A látottak, hallottak, no és persze a kipróbáltak részleteinek bemutatása előtt összefoglaljuk a két nap, számunkra legfontosabb és örömteli tapasztalatát.
Szerkesztőségünk népes stábbal vett részt a Syma Csarnokban november utolsó hétvégéjén tartott rendezvényen, amely néhány éves történelme alatt folyamatosan fejlődik és válik egyre inkább a játékosok legnagyobb eseményévé. Az évről évre nagyobb területen, több kiállítóval, résztvevővel, és számok szintjén is, de helyszín terén, testközelből tapasztalva szó szerint megdöbbentő számú látogatóval rendelkező showt már nem csak a magyarországi vagy regionális képviseletek, de a globális léptékben gondolkodó kiadók, gyártók „eseménynaptárában” is jegyzik. Legalábbis a számomra ezt jelzi, hogy nem csak a közelmúltban megjelent játékokat próbálhatták ki a látogatók a standokon (időnként némi sorban állás után) szabadon hozzáférhető bemutató állványokba szerelt gépek irányítóit kézbe fogva, de több, még megjelenés előtt álló (közöttük csak a jövő évben debütáló) játékkal is futhatott bárki egy-két pályányi próbakört. Pontosabban bárki nem, hiszen a szervezők kérésére reagálva a kiállítók többsége létrehozott korhatáros zónát a saját területén, és a csak idősebb játékos korosztálynak ajánlott címekkel kizárólag ide belépve lehetett találkozni. Ez a felelős hozzáállás az életkori besorolásokat figyelmen kívül hagyó szülők gyermekei számára talán korlátozásnak érezhető, viszont jelzésértékű lehet a 18-as, 16-os karikák ajánlásait betartó szülők számára.
A PlayStation standján megjelenés előtti játékok is voltak.
A kipróbálható előzetesek mellett több játék színpadi bemutató keretében, óriási vászonra vetített videóként is bemutatkozott a hazai közönségnek. Azt persze botor gondolat lenne várni, hogy a legnagyobb, sikervárományos címeik bejelentését a lakosság és azon belül a potenciális játékosok lélekszámát egy Egyesült Államokkal, Németországgal vagy Japánnal összehasonlítva elenyésző közönséget jelentő magyarországi kiállításra időzítsék a nemzetközi kiadók. A képviseletek befektetett munkájának viszont már látszik a gyümölcse, és a kiállítás és vásár párosából remélhetőleg még több hangsúlyhoz jut az előbbi.
A Nintendo ősszel is látványos standot épített a rendezvényre.
A hardvergyártók figyelme is kezd a PlayIT felé fordulni, mert bár jelentősebb területű, kipróbálható eszközökre koncentráló standdal még csak az „első fecskék” települtek ki a PC gaming kategóriában érdekelt márkák közül, de nekik köszönhetően nem csak a megtekintés, hanem a kipróbálás élményéből is kijutott a látogatóknak. A PlayIT és a Veletech egyidejű és azonos helyszínen való megrendezése is az IT, pontosabban a hardvrek jelenlétét erősítette. A C csarnokban a mobilkommunikáció eszközei mellett az igen látványos egyedi PC-építésnek is kiemelt hely jutott.
Voltak páran, akik túlélték a zombitámadásokat.
Mindezeken túl arról, hogy még inkább nekik szóló eseménynek érezzék a kiállítást a játékosok, a több színpadon folyamatosan zajló programok és szerencsére mind szélesebb körben népszerű, lassan végre polgárjogot nyerő e-sport események mellett az egyes standokon zajló egyszerű nyereményjátékok mellett több helyszínt összekötő kihívásokkal, a látogatók megmozgató konzolháborúval és az immár elmaradhatatlan cosplay-versenyekkel, valamint a hagyományosnak nevezhető zombifutással gondoskodtak a szervezők.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!