Mégis mi a fene ez?! Nem tudtam eldönteni, hogy milyen játékélményre számíthatok, csak mértani dolgokat láttam össze-vissza cikázni, a háttérben fel-leugráló százalékokkal és folyamatosan mozgó diagramokkal. A választ a cikkünkben olvashatjátok.
Ez egy PS Vita-exkluzív agytorna. Mint a címből is látható (ha felütjük a régi matematika tankönyvet), egy geometriai fogalomról van szó, amelynek a távolságfüggvényekhez van köze, de nem kell megijedni, nem fogunk találkozni bonyolult egyenletekkel a játék folyamán. Történetre és drámai fordulatokra ugyancsak ne számítsunk, mert az nincs a programban, de e helyett jól kiszámolt és pontos differenciálgeometriai platformerfeladatok igen. Választhatunk, hogy férfi vagy női karakterrel kívánunk-e megmérettetni, aki majd bezuhan ebbe az izgő-mozgó világba. Elkezdünk haladni előre, sikeresen átjutunk az első akadályokon, amelyek a platformerkedvelőknek nem lesznek túl nehezek, aztán igencsak próbára teszi a program az agyunknak azon féltekéjét, ami a logikai dolgokért felelős.
Gondolok itt olyan kihívásokra, hogy például egy magas emelvényen áll karakterünk, felette ott a checkpoint (a kör lenyomásával bármikor visszaugorhatunk erre a pontra, és minden kezdődik elölről), alatta ott az út, amivel elhagyhatjuk az adott pályaszakaszt. De ha leugrunk, hirtelen az előttünk lévő oszlop lecsapódik, ezzel elvágja a továbbjutás felé vezető utat. De ha úgy esünk le, hogy még földet érés előtt, zuhanás közben pattanunk vissza a checkpointra, az oszlop felemelkedik, pont annyit, hogy a következő próbára átférjünk alatta. Az ilyesfajta dolgokat ki kell tapasztalni, és ezek fokozatosan nehezednek az előrejutással.
Ezenfelül a szoftver teljesen kihasználja a Vita alternatív irányítási formáit. A hátsó tapipaddal X és Y tengelyen lőhetünk is golyókat (ennek a későbbiekben lesz jelentősége), szintén kiaknázza a giroszkópban rejlő lehetőségeket is, amivel platformokat döntögethetünk, és a hosszukat is megváltoztathatjuk. Sőt mi több, a hátsó kamera is szerepet játszik ebben az egészben. Érzékeli a távolságot az adott tárgyaktól, amelyeket elé helyezünk, ez lehet a kezünk, vagy akár ráhúzhatjuk a messzebb lévő négy fal egyikére, és ennek függvényében méretváltozásokat lehet kicsikarni azon a platformon, ahol megfordulunk. A főmenüben a már elhagyott pályákat újra be lehet tölteni, ezek egy metróútvonalhoz hasonló ábrán jelennek meg, ahol az egyes szakaszok a megállók.
Hasonló logikai programmal egyedül a Sony első konzolján találkoztam, ha valakinek dereng a Kurushi, akkor tudja, mire számítson. A Metrico vizualitása és zörejei egy steril elegyet alkotnak, egy üresnek látszó, történettől mentes, ámde annál érdekesebb 2D-s oldalra szkrollozós agytornában lehet részünk, ha beruházunk rá. Tehát, ha kényszert érzünk megpörgetni azt, ami a fülünk között van, és ne adj’ isten Vitánk is van hozzá, akkor ez legyen az.
Értékelés: 7/10
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!