Divide by Sheep – Játékteszt
Divide by Sheep egy matematikával fűszerezett logikai játék, amin ugyan érződik, hogy telefonokra/tabletekre készült, de jelen esetben ez semmilyen hátránnyal nem jár.
A zord kaszás (aki inkább ölelni való fajta) nagyon magányos, így barátokat szeretne szerezni. Mivel a kaszás, csak a halottakkal barátkozhat, elhatározta, hogy hatalmas szökőárral elpusztítja a világ összes élőlényét. Ez elől menekülve a bárányok a még el nem árasztott szigeteken ugrálva jutnak el a gumicsónakokig, amik csak pontosan X bárányt bírnak el. Sem többet, sem kevesebbet. Természetesen nem a bárányok az egyetlen élőlények a földön, ami további problémákat okoz majd.
A játék nagyon szimplán indul. Minden pályán három különböző mennyiségű bárányt kell eljuttatnunk a gumicsónakig, de ha csak egy is becsusszan pluszba, akkor azonnal elsüllyed a csónak. Ahogy haladunk előre, elég gyorsan fokozódik a nehézség. Először, a nagyobb jó érdekében barátaink egy részét kell hátrahagynunk (simán belökni a vízbe :D), különben a maradék nem tudna megmenekülni. Következő nehezítés a drótkerítés és a trambulin, ahol pontosan ketté osztja a bárányok számát, amik rá ugrottak és egy vagy két irányba ledobálja magáról. Itt már kezd érződni, hogy nem egy kisujjból kirázós fajta a játék. Következő jó barátunk a szigeteken szétszórt lézeres kapu (mert mint tudjuk, az minden elhagyatott kis sziget lételeme). Ez nem csinál mást, mint a rajta átugró báránykákat kettévágja, miközben fröcsög a vér és a másik oldalon bárányonként 2-2 véres húscafat marad a túloldalon. A beállításokban találtam egy családbarát beállítást, mondom ennek fényében meg nézem, mit módosít pontosan. A változás annyi volt, hogy a kettészakadt bárányok már nem fröcskölik a vért, de ennek ellenére a túloldalon maradt báránykák kettévágott gerince és véres teteme úgy látszik senkit nem zavar. Én nem vagyok egy olyan ember, akit egy virtuális feldarabolt, csonkolt vagy vérben úszó test megzavarna, de ha csináltak egy gyerek barát opciót, akkor lehet, hogy a bárányokat a szétszabdalás helyett inkább két kicsi bárányra oszthatna a kapu, vagy valami hasonló. Ezeken felül még a pályák során malacokkal, farkasokkal, TNT-vel és egyéb finomságokkal találkozunk, de ezeket már nem szeretném külön részletezni.
A játékmeneten és a menürendszeren nagyon meglátszik, hogy érintőképernyős eszközökre készült a játék. Általában ez azt jelenti, hogy alacsony felbontású és kevés fps számmal fut. Szerencsére itt nem ez a helyzet. Jól alkalmazkodik a nagy felbontáshoz és stabilan tartja a 60 fps-t. Elővigyázatosságból megemlíteném, hogy a mentésünket nem tárolja felhőben a játék, ezért amennyiben letöröljük, és újra feltesszük, akkor a nulláról kell újra elindulnunk.
Az egész család nyugodtan játszhat vele, de szerintem az első világ befejezése után a feladatok nehézsége miatt a kisebbeknek felnőtt segítségére lehet szükség (nem beszélve a bárányok szétvágásáról). Könnyed, de mégis gondolkodást igénylő feladataival addiktív szórakozást nyújt bármilyen korosztálynak.
Értékelés: 8,5/10