A Valve régóta nyitva tartja az átjárókat a moddolni kívánók előtt. Ez a közösség érdekesebbnél érdekesebb vadhajtásokat csíráztatott már ki a Source Engine termékeny kódjaiból. Most a Prism Studios tagjai alkottak maradandót a Portal széria alapjaira.
Sokan már úgy vannak vele „a búbánat várjon még tovább a Valve-re”, hogy elkészítse szeretett játéksorozataink harmadik részét (L4D3, Portal 3… HL3). Ezért hát ezek az emberek gondolnak egy merészet és a saját kezükbe veszik az irányítást. Ebben az esetben sem történt másképp.
Az év 1952. A játszható karakter ismételten egy nő…Mel. Cave Johnson és a bájos Caroline hangja beinvitál minket egy sóbányába, ahol az Aparture Science komplex és hatalmas laborjai, illetve teszt kamrái helyezkednek el. A komplexumba vezető úton egy villamosból nyerhetünk bepillantást a működésbe (az öreg rókáknak, de talán még az ifjabbaknak is egy kellemes visszaemlékezés ez, köszönjük srácok). Kilépve a nosztalgia vasútból megérkezünk a bejárathoz, ahol a belépésért felelős alkalmazott elaludt. Így Mel ingyen és bérmentve lehet részese annak a projektnek amibe asztronautákat, hős katonákat és olimpikonokat, tehát a legjobbakat vonják be. A kezdeti túra ugyanúgy végződik ahogyan a Portal 2 elkezdődik. Egy pihenő kabinban, alvással. Mel, szemeit kinyitva konstatálja, hogy a tudomány és maga az épületegyüttes romokban hever és ez az állapot visszafordíthatatlan. De az előre felvett Cave Johnson dialógus megnyugtat minket, miszerint még mindig 1952-ben vagyunk és ugyanaz az elnök. Pár lépés után felvehetjük a játék legfőbb eszközét, melyet a tudósok csak AHPD-nek (Aparture Handheld Portal Device) emlegettek. Az újragondolt Portal Gun retro külleme nagyon jól fest és illik az amúgy zseniálisan kialakított pálya dizájnhoz.
Miután magunknak tudjuk az AHPD-t azonnal beindul a történet, megjelennek új mesterséges intelligenciák mind jó és rossz oldalról. A Portal második részében megismert humoros Wheatley szerepét is pótolták, Virgil személyiségében. Aki ugyanazt a turista kísérő szerepet tölti be, mint Vergiliusz a Dante Poklában. Az átjáró kapu sötétebb oldalán ott van Aegis, maga a védelmi rendszer. Minden szereplő a készítőik hangján szólal meg és itt nem a régi alámondós szinkronra kell gondolni, hanem rendes minőségi dialógusokra. A forgatókönyvben ugyanúgy ott van a nagyszerű humor amit már a szériától megszokhattunk. Pár szót hadd említsek a játékban található „tesztekről”, ötletesek, nagyon pontosak és nehezek. Személy szerint sokkal nehezebbnek találtam a kihívást jelentő puzzle elemeket mint az előző részekben. Olyannyira, hogy a becsült játékidő felső határát még plusz három órával megfejeltem, de ez már az én szegénységi bizonyítványom.
Összegezve, a Portal élmény faktor teljes. Érdekes, fordulatos történet pipa. Logikát igénylő pontos feladatok pipa. Karakterek, dizájn ismételten pipa. Nem tudok belekötni a játékba, még a stáblista sem unalmas. Itt felfigyeltem egy minden bizonnyal magyar nemzetiségű úriemberre, ő Tamás Döme, aki animátori és dizájnnal kapcsolatos teendőket látott el. Magyar vonatkozás pipa. Ez a produktum teljesen ingyen letölthető a Portal 2 tulajok számára (mégiscsak egy mod, a kiinduló játék kell hozzá). Köszönet a Valve-nek, hogy a figyelme nem lankad a közösséggel szemben. De még nagyobb köszönet és pacsi a kommunának és a moddereknek!
Értékelés: 9/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!