A gonosz erői gyülekeznek, és csak Te állíthatod meg a pusztulást és hozhatsz békét a vidékre… Avagy vágjunk bele egy klisékel teli kalandba.
A sztori szerint tehát mi védelmezzük Ancaria szívét, egy ősi ereklyét, amit természetesen a sötétség hadai meg szeretnének szerezni. A város ostromát nem sikerül megakadályoznunk, így elviszik a szívet. Innentől indul az igazi kalandunk, vissza kell szereznünk. A történetről messziről szaglik, hogy ezt már nagyon sokszor átéltük és nélkülöz minden eredetiséget.
A Sacred a maga idejében egy igazán jó Diablo-klón volt, érdekes karakterekkel és világgal. A második részben tovább bővült az univerzum, és a küldetések bizonyos része is érdekes volt, de mindezeket elfelejthetjük a harmadik részhez érve. Az eddig megalkotott dolgokat a fejlesztők kidobták a kukába, és egy új, a lehető legarcade-osabb címet alkották meg, amely minden téren kevesebb lett, és még a szabadságunkat is elveszik.
Kezdjük azzal, hogy karaktergenerálás nincs, csupán kapunk négy darab választható főszereplőt. Saját leírásuk ugyan van, és mindegyik jobb valamiben, de természetesen a szokásos harcos, íjász, paladin és lándzsás felosztást kapjuk. Önmagában ezzel még nincs is gond, hiszen a Dungeon Siege 3-ban ez a rész tökéletesen működött, és ezen a téren a leginkább ehhez lehetne hasonlítani a játékot. De a bajok ezen a ponton túl kezdődnek.
Ahogy eldöntjük, kivel szeretnénk mészárolni, rádöbbenünk, hogy a fejlesztők nem igazán gondolnak a magányos játékosokra, és így a co-op részt erőltetik igencsak nagymértékben. Természetesen egyedül is játszhatunk, de készüljünk fel arra, hogy vért fogunk izzadni. Mert hiába vagyunk egyedül, temérdek ellenfelet dob a játék a nyakunkba, a gyógyítási lehetőségünk pedig limitált, mert csak pár potiont vihetünk magunkkal, vagy a pályákon elszórva gyógyulhatunk.
A világ felépítését tekintve a környezetek változatosak és igazán szépek, viszont nem éppen egybefüggőek. Bedobnak minket egy pályára, ami a lehető leglineárisabban van felépítve, majd lemészárolunk indokolatlan mennyiségű ellenfelet, és máris mehetünk a következő pályára, ahol ismét ugyanez lesz a dolgunk. Itt sem maradhatunk zavaró tényezők nélkül, ugyanis a pályák szintekhez vannak kötve, és ha véletlenül nem érjük el a szintlépést, nem mehetünk a következőre, hanem helyette az előzőn kell végigmennünk ismét.
A játék tesztelt példányánál billentyűzet és egértámogatás még nem volt, csak kontrollert lehetett használni, de azzal kényelmes az irányítás. A látványvilága nagyon szép, és el is üt a mai trendektől, teli élénk színekkel. Maguk a képességeink is látványosak és színben gazdagok, így a technikai megvalósításra nem lehet panaszkodni.
Képességek tekintetében viszont elég szegényes a választék. Minden hős kap 4-4 képességet két gombra, amik közül csak egyet-egyet vihet magával. Fegyverünket és páncélunkat lehet fejleszteni, de semmi látványosat ne várjunk. Ám itt a játék egyik érdekessége, vannak ugyanis szellemek, amik a rúnákat helyettesítik. A pályákon lehet őket kiszabadítani, és segítenek minket majd a könnyebb továbbjutásban, vagy csapatban támogató szerephez jutnak.
Összességében nagyon felemás a játék, és ha a fejlesztők nem erőltetnék ennyire a co-op részt, akkor egy érdekes dungeonlátogatós játék lenne. De akik a régi, nyitott világú Sacredet várják, nagyot fognak csalódni, hiszen helyette egy alaposan lebutított arcade címet kaptunk. Ajánlani csak azoknak merem, akik most kóstolnak bele ebbe a világba, ugyanis nekik még elnyerheti a tetszését az új megközelítés, vagy esetleg azoknak, akik régi rajongók, de félre tudják tenni az elvárásaikat.
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…