Pro Cycling Manager 2015 – Játékteszt
A Cyanide stúdió már évek óta készíti a kerékpáros menedzser játékait, de a kérdés, hogy mi újat tudnak ennyi idő után felmutatni? Kellemes meglepetésben lesz részünk.
A Pro Cycling Manager 2015, mint a többi sport menedzser szimulátor, lehetőséget teremt a sport szerelmeseinek, hogy kedvenc csapatukat vagy versenyzőjüket irányítva a lehető legjobb eredményeket érjenek el. A játékban a versenyzők felkészülését, szponzorálását, teljesítményét és eszközeit menedzselve kell győzelemre juttatni csapatunkat.
A játék most egy nagyobbat lépett előre, és bevezette az új egyjátékos módot, ami talán az újabb FIFA játékokból lehet ismerős: a Pro Cyclist mód. Ebben a módban egy saját magunk által létrehozott versenyzőt kell karrierje során végig kísérni, így akár mi magunk is megnyerhetjük a Tour de France idei versenyét.
Karakterkészítéskor megadhatjuk nevünket, származásunkat, bőrszínünket, súlyunkat és magasságunkat (aminek nem hiszem, hogy bármi különösebb kapcsolata van karakterünk képességeiben), korunkat és választanunk kell az erősségek közül. Az erősségek a következőek:
- Single races
- Climber
- Time-trial
- Sprinter
- Puncher
- Northern classics
- Baroudeur
Ezek között az a különbség, hogy vannak statisztikáink (flat, mountain, hills, time-trial, prologue, cobbletones, sprint, acceleration, downhill, baroudeur, stamina, resistance, recovery) és azokat a stílusnak megfelelően bónusz számokkal látja el. Kvázi mintha egy RPG játékban választanánk a rasszok között.
Multiplayer részben más játékosokkal mérhetjük össze képességeinket. A versenyek végén coinokat kapunk, amiket kártyákra költhetünk, amikből versenyzőket és felszereléseket szerezhetünk. Minél nagyobb összegű kártyát veszünk, annál nagyobb esélyjel kapunk majd egy nevesebb versenyzőt. Meg kell mondanom, hogy nekem ez a rész nem kifejezetten tetszik, mert az egyjátékos móddal szemben itt nem érzi annyira a játékos, hogy mindenkit le tud győzni, mert képes rá. Ha valaki folyamatosan szerencsésen nyit, az nagyon sokat lökhet egy gyengébb játékos teljesítményén is, tehát itt nem teljesen a személyes tudás érvényesül.
Karaktereinknél nagyon kell ügyelnünk, hogy véletlenül se hajszoljuk túl őket, mert nagyon zsúfolt a versenynaptár ilyen szempontból. Ez főleg amiatt fontos, mert nagyon sok verseny van, amire a szponzorok szerződései miatt be kell nevezni, és ha nem kalkulálunk ezzel folyamatosan, akkor megüthetjük a bokánkat elég könnyen. Az idei verseny adatbázis is szép nagyra sikerült: 200 verseny, 550 szakasz és az idei Tour de France a hivatalos útvonallal.
A grafika nem a legszebb, de a helyszínek száma és az optimalizáltság szerintem feledteti velünk ezt a problémát. A hangok néha elég furcsán viselkednek. Ezt úgy kell érteni, hogy a térhatás nem teljesen úgy érvényesül, ahogy azt a helyzetünk megkövetelné. Egy konkrét esetben elmondva, többször előfordult, hogy helikopterről nézve a versenyt egyes dolgokat hangosabban hallottam, mint a fülem mellett pörgő rotort.
Összegezve az elmondottakat, ez a játék inkább azoknak kedvez, akik már eddig is szerelmesei voltak a sportnak vagy a játék szériának és nem próbál nyitni az újabb játékos rétegek felé. Tovább bővítették az egyjátékos mód lehetőségeit a Pro Cyclist mód bevezetésével és szerintem élvezetesebb is volt, mint a karriermód. Arra vigyázzon mindenki, aki megveszi a játékot, hogy az internetes aktiváción van egy 5 eszközös korlát, tehát ha 5x váltunk gépet az első játék után, akkor a 6. eszközről már nem fog engedni, feljelentkezni minket a felhasználónkról.
Értékelés: 8/10