Kategóriák: 3DSCikkek

Monster Hunter 4 Ultimate – Játékteszt

9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Hogyan neveld a sárkányod? Szúró- és vágóeszközök vs lőfegyverek edition. Avagy a legtágasabb vadászterület, mely ezúttal a zsebedben is elfér.

Viszonylag későn, csupán 2004 csodálatos évében indult világhódító útjára ez az akció-szerepjáték franchise a Felkelő Nap Országából, de az open world koncepció és a Capcom matrica a dobozon előre jelezte, hogy instant klasszikussal van dolgunk.

A Playstation Portable jóvoltából nagyjából egy évvel később hordozható formában is elérhetővé vált eme legális drog, így végre azok is eljöhettek otthonról, akik addig a tv és a PS2 fényével táplálkozva töltötték idejük nagy részét. A Monster Hunter Freedom sokak első számú kedvence bolygónk komplett játékkatalógusát tekintve a mai napig.

De vajon miben rejlik a siker kulcsa, a látszólag sima sárkányos-dínós, kicsit jrpg-s környezetben?

A Monster Hunter 4 Ultimate szakított a klasszikus szintlépős szerepjáték koncepcióval, sőt gyakorlatilag a skilleket is száműzte a játékból. Kizárólag fegyverek, páncélok és különböző egyéb eszközök készítésével – szerencsés esetben megtalálása révén – könnyíthetjük meg kalandos életünket, melyek hozzávalói magában a széles nagyvilágban gyűjthetők, valamint az eme folyamat közben felbukkanó kisebb-nagyobb méretű szörnyek levadászása során szerezhetők be.

Alapesetben egy főtörténeti szálra vannak felfűzve az események, de a különböző küldetések újrajátszhatóak is, ha adott szörny farka, foga, pikkelye kellene már csak a csillogó, új mellvérthez. Mellesleg a sztori kifejezetten jó, a karakterek viccesek és az átvezető videók pompásak, de ezt a címet igazából a játékos kezébe adott rendkívüli mértékű szabadság teszi kiemelkedővé.

Amellett, hogy alapvetően távsebző (gunman) vagy közelharcos (blademaster) felfogásban alakíthatjuk karakterünket, e cikk írójának egy érdekes hibridre, az insect glaive-re esett a választása, mivel ez a különleges fegyver valahol az előbb említett kettő ötvözete, illetve magasugró rúdként is kitűnően hasznosítható, így segítségével szó szerint meglovagolhatjuk a gyanútlan áldozatot, legérzékenyebb pontjain döfködve őkelmét. Ugyanez a hatás természetesen egy magassabb pontról leugorva is előidézhető, de közel sem ilyen menő kivitelezésben.

A döfködést, szurkálást, egrecíroztatást azonban kevesen szeretik, így vannak ezzel a szörnyszülöttek is. Könnyen lehet, hogy a monszta, akit épp püfölünk, annyira begorombul, hogy a nyílt színen korlátlan, vad őrjöngésbe kezd. Ilyen esetekre két megoldást ír a kézikönyv: nyugtató lövedék, illetve futás.

A préda viselkedését illik tehát megfelelően tanulmányozni, nehogy idő előtt a törött csontozatú hősöknek fenntartott ingyenes macskavagonon találjuk magunkat a kezdőtábor felé zötyögve.

Hűséges fegyverünk kiválasztását és a kezdő játékosok tréningelését nagyban segítik a bevezető questek, szóval érdemes ezekkel kezdeni a kalandozást, mivel a játék további részében nagyjából-egészéből ügyessségünkre és kard- vagy puskaforgató tudományunkra leszünk hagyatkozva. 

Legfőbb forrásunk a fejlődésre pedig az expedíciók lesznek, ezek lényegében random generált kiruccanások, ritka loot eséllyel és nagy dögökkel. A többes szám nem véletlen, hiszen előfordulhat, hogy már-már elkapnánk szörnyünket, amikor egy újabb, még nagyobb gonoszság száll be a csatába, felforgatva a komplett bulit.

A Monster Hunter 4 Ultimate-ben a vadászat a szó legszorosabb értelmében megvalósul, hiszen az áldozatot érdemes a csata kezdetekor finoman megfesteni, mert ha vesztésre áll, könnyen lehet, hogy igyekszik majd kereket oldani, sőt, ha visszasántikál a fészkébe, még képes és gyógyulgat is. Az üldözés, csapdaállítás, a megfelelő potik használata, fegyverélezés mind-mind létfontosságúak. Minden kirándulás előtt legelső feladatunk lesz tehát hátizsákunk tartalmának pontos ellenőrzése, de nem elhanyagolható a megfelelő étrend kiválasztása sem, hiszen partikat eldöntő buff-ok nyerhetőek a tudatosan megrendelt menü elfogyasztása után.

Csak hab a tortán, de a kisállat tulajdonosok külön örülhetnek, ugyanis kis macskaszerű segítőket, úgynevezett palico-kat is bevethetünk a harc során, akikkel az én IRL macskám például néha beszélget is. Remélem, nem terveznek semmi visszafordíthatatlant, bár reggelente gyakran kelek arra, hogy Juszka cica közelről néz.

Kiemelném még a többjátékos módot, hiszen ez a terület akkora pluszt ad a játékélményhez, amit kevés más játéknál láttam életemben handhelden. Maximum három társat választhatunk online vagy helyi wifi kapcsolatban, és már mehet is a menet. Egyetlen hátulütője a dolognak a kommunikáció nehézsége, de ha elvileg mindenki csinálja a dolgát, nem lehet nagy baj.

Száz szónak is egy a vége, ez a játék egész biztosan leköt majd minden akció rpg rajongót. A grafika, a zene és a tartalom is csillagos ötös. Tetten érhető némi grind effekt a megfelelő páncélért, de fáradozásunk busásan megtérül, amikor például nem kell többé harc közben fegyvert élezni. Capcom, én így szeretlek.

Értékelés: 9,5/10

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01