Ismét egy űrrel kapcsolatos játékról lesz szó a cikkünkben, ami valljuk be, nem is olyan ritka manapság, ha az indie játékokat nézzük. Az Autocraftban felszabadíthatjuk a fantáziánkat, és építhetünk bármit, amit csak szeretnénk.
Az Autocraft egyelőre korai hozzáférésű, tehát nem egy befejezett produktumról beszélhetünk, és sok-sok változás várható még benne, mire teljesnek nyilvánítják. Tehát a játékról most leírtak még bármikor változhatnak pozitív és negatív irányba is.
A játékot az Alientrap nevű cég készítette, az alapkoncepció pedig a megszokott. Tehát ismét egy indie játékról van szó, amelyben cuccokat pakolgathatunk az űrben, majd ezeket használva különböző célokat érhetünk el. Viszont a cél elérése terén nem kapunk teljes szabad kezet.
Két játékmód érhető el, és az egyik módban nem más a feladatunk, mint hogy különböző pályákon (amik természetesen eltérő szintűek) csillagokat kell megszerezni, amelyek a pálya bizonyos pontjaiban vannak elhelyezve. Talán kitalálható, hogy a játék nehézsége a különböző környezetekben való közlekedésből, és ezáltal a csillagok megszerzéséből fakad. A folyamatosan változó pályák különböző nehézségi szintet jelentenek. Olyan megoldás nincs, hogy egy darab űrhajósémával végigtoljuk a játékot. A fejlesztők nagyon ügyeltek rá, hogy minden egyes pályánál meg kelljen dolgoztatnunk az agyunk, és újabb és újabb hajókoncepciókat találjunk ki.
Nem csak egy síkban kell gondolkoznunk, mivel a sima kocsikeréktől elkezdve a hőlégballonon át egészen a hiper-szuper meghajtóturbinákig szinte bármit megtalálunk az Autocraftban. Tehát nem csak a talajon, hanem a levegőben is száguldozhatunk, viszont figyelni kell a korlátokra, mivel a játék egyáltalán nem hanyagolja el a fizikai hatásokat, tehát ha hatalmas erővel „landolunk”, akkor egyszerűen ripityára törik az épített járművünk.
Továbbá az egyes alkatrészeknek különböző energiaszükségleteik vannak, így nem elég egyszerűen a hajóra egy hatalmas turbinát vágni, mivel ahhoz energiaellátásra is szükség lesz. Itt jön a játék további „gonoszkodása”, hogy bizony, ennek az energiacellának súlya is van, és ezáltal az egész szerkezetünk súlyeloszlásán is változtat. Tehát muszáj pontosan terveznünk, mert ha nem, akkor a játék elindításakor a szerkezetünk egyszerűen az oldalára fogja dobni magát.
További nehézségeket jelent, hogy ha nem csak az alap útvonalon akarunk végigrepeszteni a célig, akkor különböző bónuszcsillagokat is össze tudunk szedni más-más útvonalakon, vagy épp ezek a bónuszcsillagok a pálya teljesítési idejéhez vannak kötve. Ha szeretnénk tehát megszerezni az összes csillagot, előfordulhat, hogy fél órát is ülünk majd egy pálya felett, a megoldást keresve.
Miért is érdemes ezeket a bónuszcsillagokat felszedni? Nem más okból, mint hogy ezek a pálya teljesítése után különböző elérhető alkatrészeket oldanak fel, amelyek a játék másik módjában lesznek elérhetőek, és különösen szórakoztatóak. Ebben a másik játékmódban kapunk egy hatalmas pályát, amin fel-alá száguldozhatunk, illetve a jármű összerakásánál se szab korlátot a játék, így bármilyen alkatrészt felhasználhatunk a járművünk összerakásához.
A játék irányítása kissé nehézkes, mivel akár 8-10 darab hajtóművet is rakhatunk egy hajóra, majd ezeket különböző billentyűkre ki is kell osztanunk. Majd ezzel kell sokszor irányítanunk, jobbra-balra kormányozni a járművet. Nagyon sokszor volt olyan, hogy véletlenül összekevertem két kiosztást, és a finom jobbra fordulat helyett egyszerűen felkenődtem a falra.
A játék grafikai téren nem mondható a legszebbnek, viszont hozza a hasonló indie játékok szintjét. Ráadásul a látványvilág és a környezeti elemek sem mondhatók csúnyácskának. A pályák nagyon változatosak, egy vulkánokkal teli bolygótól kezdve egészen a havas pályákig számos környezet elérhető a játék felhozatalában.
Személy szerint csak ott akadt problémám az Autocraft tesztelése során, hogy mindannak ellenére, hogy bár egy nagyon jó szimulációs játék, amely végre a fizikát és a különböző kritériumokat is elég komolyan figyelembe veszi, sajnos egy olyan játékmenetre lett ráépítve, mint a jó öreg Androidról már ismert Bad Piggies. Emiatt valahogy a sok jó ellenére sem sikerült komolyan vennem.
Összegzésül elmondható, hogy az Autocraft nagyon tartalmas, tudja hozni a mai, űrrel kapcsolatos indie játékok szintjét. Végtelen plusz egy lehetőségünk van arra, hogyan is oldjuk meg a feladatot, és a sok lehetőség mellé változatos pályákat is kapunk, amelyek különböző nehézségi szinttel rendelkeznek. Az irányítás és a grafika néhol hagy némi kívánnivalót maga után, de ezzel még bőven együtt lehet élni. A legnagyobb gyengesége maga a játékmenet, amely miatt a játékos nehezen tudja komolyan venni az adott problémát. Mindettől függetlenül mindenképp ajánlanám megvételre, mivel nagyon sok szórakoztató órát és fejtörést tartalmaz, ráadásul mindezt elég pénztárcabarát áron teszi (9,99 € áron érhető el a Steamen). Ráadásul, mivel egy korai hozzáférésű játékról van szó, így még sok-sok újdonság válhat elérhetővé a jövőben az Autocraftban.
Értékelés: 7/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!