Kategóriák: CikkekPC tesztek

Magic to Master: élet a 90. szint felett – Próbakör

10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Ismét elmerültünk néhány röpke órára a Magic to Master csodálatos világában, ahol ezúttal a 90. szint feletti élet és a Holtak földje várt ránk!

Miután legutóbb alaposabban is bemutattuk nektek a száz százalékban magyar fejlesztésű Magic to Master MMO újdonságát, avagy a multiplayer akciójátékok élményével kecsegtető Battlegroundot, visszatértünk kalandjainkhoz, hogy újabb szinteket és helyszíneket ismerhessünk meg az alkotás változatos fantáziavilágából. Ha visszatekintünk a múltra, megjártuk már korábban a Farkassámán erdejét, a Boszorkánykirálynő uradalmát, a Megátkozott Hadúr hegyét, legutóbb pedig az Elveszett birodalmat fedeztük fel. A Magic to Master világában azonban a 90. szint felett is maradt még elegendő mennyiségű tartalom, amivel meg tudtunk tölteni nektek egy egész cikket!

Amint ugyanis választott karakterünk oldalán elérjük ezt a kérdéses küszöböt, egy új helyszín, egy vadonatúj pálya várja a kalandorokat, méghozzá a már nevében is árulkodó Holtak földje. Ha a múltban esetleg megijedtél volna a Fekete Sárkánytól, netán a Démon katakombától, akkor itt az ideje, hogy egy jó nagyot nyelj, hiszen a játék legsötétebb és legfélelmetesebb helyszíne vár rád, minden szikla mögött újabb és újabb veszélyekkel. Hogy rögtön egy negatívummal kezdjem, a hatalmas pályát valamiért – bizonyára az optimalizálás miatt – két részre vágták a fejlesztők, így nagyjából középtájon egy rövidke töltőképernyő vár ránk, ami főként annak fényében zavaró, hogy a korábbi helyszíneken ilyent még nem tapasztalhattunk. Mivel azonban a pálya hangulata és kidolgozottsága kiváló, ezért ez az aprócska negatívum eltörpül a nagy egész mellett. A Holtak földjén egyébiránt a veszélyes ellenfelekkel zsúfolt külterületek mellett Watadis városát találhatjuk, ahonnan a 110-es szintig várnak ránk változatos küldetések, majd végül a kis településhez közeli hegyen a végső megmérettetés a Kaszás Istennel. Hogy egy kis fekete pontot írjak a saját számlámra, puszta kíváncsiságból idő előtt bemerészkedtem a pálya főellenfelének rejtekébe, mert úgy gondoltam, hogy talán sikerülhet korábban teljesítenem az elpusztításához kapcsolódó küldetést, azonban hiába sikerült ez korábban több ízben is – például éppen az Elveszett birodalomban –, a Kaszás Istent igencsak kemény fából faragták, így alighanem a Magic to Master egyik legkeményebb boss-harcára készülhetnek azok, akik kihívják párbajra.

Természetesen a Holtak földjén is rengeteg izgalmas küldetés vár majd ránk, amelyek többsége az ellenfelekhez fűződő problémákhoz kapcsolódik, így a legtöbb esetben még mindig az lesz a célunk, hogy tizedeljük a pályán előforduló rémségeket, de akadnak már a szokásoktól eltérő küldetések is. Ezen a téren eleddig határozottan az Elveszett birodalom viszi a prímet, de erre egy kicsit később térünk majd vissza. Most előbb érdemes kiemelni, hogy nem csak méreteit tekintve kiemelkedően nagy a Holtak földje, hanem a rajta megtalálható ellenfelek számát tekintve is. Ha valaki fejlődni akar, és ész nélkül kaszabolni az ellenfeleket, itt sem fog unatkozni, noha személyes észrevételem, hogy ezen a pályán, illetve a 90. szint felett mintha egy kicsit lelassult volna a szintlépés üteme, ami nem feltétlenül baj, de számomra egy kicsit túl sok volt az üresjárat a küldetések között. A területen egyébiránt nem csak temérdek NPC – főként kereskedő – kapott helyet, hanem sokféle ellenfél is, akik természetesen illeszkednek a pálya koncepciójához, ezáltal a pokolkutyák mellett élőhalottak különféle megjelenési formáit hányhatjuk kardélre. Az egyszerű élőhalott íjászoktól és lándzsásoktól így eljuthatunk az élőhalott kapitányokon át a mágusokig és a rombolókig, akik a legbrutálisabb ellenfelekként a legtöbb tapasztalati pontot is adják számunkra. Noha tény, hogy egy kicsit nagyobb kreativitást vártunk a fejlesztőktől ezen a téren – lehettek volna például még szellemek, kísértetek és egyéb fiktív, akár a magyar hiedelemvilágból származó szörnyszülöttek is a pályán –, de így sem unatkozunk majd, lévén a meglévő felhozatal is jól megtölti az egyes régiókat.

