Code Name: S.T.E.A.M. – Játékteszt
Szereted a steampunkot, a viktoriánus kort, a képregényeket? Akkor a Code Name: S.T.E.A.M. az a Nintendo-cím, amit feltétlenül ki kell próbálnod. Bár lehet, nem lesz felhőtlen az örömöd…
A Code Name: S.T.E.A.M. a viktoriánus London erősen steampunkosított változatába röpít el minket, de nem, nem egy The Order: 1886 DLC-ről van itt szó, hanem a Nintendo 3DS-re kiadott képregényes játékáról. Bármennyire is jól hangzik mindez összességében, a játék sajnos mégsem kelti azt az érzést, amit szeretnénk.
Már a történettől sem kell hatalmas csavarokra számítanunk: Londonban mindenki boldogan tölti gőzzel teli életét, mígnem egyszer csak az idegenek rátámadnak a városra. Főszereplőnk Henry, aki épp felügyelői feladatát látná el, amikor bekövetkezik a katasztrófa. Az első pályát sikeresen teljesítve társra is lelünk, John személyében. Persze már a játék elején szorult helyzetbe kerülünk, de egy furcsa zeppelin megment minket, amelynek a kapitánya nem más, mint Abraham Lincoln, és a hajónak is van neve (igen tudom, hogy már sejtitek, mi lesz az): Lady Liberty. Innentől megvan, hogy kitől kapjuk a küldetéseket, a bázisunk is ismert már, és persze mi magunk leszünk a S.T.E.A.M. osztag.
Mint fentebb is olvasható, semmilyen különösebb csodára nem kell várnunk. Viszont ami ment a helyzeten, az a játék látványa: nagyon kellemes érzést nyújt a képregényes grafika, és az átvezetők kifejezetten olyanok, mintha egy füzetet fognánk a kezünkben. Ami még megkoronázza ezt az egészet, az a 3D-s látvány, ami nagyon jól kiegészíti a látványvilágot.
A játék a körökre osztott stratégiák szabályrendszerén alapul. A csapatunkban 4 karakter tartózkodhat, és mindegyiknek van egy felhasználható steam-mennyisége, amivel gazdálkodhat. Ebbe beletartozik a lépések száma és a támadások is. Ha elegendő steamünk marad a kör végén, akkor az adott karakterünk Őrző üzemmódba lép, és ha egy ellenfél közelít felé, akkor automatikusan rálő, de ugyanez az ellenfelekre is igaz. Számítsunk tehát rá, hogy mindig van egy pár, akik őrködik, és itt jön a játék egyik frusztráló eleme. Nem tudjuk, hogy hányszor lő ránk, és nincs esélyünk menekülni: ha több ellenfélbe futunk így, akkor akár halálunkkal is végződhet a találkozás. Van még egy zavaró elem: minden pályán gyűjthető tárgyak találhatók, amelyekből fejlesztéseket vehetünk. Elsőre azt gondolnánk, ha legyőzzük az ellenfeleket, akkor már szabadon nézelődhetünk is, de nincs ez így. Véletlenszerű időkben bedobál a játék plusz ellenfeleket, amikre nem biztos, hogy fel leszünk készülve.
A hangulatra nem panaszkodhatunk, mert színes, látványos minden. A hangokra is ugyanez vonatkozik, minden szereplőt egy nevesebb személy szinkronizál (érdemes utánanézni a konkrét neveknek, mert találni pár meglepetést).
A Code Name: S.T.E.A.M. egy nagyon jó cím lehetne a Nintendo 3DS-es felhozatalban, de valahogy mégis üresnek érezzük. Véleményem szerint többet is ki lehetett volna hozni az ötletből.
Értékelés: 7/10