Az idei MotoGP 15-ben ismét profi motorversenyzőnek képzelve magunkat száguldhatunk motorjainkkal, de vajon mi újat mutat a játék az elődökhöz képest?
Erre a szériára is eléggé jellemző, hogy az újabb részek inkább DLC szerűen hatnak, mint különálló, újabb játékként. Ez ennél a résznél sincs másképp, de ennek ellenére mégis vannak újabb tartalmak, amik megfűszerezik a játékmenetet. Ez viszont nem elegendő egy teljesen új, teljesárú játéknál.
Az első, elég szembetűnő újítás a fizikai motorban található. A régebbi részekhez képest sokkal valósághűbb szimulációval találkozhatunk (még akár a teljes vezetési segédlet esetében is). A kanyarodás sokkal kiszámíthatóbb az előző évekhez képest és egykerekezni is könnyedén tudunk, akár realisztikus szimuláció módban is. Picit szokatlan lesz elsőre az új rendszer, de egy 10-15 perc után már azon vesszük észre magunkat, hogy sorra nyerjük a versenyeket.
Karrier módban most először saját csapatot tudunk létrehozni, amit elnevezhetünk, logót, csapat matcicát készíthetünk neki és motorokat vásárolhatunk versenyzőink számára. Minden verseny után GP krediteket szerzünk, amiket később a csapatunk és saját magunk fejlesztésére költhetünk. Minél jobban teljesítünk és nyerjük sorra a versenyeket, annál több és komolyabb szponzor ajánlatai közül válogathatunk. Ez kifejezetten kellemes újítás az egyjátékos módban és egy elég nagy pluszt dob a játékélményhez, mikor a kemény munkánk eredményeként vásárolt felszerelésekkel domináljuk a verseny többi résztvevőjét.
Másik újítás a Beat the Time mód, ahol végigszáguldva a pályán megpróbáljuk megdönteni a bajnokok által felállított időrekordot ugyanazzal a motorral és beállításokkal, mint amivel ők versenyeztek.
A multiplayer során 12 fő versenyezhet egyszerre és több féle játékmód áll rendelkezésre. Ilyen például a Split Time, ahol rally játékokhoz hasonlóan a legjobb szektor idejű versenyző nyer. Emellett ranglisták is vannak, ahol a játékosok összemérhetik legjobb idejüket.
A teljes Motorcycle World Championship 2015 versenyzőlistája elérhető a játékban MotoGP, Moto2 és Moto3 kategóriákban. A 18 hivatalos pálya mindegyikén versenyezhetünk:
Grafikailag nem túlságosan sokat változott a széria az évek során és ez a hangok terén is elmondható. Valamiért a játékokban a motorok hangja egy nagyon felpörgetett morzsaporszívó hangjával egyenértékű. Emellett sokszor abszolút nincsenek olyan hangeffektek, amik egyébként teljesen indokoltak lennének, mint például amikor a nyertes kör végén látjuk az ujjongó embereket és odaszólunk pár szót a csapatunk egyik tagjának, ám a kommentátor rövid szövege után síri csendben megy a kép és nézzük, ahogy önfeledten ünnepel karakterünk. Furcsa egy kicsit még az is, hogy eső után nagyon csillogóak a karakterek. Olyan hatást kelt, mintha lelakkozták volna a ruhájukat.
Összefoglalva: ettől a résztől is kaptunk hideget és meleget egyaránt, de a sport szerelmesei ennek ellenére is élvezni fogják a játékot (habár ennyi év után egy komolyabb változás is elférne már a szériában). A motorok furcsa hangjai és a manapság már csúnyácskának mondható grafika is lejjebb húzza a játék összértékelését. Az egyjátékos mód újításai viszont plusz játékórákkal kecsegtetnek számunkra, ráadásul a Season Pass jelenléte további tartalombővülésre ad lehetőséget.
Értékelés: 8/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!