Újra belevetettük magunkat a Magic to Master fantáziavilágába, és rögtön két új pályát is felfedeztünk, aminek köszönhetően a 110. és a 140. szint feletti életet is be tudjuk mutatni nektek.
Tovább folytattuk kalandozásainkat a magyar fejlesztésű Magic to Master MMORPG-ben, hogy a horrorisztikus élményeket nyújtó Holtak földje után be tudjuk mutatni nektek a 110. szint feletti életet, ami egy újabb különleges helyszínre, a Minotaurusz király erődjébe vezetett el minket. Mivel sajnos a fejlesztők egyelőre még nem töltötték fel küldetésekkel ezt az amúgy igencsak szemrevaló és kellő gonddal megalkotott pályát, ezért kalandjainkat kiterjesztettük a 140. szint feletti életre is, ami a Pókkazamata keretein belül várt ránk. Haladjunk azonban szépen sorban!
A 110. szint elérésével megnyíló Minotaurusz király erődje egy elképesztően nagy pályát takar, ami alighanem az eddigi legtágasabbnak tekinthető – természetesen a külső területek tekintetében. A helyszín ugyanis két részből tevődik össze, ezáltal a külső zöldövezet mellett egy valódi labirintusba is ellátogathatunk. Sajnos az Indiana Jones-szintű kalandokat ezúttal is mellőznünk kell, hiszen bár a küldetések egyelőre nem lettek még élesítve, de a sok-sok ellenfélből kifolyólag már most biztosak lehetünk abban, hogy ezúttal is az egyes fajok megritkítása lesz a legfőbb feladatunk értékes felszerelésekért és természetesen aranyért, valamint tapasztalati pontokért cserébe. Feladat híján túl sok teendőnk egyelőre nem volt a pályán, így leginkább a tapasztalatszerzésre, valamint a fejlődésre helyeztük a hangsúlyt, amire a labirintus falai közé merészkedve nyílt a legjobb lehetőségünk.
Az új helyszín természetesen ezúttal is rengeteg új ellenfelet hozott magával, így amennyiben a szabad ég alatt kalandozunk, sorban pusztíthatjuk el a különféle színű és nehézségi szintű guivrékat, amelyeket leginkább egy kígyószerű teremtményhez lehetne hasonlítani. A Minotaurusz király útvesztőibe merészkedve azonban sokkal veszélyesebb szörnyek is várnak majd ránk, így előbb hárpiák, majd magasabb szinteken különböző típusú trollok is az utunkba kerülnek. Velük kapcsolatos érdekesség, hogy bár a trollokról mindenkinek hatalmas óriások jutnak az eszébe, a Magic to Master világában azonban egy kivételével mindegyik teremtmény aprócskának tűnik, még a karakterünkhöz képest is. Hogy ennek mi lehet az oka, azt érdemes lenne akár majd egy küldetésben kifejteni a fejlesztőknek – kiváló nyomozást lehetne indítani egy erre vonatkozó feladatsorral –, mert a trollok eddig a legtöbb játékban nagyok és félelmetesek voltak, itteni ábrázolásuk pedig inkább a goblinokhoz hasonlítható.
A Minotaurusz király erődjével kapcsolatban fontos kiemelni, hogy nem csak a fejlődési szándék miatt érdemes felkeresniük a játékosoknak, hanem azért is, mert itt érhető el a Sárkányisten főpapnál a Minotaurusz run, ami egy öt teremből álló, 45 perces kihívássorozat. Legnagyobb érdekessége, hogy nem kell társakat keresnünk a teljesítéséhez, azonban erősen ajánlott, hiszen nagyon könnyű elvérezni az érdekes és izgalmas küldetések során. Ha nekiveselkedünk a kalandoknak, az első teremben rögtön az Őrző kulcsát kell megkeresnünk, amit egy guivre tulajdonított el tőle, így a kihívás adott: öljünk meg tucatnyi szörnyet, hogy visszaszerezzük a továbbjutás kulcsát. A második teremben a hárpiák kapják a főszerepet, akik rendszeresen rátámadnak a gyengülő Idomárra, éppen ezért öt hárpiacombra lesz szüksége ahhoz, hogy elegendő energiája legyen szembeszállni velük. A harmadik teremben erőnk helyett leleményességre lesz szükségünk egy trollszámlálós játékban, ez a koncepció pedig a negyedik helyszínen folytatódik tovább, ahol a játékmester gondol egy számra – méghozzá 1 és 100 között –, és ahányszor rosszat tippelünk, annyiszor megjelenik néhány ellenfél a pályán, akiket természetesen le kell kaszabolni. Ez a feladat volt az egyetlen a run alatt, amit én újragondolnék a fejlesztők helyében, mert nagyon csúnyán ki tud babrálni a játékosokkal, de abban az esetben mindenképpen idegőrlő, ha egyedül vetjük bele magunkat a küldetésekbe. Ha eltaláltuk a helyes számot, jöhet az utolsó terem, ahol a Minotaurusz királlyal mérhetjük össze a tudásunkat. Amennyiben legyőzzük, igencsak értékes jutalmak ütik majd a markunkat!
