Ismét egy űrrel kapcsolatos játékról lesz szó a cikkünkben, ami valljuk be, nem is olyan ritka manapság, ha az indie játékokat nézzük. Az Autocraftban felszabadíthatjuk a fantáziánkat, és építhetünk bármit, amit csak szeretnénk.
Az Autocraft egyelőre korai hozzáférésű, tehát nem egy befejezett produktumról beszélhetünk, és sok-sok változás várható még benne, mire teljesnek nyilvánítják. Tehát a játékról most leírtak még bármikor változhatnak pozitív és negatív irányba is.
A játékot az Alientrap nevű cég készítette, az alapkoncepció pedig a megszokott. Tehát ismét egy indie játékról van szó, amelyben cuccokat pakolgathatunk az űrben, majd ezeket használva különböző célokat érhetünk el. Viszont a cél elérése terén nem kapunk teljes szabad kezet.
Két játékmód érhető el, és az egyik módban nem más a feladatunk, mint hogy különböző pályákon (amik természetesen eltérő szintűek) csillagokat kell megszerezni, amelyek a pálya bizonyos pontjaiban vannak elhelyezve. Talán kitalálható, hogy a játék nehézsége a különböző környezetekben való közlekedésből, és ezáltal a csillagok megszerzéséből fakad. A folyamatosan változó pályák különböző nehézségi szintet jelentenek. Olyan megoldás nincs, hogy egy darab űrhajósémával végigtoljuk a játékot. A fejlesztők nagyon ügyeltek rá, hogy minden egyes pályánál meg kelljen dolgoztatnunk az agyunk, és újabb és újabb hajókoncepciókat találjunk ki.
Nem csak egy síkban kell gondolkoznunk, mivel a sima kocsikeréktől elkezdve a hőlégballonon át egészen a hiper-szuper meghajtóturbinákig szinte bármit megtalálunk az Autocraftban. Tehát nem csak a talajon, hanem a levegőben is száguldozhatunk, viszont figyelni kell a korlátokra, mivel a játék egyáltalán nem hanyagolja el a fizikai hatásokat, tehát ha hatalmas erővel „landolunk”, akkor egyszerűen ripityára törik az épített járművünk.
Továbbá az egyes alkatrészeknek különböző energiaszükségleteik vannak, így nem elég egyszerűen a hajóra egy hatalmas turbinát vágni, mivel ahhoz energiaellátásra is szükség lesz. Itt jön a játék további „gonoszkodása”, hogy bizony, ennek az energiacellának súlya is van, és ezáltal az egész szerkezetünk súlyeloszlásán is változtat. Tehát muszáj pontosan terveznünk, mert ha nem, akkor a játék elindításakor a szerkezetünk egyszerűen az oldalára fogja dobni magát.
További nehézségeket jelent, hogy ha nem csak az alap útvonalon akarunk végigrepeszteni a célig, akkor különböző bónuszcsillagokat is össze tudunk szedni más-más útvonalakon, vagy épp ezek a bónuszcsillagok a pálya teljesítési idejéhez vannak kötve. Ha szeretnénk tehát megszerezni az összes csillagot, előfordulhat, hogy fél órát is ülünk majd egy pálya felett, a megoldást keresve.
Miért is érdemes ezeket a bónuszcsillagokat felszedni? Nem más okból, mint hogy ezek a pálya teljesítése után különböző elérhető alkatrészeket oldanak fel, amelyek a játék másik módjában lesznek elérhetőek, és különösen szórakoztatóak. Ebben a másik játékmódban kapunk egy hatalmas pályát, amin fel-alá száguldozhatunk, illetve a jármű összerakásánál se szab korlátot a játék, így bármilyen alkatrészt felhasználhatunk a járművünk összerakásához.
A játék irányítása kissé nehézkes, mivel akár 8-10 darab hajtóművet is rakhatunk egy hajóra, majd ezeket különböző billentyűkre ki is kell osztanunk. Majd ezzel kell sokszor irányítanunk, jobbra-balra kormányozni a járművet. Nagyon sokszor volt olyan, hogy véletlenül összekevertem két kiosztást, és a finom jobbra fordulat helyett egyszerűen felkenődtem a falra.
A játék grafikai téren nem mondható a legszebbnek, viszont hozza a hasonló indie játékok szintjét. Ráadásul a látványvilág és a környezeti elemek sem mondhatók csúnyácskának. A pályák nagyon változatosak, egy vulkánokkal teli bolygótól kezdve egészen a havas pályákig számos környezet elérhető a játék felhozatalában.
Személy szerint csak ott akadt problémám az Autocraft tesztelése során, hogy mindannak ellenére, hogy bár egy nagyon jó szimulációs játék, amely végre a fizikát és a különböző kritériumokat is elég komolyan figyelembe veszi, sajnos egy olyan játékmenetre lett ráépítve, mint a jó öreg Androidról már ismert Bad Piggies. Emiatt valahogy a sok jó ellenére sem sikerült komolyan vennem.
Összegzésül elmondható, hogy az Autocraft nagyon tartalmas, tudja hozni a mai, űrrel kapcsolatos indie játékok szintjét. Végtelen plusz egy lehetőségünk van arra, hogyan is oldjuk meg a feladatot, és a sok lehetőség mellé változatos pályákat is kapunk, amelyek különböző nehézségi szinttel rendelkeznek. Az irányítás és a grafika néhol hagy némi kívánnivalót maga után, de ezzel még bőven együtt lehet élni. A legnagyobb gyengesége maga a játékmenet, amely miatt a játékos nehezen tudja komolyan venni az adott problémát. Mindettől függetlenül mindenképp ajánlanám megvételre, mivel nagyon sok szórakoztató órát és fejtörést tartalmaz, ráadásul mindezt elég pénztárcabarát áron teszi (9,99 € áron érhető el a Steamen). Ráadásul, mivel egy korai hozzáférésű játékról van szó, így még sok-sok újdonság válhat elérhetővé a jövőben az Autocraftban.
Értékelés: 7/10
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…