Oldal kiválasztása

Virtuális valóság a Sonytól

Virtuális valóság a Sonytól
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A GDC 2014 amerikai játékfejlesztői konferencián leleplezett új headset a játékok virtuális valóságába helyezi a felhasználókat, amellyel eddig soha nem tapasztalt szintre emeli a játékélményt.

A Sony Computer Entertainment (SCE) 2010 óta dolgozik a „Project Morpheus” (Morpheus) névre keresztelt fejlesztésen, amellyel a játékosok úgy érezhetik majd, hogy fizikailag is jelen vannak a játékokban. A fejre helyezhető képernyő a PlayStation kamerával együttműködve oly módon hozza létre az egyedülálló virtuális valóság élményét, hogy a játékos szeme elé vetített kép a fejmozgást követve valós időben változik. A Morpheus reprodukálni fogja a játékos kezét, a benne tartott PlayStation Move kontrollert pedig a játékban használt eszközre cseréli, így olyan érzetet kelt, mintha valóban ő maga harcolna az ellenséggel, például egy kard segítségével.

 
A Morpheus a Sony Computer Entertainment egyedi fejlesztésű 3D hangtechnológiáját használja, amellyel a hang nemcsak körben, hanem alulról és felülről is hallható lesz, így élethűen ad majd vissza olyan hangokat, mint például a játékos léptei vagy a felette elrepülő helikopter. A hangrendszer emellett szintén követni fogja a fejmozgást, ami tovább fokozza a valóságérzetet a 360 fokos virtuális világban.

Translate »