A Minotaurusz király erődjével bizonyára nagy terveik vannak még az alkotóknak, hiszen amennyiben a következő pályára szeretnénk eljutni, akkor legalább a 140. szintre kell fejlődnünk. Ha ezt elértük, megnyílik számunkra a Pókkazamata, avagy a Magic to Master eddigi legszűkösebb pályája, ami a klausztrofóbiára hajlamos játékosok számára nem ajánlott környék. Amikor először pillantjuk meg a főváros alatt elterülő Pókkazamatát, talán azt hihetjük, hogy a korábbi tágas terek után zsákutca volt a fejlesztők részéről csatasorba állítani egy ilyen szűkös pályát, de elég csak megtámadni az első ellenfeleket ahhoz, hogy rájöjjünk, pontosan mi is volt a céljuk ezzel. A labirintusban ugyanis mondhatni egymás hegyén-hátán vannak a különböző ellenfelek, így elég megtámadnunk egyet ahhoz, hogy egy rossz varázslat vagy ütés hatására az azonnal reagálók mellett újabbak csatlakozzanak a támadók táborához. Ennek következtében tömeges ütközetek várnak ránk minden egyes folyosón, ami nagyszerű abban az esetben, ha a gyors fejlődés a cél, hiszen egyszerre akár több ezer tapasztalati ponttal is gyarapodhatunk.
Itt érdemes megjegyezni, hogy bár már a Minotaurusz király erődjénél is érezhető volt, a Pókkazamatába merészkedve azonban már szó szerint szembetűnő, hogy a fejlődési rendszer sajnos zavaró mértékben lelassult. Noha az egyes küldetések elég sok tapasztalati pontot adnak, azonban az üresjáratok alatt – például a 144. és a 149. szint között egyetlen feladat sincs – csak a kaszabolással juthatunk előre. Egy újabb szint eléréséhez azonban – még úgy is, hogy folyamatosan a rendelkezésünkre áll az életerőt regeneráló varázsital –, akár 45–60 percre is szükségünk lehet, holott ez a mennyiség tapasztalataim szerint a korábbi szinteken ennek a fele is alig volt. Hogy miért nyújtották el ennyire a fejlődési rendszert az alkotók, azt nem tudni, azonban egy kicsit talán érdemes lenne újragondolniuk a rendszert, hiszen a pálya nem kínál annyi felfedezni valót, sem annyi érdekességet, hogy tulajdonképpen órákat töltsünk el szimpla kaszabolással. Sajnos még ellenfelekből sem jutott olyan változatosság, mint a többi helyszínre – ez a méretekből kifolyólag részben érthető –, hiszen mindössze négyféle pókfajjal mérhetjük össze tudásunkat, így név szerint Mutáns ollós pókkal, Sárga villás farkú pókkal, Mutáns szablyás pókkal és Buzogányfarkú pókkal.
A Pókkazamata első küldetését egyébiránt 141-es szinten kapjuk meg, a fővárosban, azon belül is a kikötőben bízza ránk az egyik rakodómunkás, aki eltűnt barátját szeretné megtalálni. Sajnos a küldetések között nem vár ránk olyan nagy változatosság, mint amit például az ezen a téren útmutatónak tekinthető Elveszett birodalom keretein belül tapasztaltunk, így továbbra is minden egyes feladat a kaszabolásra lett felépítve, olyan történetekkel, amelyekhez hasonlót már több ízben is átélhettünk alacsonyabb szinteken. Sajnos a Magic to Master fejlődésének kronológiája nem ismert előttem, de szent meggyőződésem, hogy a Pókkazamata az egyik első pálya volt a játék történetében, mert a magasabb szintű helyszíneken folyamatos fejlődést tapasztalhattunk, itt azonban nem csak kevés feladat vár ránk, hanem azok is ismétlődőek. A játékot természetesen a fejlesztők folyamatosan bővítik, szépítik és javítják, így az utóbbi napokban, illetve hetekben számtalan frissítést telepíthettek a rajongók. Ezeknek köszönhetően több pályát is alaposan optimalizáltak, de az ellenfelekből is sokkal több arany hullik, mint eddig bármikor.
Összességében kijelenthető, hogy a 110-es és a 165-ös szinteket lefedő két pálya, avagy a Minotaurusz király erődje és a Pókkazamata rengeteg kihívást nyújt a rajongóknak, továbbra is azt a minőséget képviseli, amit a Magic to Mastertől a korábbiakban megszoktunk, de túl nagy intervallumot ölelnek fel túl kevés tartalommal. Természetesen aggodalomra semmi ok, a háttérben ugyanis folynak a fejlesztési munkálatok, így hamarosan a fentebb említett hiányosságokat is orvosolják, és a 110-es szint feletti élet is legalább olyan izgalmakat nyújt, mint az alacsonyabb szinten átélt kalandok.
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…