám, és tolja egész nap nyugodtan!☺Ajánlom mindenkinek, aki kíváncsi egy kis újdonságra, és egy másfajta játékra a megszokott fps,rpg felhozatal mellett. Azt hiszem számomra még egy stratégiai játék sem volt ennyire szórakoztató!
Értékelés: 7,5/10
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…