Oldal kiválasztása

Under Night In-Birth Exe:Late – Játékteszt

Under Night In-Birth Exe:Late – Játékteszt
10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Arcade masinából költözött PS3 konzolokra a klasszikus fight game élményt egy mangaképregény történetére és karakterei építő verekedős játék. A 2014 júliusában a japán piacon debütált játék most az európai piacon is megjelent változatát teszteltük.

Valami azt súgja, hogy a magazin olvasói között kisebbségben vannak, akik oly sok időt töltenek japán, vagy legalább távol-keleti arcade játéktermekben, és már unalomig ismerik a géptermi masinán futó változatot. Igaz, a konzolos verzió két új karakter személyében újdonságot is kínál. Többségünknek viszont a mechanikájában a klasszikus verekedős játékok hagyományait követő UNDER NIGHT IN-BIRTH Exe:Late kellemes és figyelemre érdemes elem lehet, nem csak a 2015. tavaszi, de úgy általában a PS3-as játékkínálatnak. Arra persze nem árt felkészülni, hogy a fél évnél is hosszabb honosítási procedúra csak részleges fordítását jelenti a játéknak. A kezelőfelület természetesen nem kanji karakterekkel köszön ránk, de a pokol mélységes bugyraiból a világra szabadult lélekzabáló szörnyek és a legyőzésükhöz szükséges hatalomért egymás ellen is küzdő, újjászületett (In-Birth) harcosok történetét, párbeszédeit és monológjait az ékes japán szinkron mellett feliratban követhetjük nyomon. Véleménye szerint ez nem igazán válik hátrányára a játéknak, sőt inkább erősíti, támogatja a rajzolt karakterekből áradó mangahangulatot.

A számomra érthetetlen, de hangulatteremtő japán szinkron mellett a küzdelmek alatt megszólaló zenéket pedig egyértelműen csak dicsérni tudom. Nem abban az értelemben ugyan, hogy a soundtracket önmagában is kedvem lenne végtelenítve hallgatni napokig, de a harcok alatt nagyon bejön. Az viszont ismét csak egyéni ízlés kérdése – nekem talán a legkevésbé szimpatikus jellemzője a játéknak , hogy a rajzolt karakterek renderelt hátterek előtt vívják összecsapásaikat. Akkor talán több értelmét látnám a dolognak, ha a háttér elemei szerepet kaphatnának a küzdelemben, de legalább látványosan rombolható lenne a környezet. Ilyesmiről azonban szó sincs, és ettől valahogy „kilógnak” a helyszínek, és kidolgozottságuk ellenére nemhogy hozzátennének, inkább elvesznek a mangásított hangulatból.

A környezet rombolhatósága egyébiránt nem is annyira hiányzik a játékból, mert számomra az UNDER NIGHT IN-BIRTH Exe:Late egy kicsit retró, igazából a PS2-korszak fight game címeire jellemző élményt hozta vissza, ahol megvannak a látványos mozdulatok, speciális effektek szolgálják a vizuális szórakoztatást, de maga a küzdelem nem vehető félvállról. Itt bizony meg kell tanulni a karakterenként változó speciális mozdulatokat, megismerni az egyes szereplők gyengéit és erősségeit. Kellő gyakorlat nélkül nemhogy a győzelemben, de egy gyakorlott ellenfél puszta megsebzésében is botorság komolyan reménykedni. Még „szerencse”, hogy az oktató mód mellett a nevetségesen könnyűtől a komoly kihívást jelentőig több lépcsős skálán lehet állítani a gépi ellenfelek jelentette nehézségi szintet. Így a szólóban gyakorlás után már valódi eséllyel lehet a számos hálózatos lehetőséget választva netes ismerőseinkkel vagy helyben a barátokkal és családtagokkal megküzdeni.

A 16 karaktert kínáló játékban a háromféle támadási mód és az ezek kombinációival aktiválható egyedi mozdulatok mellett egy, a kiosztott és elszenvedett sérülések függvényében töltődő erősávot kellően feltöltve még nagyobb sebzést adó különleges támadásokat is aktiválhatnak a játékosok. A csúnyán lesebzett karakterek utolsó mentsvárának pedig ott van az egyharmad életerő alá csúszva aktiválható, az ellenfelet igen alaposan helyben hagyó Infinite Worth szupertámadás.

:galeria:

Az EXS energia mellett egy hat lépcsőben, sikeres védekezéssel, blokkolással és hasonlókkal feltölthető energia is létezik a játékban. A GRD rendszert aktiválva 10%-os sebzési bónuszt lehet adni a karakternek, ami egy jól időzített EXS támadással kombinálva már valóban brutális támadási képességet jelent. Még szerencse, hogy a védekezésre is gondoltak a játék fejlesztői, egy még akkor is van módunk arrébb lökni a miénket nagyon szorongató karaktert és némi mozgástérhez jutni, ha az folyamatosan nyomulva szorongatja szegény kis harcosunkat.

A klasszikus stílusú verekedős játékok kedvelőinek akkor is érdemes próbát tenni a UNDER NIGHT IN-BIRTH Exe:Late-tel ha nem kifejezetten mangarajongók, de azoknak, akik a japán kultúrának ezt a sajátos stílusú rajzolt ágát is kedvelik, gyakorlatilag kötelező darab. Ráadásul a több fokozatban állítható nehézségi fok és a sokféle játékmódnak köszönhetően kevésbé gyakorlott játékosok is tudnak annyi sikerélményhez jutni a kombók tanulása és az irányítás kitapasztalása során is, hogy ne menjen el a kedvük a gyakorlástól. Ördögi gonoszságú kivégzések és szerteszét fröcsögő vér hiányában pedig még a fiatalabb korosztálynak is merném ajánlani.

Értékelés: 8/10

Translate »