Invisible Inc – Játékteszt
A Mark of the Ninja készítői egy körökre osztott lopakodós játékkal tértek vissza. Vajon sikerült megugrani az általuk felállított lécet? Tesztünkből kiderül.
A nem is annyira távoli jövőben óriási vállalatok uralják a Földet, a legértékesebb dolog pedig az információ, a hírszerzésből pedig számos magáncég profitál. Egy ilyen nemzetközi vállalkozás az Invisible Inc. is, feladatuk a professzionális kémkedés és információszerzés.
A játék minden további nélkül, in medias res típusúan nyit, így egyből az események sűrűjében találjuk magunkat. Az oktatópályaként használt első küldetés után azonban ügynökségünket támadás éri, így menekülnünk kell. Az erőforrásaink szűkösek, a fél világ ránk vadászik, ráadásul a cég legértékesebb tulajdonaként nyilvántartott mesterséges intelligenciának is csak 72 órára elegendő tartaléka maradt, így elsődleges feladatunk, hogy mihamarabb áttöltsük Incognitát egy arra alkalmas rendszerbe.
Miután a világtérképen kiválasztottuk az elvégezni kívánt küldetésünket fel kell szerelnünk ügynökeinket. Induláskor két, eltérő képességgel rendelkező személy áll rendelkezésünkre, de ez bővülhet, ahogy haladunk előre a történetben. Ezenfelül barátságos skynetünk, Incognita is velünk tart és segít elvégezni a legtöbb hackeléssel és cyber feladattal kapcsolatos dolgot. Minden egyes küldetésnek saját célja van. Azonban ha ezeket a célokat teljesítettük, akkor még ki is kell jutni az adott szintről, megtalálva a kijáratot. Minden egyes körben egyre erősödik a biztonsági rendszer és szintenként egyre több és erősebb ellenfél jelenik meg a térképen, így nem igazán ideális sokat elidőzni egy-egy létesítményben.
A fejlesztők külön kiemelték a játék elején, hogy véletlenszerűen generálódnak a pályák, így az újrajátszási faktor rendkívül magas. Ezen kívül ügynökeinket is többféleképpen fejleszthetjük, számos eszközt vásárolhatunk, valamint számos stratégiát alkalmazhatunk. Azonban ha valaki Rambo módjára szeretne előre törni, csalódni fog. Ügynökeink bár igen jártasak a közelharcban és a settenkedésben, a tűzharc nem erősségük és a felszerelésük sem a gyilkolási szándékot támasztja alá. Ezzel szemben számos képességünk van, amikkel kifigyelhetjük, megjósolhatjuk ellenfeleinket mozgási szándékát, elterelhetjük a figyelmüket, lebéníthatjuk vagy csapdába csalhatjuk őket, stb. Minden egyes cselekedet, így például a mozgás, ajtónyitás, támadás mozgási pontokba kerül. Ez karakterenként eltérő, de fejleszthető. Ezenfelül Incognita ereje sem korlátlan, energiapontokba kerül minden egyes hackelés, kamerakikapcsolás stb. Ezek a pontok azonban körönként újratermelődnek, sőt néhány, a pályán található eszközből is zsákmányolhatunk pluszpontokat.
Az Invisible Inc. látványvilágára nem lehet panasz. Az izometrikus nézet jól működik, a látvány pedig jól vegyíti a képregényes stílust a modern sci-fi és noir hangulat keverékével. A grafika remek, a hangokban sem találtam kivetni valót, a szinkronszínészek is jól teljesítenek. Külön plusz pont a játékban személyre szabható nehézségi rendszer. A könnyebb szinteken a játék még toleránsabb a hibákkal, sőt, lehetőségünk van visszatekerni egy-egy cselekedetet. A nehezebb fokozatokon azonban erre. Egy-egy játék körülbelül 4-6 órát vesz igénybe, de elért eredményeinket, ügynökeinket átvihetjük a következő menetre. A játékot mindenkinek ajánlom, aki szereti a lopakodós játékokat, de az egyszeri stratégák is bátran tehetnek vele egy próbát.
Értékelés: 8/10