A Wii U múltja, jelene és jövője – 1. rész
Cikkünkben a Wii U múltját és jelenét elemezzük, valamint a Nintendo konzoljának jövőjét boncolgatjuk. Egy kérdésre keressük a választ: vajon a Wii U aktív szereplője lesz a konzolok versenyének a jövőben is?
A cikksorozat arra tesz kísérletet, hogy bemutassa, milyen konzol is a Wii U. Mind tudjuk, látvány tekintetében nem veheti fel a versenyt a PS4 és Xbox One párossal, de sok lehetőség rejlik benne, amit egyes fejlesztők ki is használnak. Az egyes részekben a célom 2-3 játék rövid bemutatása, szövegesen és természetesen videót is mellékelve.
Három fő részre osztható a sorozatunk. A Wii U múltjánál főleg a megjelenésekor elérhető játékokkal és az ezt követő egy évben megjelent játékokkal foglalkozunk. A jelen főleg a 2013 végéig és 2014 során megjelent, érdekesebb címeket jelenti, míg a jövőjét elsődlegesen az E3-on bejelentett és említésre méltó címek alkotják.
Zombi U (Ubisoft)
Szerintem senkit sem lepek meg, ha ezzel a címmel kezdem a sort. A Ubisoft a Wii U zászlóshajójának szánta a játékot, így azzal egybecsomagolva is be lehetett azt szerezni. Sajnos a várt siker elmaradt, a kritikusok fogadtatása elég felemás volt, viszont a Zombi U jól prezentálta, milyen lehetőségek rejlenek a konzolban. A kontroller minden egyediségét tökéletesen bemutatta, hogy a táskánk tartalmát ott kezelhettük, az UV-lámpa módban magát a kezelőt kellett mozgatnunk, aminek eredménye a képernyőn is megjelent. További érdekesség volt, hogy ha meghaltunk nem egy Game Over feliratot kaptunk, hanem egy új túlélőként vághattunk neki a kalandnak, és az a csavar is ott volt, hogy a régi karakterünk zombiként keseríti meg az életünket. Technikai bemutatónak tökéletes volt, de az a bizonyos plusz nagyon hiányzott belőle ahhoz, hogy igazi klasszikus váljon belőle. Sokat nem szeretnék írni róla, mert természetesen a magazinban részletes teszt is megjelent róla.
New Super Mario Bros. U (Nintendo)
Egy újabb cím, ami talán különösebb bemutatást nem igényel, mert bárki meghallja a Nintendo nevet, egyből Marióra fog asszociálni. A Zombi U-hoz viszonyítva nagyobb sikereket ért el, talán mert egy jól bejáratott franchise-ról van szó, ami hatalmas rajongói bázissal rendelkezik. Viszont ismét ki kell emelni a kontrollert, ami újabb színt vitt a játékélménybe, mert a kijelzőjén érintésekkel segíthettünk Marióéknak, hogy minden aranytallért megszerezzenek vagy az akadályokon könnyedén túljussanak. A játékról készült tesztünket itt olvashatjátok. Ha van olyan franchise, ami a Wii U húzócímének számít, az mindenféleképpen Mario, így a cikksorozatban visszatérő vendégünk lesz.
Nintendo Land (Nintendo)
A konzol tökéletes szórakozást nyújt minden korosztálynak, és ezt mi más prezentálhatná jobban, mint egy, a Nintendo világában játszódó partyjáték. Ahol Mario világában járhatunk, Zeldáék középkori csatáiban kardozhatunk (ezt a WiiMote segítségével tehetjük meg), íjjal is bűvészkedhetünk, és még jó pár világ várja a teljes családot, hogy felfedezzék őket. Mivel alapból csak 1 kontrollert kapunk, okkal vetődik fel a kérdés, hogy akkor ez most miért egy partyjáték? A Nintendónál gondoltak erre is, így a WiiMote kompatibilis az új géppel, aminek köszönhetően elhárulnak az akadályok a társas játék és a felhőtlen szórakozás útjából.
Ez a három játék a konzollal együtt jelent meg, és bár műfajukat tekintve igazán eltérőek, de mégis közös bennük, hogy remekül szórakoztatnak és a játékélményt nagyban növeli a Wii U GamePad használata. Bár igazi nagy durranással nem sikerült a Nintendónak előrukkolnia, a konzol megjelenésekor sikerült minden korosztályt megszólítania és egy igazán színes játékpalettával előrukkolnia, amiben mindenki megtalálhatja a neki megfelelő játékot.