Az Albedo: Eyes from Outer Space egy belső nézetes kalandjáték, amit egyetlen fejlesztő, Fabrizio Zagaglia készített. A 60-as évek sci-fi filmjeinek stílusát idézi, és egy sajátos narratívával vezeti fel főhősünk kalandját az igazság nyomában.
A játék főszereplője John T. Langley, a JUPITER űrközpont éjjeli őre, aki hirtelen arra eszmél fel unalmas munkája közben, hogy miután elköszönt az utolsó tudós és elhagyta az épületet, egyszer csak beszakad a padló alatta, és a raktárba kerül, ahol az ajtó felől furcsa hangok jönnek.
Először körbenéztem, és rögtön a klasszikus Myst jutott eszembe a belső nézet miatt. Ez az FPS-jelleg egy egészen új csavart hoz a feladatmegoldásos szekciókba, mert néha csak kapkodjuk a fejünket ide-oda, és próbáljuk megoldani az előttünk álló fejtörőt, ami lehet, hogy teljesen egyértelmű lett volna egy 2D vagy 2,5D nézetből. (Most, hogy feltörekvőben van a VR technológia, nem tartanám kizártnak, hogy egy későbbi patch keretében bekerülhet a támogatás hozzá). Néha furcsán glitchelt a belső nézet (például a karakterem csavarhúzót szorító jobb keze teljes egészében átment egy olajos hordón, és leborította a mögötte lévőt a platformról, majd beleszorult), de valamiért ez a játék kicsit komikus aspektusát még tovább erősítette, mint ahogy mondjuk a Surgeon Simulator fizikát meghazudtoló jelenségei is hozzátesznek az élvezethez, mintsem elvesznek.
Azt már most le kell szögeznem, hogy szerintem ez egy nagyon (indokolatlanul) nehéz játék. Ezt nem úgy kell érteni, hogy az ellenfeleink pillanatok alatt elraknak minket láb alól, hanem hogy a megoldandó feladatok nehezen állnak össze. Sokszor nem ad a játék különösebb segítséget ahhoz, hogy mégis mit is kéne tegyünk. Volt olyan, hogy súlyos percekig kerestem, mégis mit kéne tegyek, miközben karakterünk próbál sugallni számunkra némi információt, de akárhogy is néztem, semmiképp sem volt releváns az, amit mondott. És mikor már rátaláltam, hogy mit kéne tegyek, egyszer csak úgy gondolta a karakterem, hogy Igen! Ez lesz a jó megoldás!, akkor legszívesebben teli torokból beleordítottam volna a monitorba: TÉÉÉÉNYLEG? (de mint tudjuk, ilyet senki nem csinál… ugye?). Azt viszont biztosan állíthatom, hogy ha legközelebb elhagyom a kulcsom, és bezártam az ajtót, pontosan tudni fogom, hogy kell egy gémkapocs segítségével feltörni a zárat.
A játék legalább 6-8 óra időt garantál, de ha elakadunk a feladatmegoldások közben, akkor jócskán megdobja a végleges számot (nekem elég gyanús a játék vége, ezért esetleges DLC-tartalmakkal is számolhatunk).
Az Albedo: Eyes from Outer Space a kalandjátékosok és a "szobából kijutós" játékok kedvelőinek lehet tökéletes választás. A horror jelző senkit ne ijesszen el, mert semmiféle félelmetes dolog nincs benne (mint ahogy a 60-as évek horrorjai sem "ijesztőek" a mai nézők számára). Nagyon humoros és komoly fejtörést igénylő játék. Le a kalappal a fejlesztő előtt, hogy mindezt egymaga hozta létre!
Értékelés: 7,5/10
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…