MotoGP 15 – Játékteszt
Az idei MotoGP 15-ben ismét profi motorversenyzőnek képzelve magunkat száguldhatunk motorjainkkal, de vajon mi újat mutat a játék az elődökhöz képest?
Erre a szériára is eléggé jellemző, hogy az újabb részek inkább DLC szerűen hatnak, mint különálló, újabb játékként. Ez ennél a résznél sincs másképp, de ennek ellenére mégis vannak újabb tartalmak, amik megfűszerezik a játékmenetet. Ez viszont nem elegendő egy teljesen új, teljesárú játéknál.
Az első, elég szembetűnő újítás a fizikai motorban található. A régebbi részekhez képest sokkal valósághűbb szimulációval találkozhatunk (még akár a teljes vezetési segédlet esetében is). A kanyarodás sokkal kiszámíthatóbb az előző évekhez képest és egykerekezni is könnyedén tudunk, akár realisztikus szimuláció módban is. Picit szokatlan lesz elsőre az új rendszer, de egy 10-15 perc után már azon vesszük észre magunkat, hogy sorra nyerjük a versenyeket.
Karrier módban most először saját csapatot tudunk létrehozni, amit elnevezhetünk, logót, csapat matcicát készíthetünk neki és motorokat vásárolhatunk versenyzőink számára. Minden verseny után GP krediteket szerzünk, amiket később a csapatunk és saját magunk fejlesztésére költhetünk. Minél jobban teljesítünk és nyerjük sorra a versenyeket, annál több és komolyabb szponzor ajánlatai közül válogathatunk. Ez kifejezetten kellemes újítás az egyjátékos módban és egy elég nagy pluszt dob a játékélményhez, mikor a kemény munkánk eredményeként vásárolt felszerelésekkel domináljuk a verseny többi résztvevőjét.
Másik újítás a Beat the Time mód, ahol végigszáguldva a pályán megpróbáljuk megdönteni a bajnokok által felállított időrekordot ugyanazzal a motorral és beállításokkal, mint amivel ők versenyeztek.
A multiplayer során 12 fő versenyezhet egyszerre és több féle játékmód áll rendelkezésre. Ilyen például a Split Time, ahol rally játékokhoz hasonlóan a legjobb szektor idejű versenyző nyer. Emellett ranglisták is vannak, ahol a játékosok összemérhetik legjobb idejüket.
A teljes Motorcycle World Championship 2015 versenyzőlistája elérhető a játékban MotoGP, Moto2 és Moto3 kategóriákban. A 18 hivatalos pálya mindegyikén versenyezhetünk:
- Losail International Circuit
- Circuit of the Americas
- Termas de Río Hondo
- Circuito de Jerez
- Le Mans
- Autodromo del Mugello
- Barcelona-Catalunya
- TT Assen
- Sachsenring
- Indianapolis Motor Speedway
- Automotodrom Brno
- Silverstone Circuit
- Misano World Circuit Marco Simoncelli
- MotorLand Aragón
- Twin Ring Motegi
- Phillip Island
- Sepang International Circuit
- Comunitat Valenciana – Ricardo Tormo
Grafikailag nem túlságosan sokat változott a széria az évek során és ez a hangok terén is elmondható. Valamiért a játékokban a motorok hangja egy nagyon felpörgetett morzsaporszívó hangjával egyenértékű. Emellett sokszor abszolút nincsenek olyan hangeffektek, amik egyébként teljesen indokoltak lennének, mint például amikor a nyertes kör végén látjuk az ujjongó embereket és odaszólunk pár szót a csapatunk egyik tagjának, ám a kommentátor rövid szövege után síri csendben megy a kép és nézzük, ahogy önfeledten ünnepel karakterünk. Furcsa egy kicsit még az is, hogy eső után nagyon csillogóak a karakterek. Olyan hatást kelt, mintha lelakkozták volna a ruhájukat.
Összefoglalva: ettől a résztől is kaptunk hideget és meleget egyaránt, de a sport szerelmesei ennek ellenére is élvezni fogják a játékot (habár ennyi év után egy komolyabb változás is elférne már a szériában). A motorok furcsa hangjai és a manapság már csúnyácskának mondható grafika is lejjebb húzza a játék összértékelését. Az egyjátékos mód újításai viszont plusz játékórákkal kecsegtetnek számunkra, ráadásul a Season Pass jelenléte további tartalombővülésre ad lehetőséget.
Értékelés: 8/10