A 90. szint felett lehetőségem volt kipróbálni továbbá egy alaposan felerősített harcos karaktert is. A kasztba már akkor beleszerettem, amikor még csak ismerkedtem a játékkal – szerelem volt első látásra –, de az első szinteken még nem igazán tudtam eldönteni, hogy később is jut majd elég új varázslat, illetve támadás a leginkább erős támadásaira és erős védelmére építkező karakterosztálynak, vagy sem. Összességében kijelenthető, hogy akárcsak a játék minden területén, úgy ebben a tekintetben sem kell csalódnunk, hiszen mind az alapvető képességek fejlesztett változatai, mind az újonnan elsajátítható tulajdonságok átgondoltan lettek kialakítva, ezáltal úgy erősíthetjük karakterünket, hogy közben nem teszünk szert irreálisan nagy előnyre. Ami különösen szimpatikus volt, hogy még ilyen magas szinten is vártak rám újdonságok a karakterképességek tekintetében, egyszóval nem csak azért volt értelme fejlődni, hogy feloldhassam a soron következő küldetést, hanem azért is, mert hősöm fejlesztése során még rengeteg feltérképezetlen terület várt rám.

Sajnos legutóbbi tesztünkből még kimaradt, a fejlesztők ugyanis nem végeztek vele időben, de utólag sikerült teljes egészében kipróbálnunk az Elveszett birodalom küldetéseit is, amit azért tartunk fontosnak külön kiemelni, mert hihetetlen nagy előrelépést és kreativitást tapasztaltunk ezen a téren. Nem csak elképesztően sok fő- és mellékküldetés vár most ránk a pályán, hanem a változatosság tekintetében sem igazán panaszkodhatunk. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a szokványos szörnypusztítás mellett ezúttal nagy számban fordulnak elő felfedezésen és gyűjtögetésen alapuló teendők. A legszimpatikusabb azonban az volt, hogy az alkotók szó szerint elárasztottak minket a pályán küldetésekkel, ezáltal soha nem volt egyetlen üresjárat sem, így nem kellett fejlődnünk és céltalanul öldökölnünk azért, hogy újabb feladatokat oldhassunk fel magunknak. Külön szimpatikus volt az a bevetés, amelynek során már-már nyomozgatnom kellett, és több embert felkeresve, egy kisebb mellékszálat göngyölíthettem fel egy eltűnt ember maradványai kapcsán. Noha ez talán csak néhány percet jelentett a Magic to Master teljes egészét tekintve, de sok ilyen „néhány percre” lenne még szükség ahhoz, hogy fokozni lehessen a játék, illetve a feladatok élvezeti faktorát.

Magasabb szinteken egyébiránt egyre inkább megnyílnak előttünk a kereskedők portékái, és egyre többször szembesülhetünk azzal, hogy nincs elegendő pénzünk valamire. Szerencsére a küldetések nagyon jól jövedelmezők, de amennyiben többre vágyunk az alapvető felszereléseknél, akkor egy kicsit már bele kell nyúlni a zsebünkbe. Veterán játékosokkal folytatott beszélgetéseim során kiderült, hogy a Magic to Master magasabb szinteken sem esik abba a hibába, hogy mindent elérhetővé tesz a pénzes játékosok számára, akik pedig nem áldoznak rá, azoknak minden új fegyverért és páncélért meg kell szenvedniük. Noha lehet, hogy nem lesz mindig a miénk az aktuális szintünk legdrágább kardja és legcsillogóbb vértje, de a játék azon kevés MMO-k egyike, ahol én személy szerint nem igazán tudtam megkülönböztetni azokat a hősöket, akik mögött játékidő helyett csak sok befektetett pénz található. Ez pedig egy óriási pozitívum! A játék Item Shop névre hallgató boltjában egyébiránt valóban minden megtalálható, mi szem-szájnak ingere, így bármit meg tudunk venni magunknak, de a limitált kiadású felszerelések kivételével nem igazán találtam túl sok hasznos holmit. Ott azonban el lehet szórni akár nagyobb összegeket is egy-egy menő fegyverre vagy mestervértre, amiből garantáltan nem jön szembe velünk egy tucatnyi a pályákon.

A 90. szint feletti életről egyébiránt összességében az a véleményem, hogy ugyanolyan dinamikus és élvezetes kalandokat biztosít, mint a Magic to Master korábbi pályái. Nem csak a változatosság és az újdonság öröme, hanem a kihívás is megtalálható a Holtak földjén, és talán elfért volna még néhány érdekesebb küldetés, valamint ellenfél, de panaszra így sem lehet oka annak, aki jól szeretne szórakozni a 90-es és a 110-es szint között. Kalandozásaink természetesen itt még mindig nem értek véget, hamarosan ugyanis jelentkezünk cikksorozatunk következő részével, amelyben a Minotaurusz király erődjét fedezzük fel!

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11