Dark Souls 2: Crown of the Old Iron King – Játékteszt

10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Megjelent a Dark Souls 2 DLC-trilógiájának második epizódja, amelyben ismét új, izgalmas kihívásokat állít elénk sokak kedvenc dark fantasy világa.

Az alapjátékról és annak első kiegészítéséről, a Crown of the Sunken Kingről már olvashattatok nálunk, éppen ezért mellőzzük az alapokat, és csapjunk egyből az ismeretlen kalandokba, amelyeket az Iron Keepben található portálon keresztül érhetünk el.

A készítők ismét csavartak a megszokott Souls-játékmeneten, ezúttal egy hatalmas, kívül hó födte, belül viszont sok forró pillanatot tartogató tornyot kell bejárnunk, pincétől a padlásig. Nagyon jól sikerült az új pálya felépítése. Kontrasztot képez az előző DLC nagy, földalatti barlangban elhelyezkedő nyílt terepével, ugyanis most szűk folyosókon és lépcsősorokon fogunk haladni, megannyi liftet kell aktiválnunk, és gyakran vissza is fordulnunk majd a már felderített szintek felé is. A torony emeleteinek vertikális elhelyezkedése miatt a közel hat órás játékidő alatt végig fel-le fogunk szaladgálni, hogy megtaláljuk a továbbjutáshoz szükséges eszközöket, legyen az kulcs, vagy a liftek emelőszerkezetét aktiváló tárgy. Érdemes lesz benézni minden ajtó mögé és minden rejtett nyílásba, hiszen utunk során számtalan kincset rejtő ládát és holttestet fogunk találni.

Ellenfelekben sem lesz hiány, változatos csatákra számíthatunk, meg kell terveznünk előre a harc menetét, mielőtt nekik rontunk. Ha nem látunk sehol egy vad, életünkre törő élőholtat sem, akkor sem lehetünk biztonságban. A szörnyetegek kirobbanhatnak akár egy békésnek tűnő hóbucka alól is. A legtöbb kellemetlenséget a villámalapú mágiával felszerelt Fume Sorcererek okozzák majd, de cimboráik sem törpülnek el mellettük. Az óriási melákoktól kezdve, a katanával felszerelt harcosokon át, egészen a tűzokádó szalamandrákig jó pár gazfickó akar minket holtan látni.

Úgy tűnik a DLC-nkénti három boss harc lesz a standard, nem kapunk ebben az esetben sem többet, ráadásul közülük kettő csak opcionális párviadal, azonban senkinek sem tanácsolom, hogy kihagyja őket. Talán egy korábbi nemezis újbóli feltűnése kicsit olcsó megoldásnak tűnik (bár eszenciáját mágiára cserélték a tűz helyett), és a címszereplő koronát őrző főellenfél sem olyan egyedi, mint a Crown of the Sunken King lándzsával átdöfött sárkánya, panaszra így sem lehet okunk.

A FromSoftware szigorúan tartja és apróságokkal emelni is tudja a sorozat színvonalát. Kíváncsian várjuk a történet utolsó fejezetét, a végső lezárást jelentő Crown of the Ivory Kinget, amely szeptember 30-án jelent meg PC-re és Xbox 360-ra, illetve október 1-jén PlayStation 3-ra.

Értékelés: 9/10

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11