Dota 2 Újjászületés 2 és 3
Az Újjászületés névre keresztelt hírsorozat második és harmadik része szinte egyszerre érkezett. Vele együtt megérkezett a Valve új motorja is, a Source 2, ami jelenleg csak a Dota 2-t hajtja és elsősorban a frissítések is azt célozzák.
Aki játszott a Warcraft 3-al, CS:GO-val vagy mostanság a Starcraft 2-vel, annak ismerős lehet az a custom játékok fogalma. Maga a Dota is egy custom játékmódként indult még Warcraft 3-ban, de mára saját játékká és műfajjá nőtte ki magát. Az új motor és kliens rengeteg opciót és támogatást ad mind a mod készítők, mind a modokat használó játékosok számára.
A legelső Valve által támogatott játékmód, ami az új beta klienssel érkezik: az Overthrow. Ez a játékmód egy Free for All hentelés. A játékosok egymást gyilkolják addig, ameddig el nem érik a megszabott limitet vagy ki nem futnak az időből. Emellett ha a Midas trón körül állnak növelik az XP és gold szerzést.
Emellett számos játékmód van még, amit már úgy nyár óta folyamatosan csinálnak a modderek, de most in-game könnyen áttekinthetőek, letölthetőek és mapoknak megfelelő matchmakinggel embereket is könnyedén találhatunk, de akár saját lobbyt is létrehozhatunk a meccsnek.
Mivel a Workshopba bárki feltöltheti a munkáját, így valamilyen módon meg kell szűrni, hogy melyek a jók és mik azok, amik kevésbé. Ezért minden módnál van egy kis szavazós gomb, hogy elmondhassuk a véleményünket róla, ezáltal segítve a többi játékost, amikor egy új játékmódot keres.
Természetesen a játékmódokat valamiben el is kell készíteni, így az új motor mellé elérhető egy új, teljes értékű editor is. A Source moddereknek ismerős Hammer pályakészítő elérhető a Dota 2 pályáinak készítésére is. Emellett egy material, model és particle editor áll rendelkezésre a sapka készítők számára.
Az új interface, a Panorama UI lehetővé teszi a XML, CSS és Javascript használatát, akár csak egy weboldal esetében.
A Valve bedobott pár szabadon felhasználható modelt és scriptet azoknak, akik szeretnének a mód készítéssel kísérletezni.
Na de térjünk is a legfontosabb tárgyra, az új kliens bétájára. Amint elindítjuk a játékot a főmenüben fogad minket egy nagy gomb, amire rákattintva letölt egy körülbelül 7.5 gigás csomagot. Ezután a játékot indítva az a kérdés fogad bennünket minden indításkor, hogy a Source 1-el, Source 2 beta-val vagy a módkészítővel akarunk indítani. A régi Dota Test klienssel ellentétben, ha a Source 2-es klienst választjuk, akkor ugyan úgy megy tovább a profilunk, megmaradnak a tárgyaink és meccs statisztikáink.
A főmenüben egyből az új kinézet fogad bennünket (kicsit a Metro UI-ra hasonlító csempékkel). Érezhetően gyorsabb és gördülékenyebb a navigálás, főként az inventory panelnél, ahol eddig, ha sok tárgy volt benne akkor minimális akadások voltak, amikor betöltötte őket a szerverről. Most ez teljes egészében eltűnt.
A játék nálam stabilabban fut, mint előtte. Régebben a nagy teamfightokban a sok effekt miatt visszaesett az FPS szám, de most meg sem mozdul. Nagy probléma volt sokaknak eddig még az is, hogy mikor a hősöket kiválasztották és betölti a loadout-ot a rendszer, elég masszív akadás volt azoknak, akik még nem választották ki időben a hősüket. Ez is teljesen megszűnt a mostani javítással.
Integrálásra került a Source Filmmaker is a játékba. A készítők szerint könnyedén készíthet bárki rövid kisfilmeket vele, amiket aztán MP4 formátumba tud közvetlenül renderelni.
Fejlesztettek a hálózaton is. DDoS védelmet alakítottak ki a szervereiken, ami remélhetőleg meggátolja majd azokat a hosszú szüneteket, amik mostanság "divatosak" voltak a kupákon. Emellett javítottak a hálózat minőségén is az új kapcsolati módszerük segítségével.