10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A The Fall már lassan minden platformon tiszteletét tette, így elérkezett az ideje, hogy a Nintendo Wii U konzol tulajdonosai is megismerkedjenek ezzel az érdekes indie címmel.

A The Fall nem tartozik a meglehetősen egyszerű művek közé, leginkább Asimov novelláihoz tudnám hasonlítani a játékot.

Történetünk kezdetén egy bolygóra zuhanunk, de még mielőtt halálos ütést kaphatnánk, a harci ruházatunk, A.R.I.D. bekapcsolja a pajzsokat, így éppen hogy megment minket. Viszont már az első pillanatban tudatosul ARID-ban, hogy a pilótája eszméletlen és súlyosak a sérülései, így elsődleges feladata, hogy keressen egy helyet, ahol el tudják látni.

Ugye, a sztori eddig semmi különleges? Az első érdekes húzásra sem kell sokáig várnunk, a ruha bizonyos funkciói lekapcsoltak, és csak a pilóta képes visszakapcsolni őket vagy a Mesterséges Intelligencia is engedélyt kap rá, ha az, akit védelmeznie kell, életveszélyes állapotba kerül. Innentől sejthető, hogy ARID-nak néha meg kell hoznia egy döntést, szándékosan életveszélyes sérüléseket kell okoznia magának és így annak is, akit védelmez. Ez adja meg a játék igazi ízét, ARID belső gondolatait, hogy ő egy gép, nem lenne szabad neki ilyeneket tennie, és ezért mellékes feladatnak azt tűzi ki, hogy majd átvizsgáltatja magát.

Persze a bolygón nem leszünk egyedül, találkozunk más robotokkal is, akik csodálkoznak tetteinken és megvetnek minket. Így jön elő a játék igazi nagy kérdése, vajon egy Mesterséges Intelligencia meddig mehet el? Vajon ténylegesen képesek a programjukat felülbírálva egyedül döntéseket hozni? Még lehetne sorolni a kérdéseket, rábízom mindenkire a válaszokat. A történet további részeit elmesélni már spoileres lenne. Annyi még elárulható, hogy egy háromrészes sorozat első epizódjáról beszélünk.

Így, hogy a történetet egy kicsit részletesebben kiveséztük, nézzük meg a további elemeket is. Látványra nem lesz okunk panaszkodni, mert egy szép, oldalnézetes kaland/akció indie címről beszélünk. De főként a kaland rész fog érvényesülni, ott is túlnyomó részben fejtőröket kell majd megoldanunk, amik nehézsége változó, és ajánlott egy alapszintű angoltudás is, mert sokszor a szövegben találjuk a megfejtéseket.

Az irányítás már más tészta, mint említettem Wii U-n teszteltük, és itt elsőre szokni kell a gombokat, hogy mikor és mit kell nyomnunk. Mert kalandjáték lévén, minden tárgyat, kupacot érdemes átvizsgálnunk, amikre először rá kell világítani, majd nyomni az adott gombot, ellépkedni a kívánt menüpontig, majd felengedni a gombot. Az első pár percben macerás, de aztán rááll a kezünk.

A hangokra sem panaszkodhatunk, a fejlesztők kitettek magukért, ráadásul a szereplők szinkronhangjai is szép munkát végeznek.

A The Fallban lehet a hibákat keresni, de főként egyet lehet kiemelni. Egy sorozat első részéről van szó, és a folytatásról semmilyen információval sem rendelkezünk. Ugyan erősen rétegcím, de ha ezeket mind félretesszük, egy kellemes szórakozást nyújtó alkotást kapunk, amit érdemes kipróbálnia minden kalandjáték-rajongónak.

Értékelés: 8/10

Legfrissebb bejegyzések

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18