Oldal kiválasztása

The Escapists – Próbakör

The Escapists – Próbakör
10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A börtönből való megszökés a „Nagy szökés” című klasszikus óta nem volt ennyire trükkös, mint a Team17 publikálásában megjelenő, jelenleg még alfaváltozatban lévő The Escapists játékban.

A játék végletekig menően monoton, és pont ez adja a legnagyobb erejét. A börtönben minden egyes nap meghatározott időpontokban adott feladatokat kell elvégeznünk, és ha ezt nem tartjuk be, máris készülhetünk a megtorlásra. Ez a betáblázottság adja a legnagyobb lehetőséget arra, hogy a szabadulás iránti terveinket véghezvigyük.

Ahogy elkezdünk egy új játékot, a cellánkban találjuk magunkat, és alig ismerkedünk meg minimálisan a játék irányításával, már szaladhatunk is a reggeli ellenőrzésre. Már rögtön az elején azt az érzetet kelti bennünk a játék, hogy egy alárendelt szerepben vagyunk, és ha tovább szeretnénk haladni a játékban, alkalmazkodnunk kell, majd az NPC-ket kiismerve túl kell járnunk az eszükön.

Ez korántsem olyan egyszerű, mint gondolnánk. A szökésünk kulcsa a crafting-rendszerben van, viszont a játék szinte semmiféle segítséget nem ad nekünk, mindenre magunknak kell rájönni. Elszórtan azért találhatunk egy-két feljegyzést rabtársainknál arról, hogy milyen eszközöket gyárthatunk, de a siker eléréséhez improvizálnunk kell. Találhatunk hétköznapi használati tárgyakat, amikből craftolhatunk (pl.: villa, szappan, WC-papír), de a komolyabb dolgok tiltottak a börtönben (pl.: borotvapenge, ásó), és azonnal elkobozzák az őrök, ha meglátják, és még jól meg is vernek minket.

A szökésnek több módja is lehet, de azokat megtalálni kín és szenvedés lesz. Megpróbálhatunk beöltözve kiosonni az őrök között, a szellőzőben csúszva-mászva kijutni, vagy például a nagy klasszikust idézve lyukat ásni a földbe, és szépen, lassan utat fúrni a külvilágba.

:galeria:

Az alapjában sem könnyű játékot az RPG-elemek még tovább nehezítik, mert intelligencia-, erő- és sebességpontjainkat is kell növeljük, hogy bizonyos dolgokat craftolhassunk vagy cselekedeteket elvégezzünk. Ezen képességeinket például a könyvtárban vagy konditeremben növelhetjük, természetesen az energiánk határáig.

Amennyiben meguntuk a börtönéletet, lehetünk rosszfiúk is, és az őrök vagy rabtársaink életére törve ellophatjuk az általuk megszerzett tárgyakat és „tudást”, ami alatt a craftolási recepteket értem, és ez által segíthetjük előrejutásunkat.

Összefoglalva az eddigieket: ez egy nagyon összetett és időigényes játék, amely egy kis tanulás után nagyon élvezetessé tud válni, de ehhez rá kell jönnünk a játékstílusunk szerinti leghatékonyabb tárgyak készítésének módjára.

Véleményünk szerint

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »