A Nintendo 500 éves álmából ébresztette fel a legszebb Angyalvadászt, aki tökéletesen teszi is a dolgát, és hihetetlen magasságokba emeli a Wii U-t.
A Bayonetta már 2010-ben tiszteletét tette Xbox 360-ra és PS3-ra, kritikai téren sikert könyvelhetett el, de az eladások tekintetében már nem lett ilyen kiemelkedő, és bár egy ideig rebesgették a folytatást, később lemondtak róla. Az igazi meglepetés akkor érkezett, amikor a Nintendo bejelentette, hogy a Bayonetta megkapja a folytatását Wii U-exkluzív címként. és a ráadás, hogy az első részt is kiadják erre a konzolra.
Történet
Történetünk főszereplője Bayonetta, aki 500 éves álmából ébred, és amnéziában szenved. Azt tudja magáról, hogy egy Umbra Boszorkány, aki angyalokra vadászik. Ők felelősek a kényes egyensúly egyik részéért, de persze a másik oldal sem maradhat ki, a Lumen Bölcsek. A történet fő csapásiránya Bayonetta emlékeinek a visszaszerzése mentén bontakozik ki, szép fokozatosan, az előrehaladással azonos ütemben. Persze a mellékszereplők sem maradnak ki, akik legtöbbje emlékezetesnek számít, és ilyet ritkán lehet mondani egy játéknál. Mindenkinek megvan a maga indítéka arra, hogy miért segíti főhősnőnket vagy éppen miért akadályozza céljának elérésében. Nem is szeretném tovább részletezni ezt a részt, mert elég sok fordulat található a történetben, amit érdemes mindenkinek saját magának megtapasztalni.
Karakterek
Bayonetta mellett három főbb karakter található, akik kihatással vannak a történet folyamára, és érdemes is róluk beszélni.
Bayonetta: Az utolsó Umbra Boszorkányok egyike. Az érdekességük, hogy hatalmuk a hajukból ered, és amikor kivégzünk egy ellenfelet, akkor a haja segítségével idéz meg különböző kínzóeszközöket vagy démonokat. Megfontolt, de szereti az őrült helyzeteket, egy igazán jól kidolgozott főszereplő, akit könnyen megszeret az ember.
Luka: Egy újságíró, aki megszállottan követi Bayonettát, és őt okolja az apja halálért. A legfőbb célja, hogy befejezze apja munkásságát, meg akarja mutatni a világnak, hogy Boszorkányok léteznek, ám persze mindenki őrültként néz rá. A történetben ő játssza a csábító szerepét, aki egyszerűen nem képes a csinos nőknek ellenállni. Bármennyire is gyűlöli Bayonettát, többször is segít majd neki, és vele kapcsolatban is lesz egy komolyabb fordulat a történet végén.
Jeanne: Egy rejtélyes karakter, aki legtöbbször csak nehezíti Bayonetta sorsát, és folyamatosan harcolnunk kell vele, de tökéletes indítéka van, hogy miért is teszi ezt. Nem szeretnék ellőni semmilyen meglepetést, így az ő karakterét nem is szeretném részletezni, de a történet végén az egyik legnagyobb fordulat hozzá tartozik, és megismerjük jobban az indítékait is.
Cereza: Egy kis csöppség, aki folyton sír, és Bayonettára az anyjaként tekint, aki persze ezeket a megnyilvánulásait ki nem állhatja, de mégis sajátjaként védelmezi a kislányt. Mi játékosként is elsőre teherként fogunk rá tekinteti, de egy idő után megszeretjük. Hiába csak egy kislány, fontos szerepe van a történetben, és Bayonetta múltjára és jövőjére is kihat az ő sorsa.
Játékmenet
Egy klasszikus hack 'n' slashnek tűnhet a játék, és az alapja az is. Meg kell próbálnunk minél több kombót összefűzni, és látványosan megölni az ellenfeleinket. Elsőre könnyűnek tűnhet, pedig nem az, a játék kifejezetten nehéz. Itt nem csak a harcra kell összpontosítanunk, hanem a kitérésekre is, mert ha azt az utolsó pillanatban tesszük meg, aktiválódik a Witch Time, ami egy kis időre lelassítja az időt, és hatalmas sebzéseket vihetünk be. Erősen építkezik erre a játék, így érdemes nagyon gyorsan elsajátítanunk, vagy sűrűn látjuk majd a Game Over feliratot. A másik érdekesség a játékban a Kínzás és a Climax. Az előbbit a kisebb lényeknél lehet előhozni, és minél gyorsabban nyomkodjuk a megfelelő gombot, annál több pontot kapunk, igazán változatos kivégzések társaságában, pl.: guillotine-t idézünk meg, vasszűzet, de sokkal meredekebb dolgok is előfordulhatnak. A Climax a boss harcok végén fog előjönni, és itt vethetjük be Bayonetta démoni erejét: a Pokolból idéz meg egy démont, aki különös kegyetlenséggel végez az ellenféllel.
Hack 'n' slash-hez hűen a játék néha hajlamos az unfairség határát súrolni, különösen nehézzé válni. Fel lehet róni ezt hibának, de emberfüggő, ki mennyire szokott hozzá az ilyen játékokhoz.
A Wii U-nak hála kétféle irányításra van lehetőségünk: van a klasszikus, kontrolleren alapuló irányítás, de akár a GamePaden lévő kijelző érintésével is végigjátszhatjuk a játékot. Az utóbbi irányítás főleg a casual játékosok miatt került bele, ez egy sokkal könnyebb lehetőség. Leginkább egy okostelefonos játékra fog hasonlítani, megfelelő érintéssel, húzással és ezek kombinációjával haladhatunk előre.
Grafika
Sokszor írtam már egy Wii U-címnél, hogy mennyire is szép, és ez itt sincs másként. Talán az egyik legszebb Nintendo-cím, ami eddig megjelent. Nagyon részletgazdag, a pályák hangulatosak és nagyon változatosak, így erre sem lehet egy rossz szavunk. Akit eddig az rettentett vissza, hogy nem elég tetszetősek a Wii U-címek, ideje lassan más kifogáson gondolkoznia.
Zene és hangok
A játékban felcsendülő zenék tökéletesen illenek az adott helyzethez: kapunk vidámabb, pörgős zenét, de a nagy zenekari művek sem maradhatnak ki. Még játék után is szívesen hallgatni fogjuk a számok némelyikét. A szinkronhangok is tökéletesen illenek a szereplőkhöz, és a játék hangzása is a helyén van.
Összegzés
A Bayonetta az a cím, ami már nagyon szükséges volt a Wii U-ra. Végre levetheti magáról a családbarát konzol jelzőt, és a nagyok közé emelhetjük, ráadásképen egy tökéletes játékot kaptunk, amibe nem igazán lehet belekötni. A műfaj szerelmeseinek kötelező beruházni rá, akik pedig idegenkednek tőle, azoknak is bátran ajánljuk, mert egy feledhetetlen élménnyel lesznek gazdagabbak.
Értékelés: 9,5/10
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…