11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Mit jelent a Vér hatalma? Lehet az összesség, hatalom és a kapcsolatok jelentése. A Vér jelent mindent, amik vagyunk. Amikor minden eddig elkövetett hibád végül összefog ellened, mennyire leszel erős elviselni a következményeket?

Castlevania – Lords of Shadow: 2010-ben mutatkozott be az első rész, ami viszonylagosan jó kritikai sikereket sepert be, és a játékosközönség is jól fogadta. Négy teljes évet kellett várnunk rá, hogy elérkezzen az idő a folytatásra. Gabriel története tovább pörög, jobban mondva Dracula története, de lesznek a történetben további kisebb-nagyobb csavarok is.

Egy jó mese mindig az elején kezdődik, mikor még Gabriel a szerelmét akarta visszahozni a halálból, ezért sok viszontagságon ment keresztül, ám egy feladat lebegett a szeme előtt: az Árnyurak legyőzése, és ereik megszerzése, majd pedig Lucifert is le kellet győznie útja során. Amikor ez sikerült neki, rájött, hogy Marie visszahozása csak egy ábránd volt, viszont mielőtt végleg elkeseredhetett volna, segítséget kértek tőle, ugyanis egy még nagyobb gonosz kezdett el mozgolódni, az Elfeledett. Amikor egy hatalmas végső csatában legyőzte a másik dimenzióban, visszatértekor már egy másik ember volt, és többé nem az, akit ismertünk, így ő lett Dracula, a sárkány.

A történetsodrás ott folytatódik, ahol abbahagytuk, Training címén megismerjük majd az alap mozdulatokat, a támadást és a hárítást. A történet is itt kezdődik: Castlevania várát ostrom alatt tartja a Rend, és nem más a feladatuk, mint a legveszélyesebb szörnyeteg legyőzése, Draculáé. Viszont amikor elérkezünk a legepikusabb jelenet végéhez, feltűnik valaki, akivel Vérünk össze van kötve, majd egy vágással megtudjuk, ezek után mik történtek, és a Rend múltjába is betekintést nyerhetünk sok-sok információt kiderítve, amelyeknek a későbbiekben komoly szerepük lesz.

Ezek után pontosan oda kerülünk, ahol az első rész véget ért, öreg barátunk, Zobek meglátogat minket, és közli a tényt, hogy Lucifer vissza akar térni a földre, és nem éppen szeretettel fogadna minket, így a segítségünket kéri, hogy ezt akadályozzuk. Meg cserébe véget vet szenvedéseinknek, amik a halhatatlanság miatt telepednek ránk. Egy kis gondolkodási idő után bele is megyünk az alkuba, majd megismerkedhetünk Castlevania városával, ami egykori várunkra épült. Miután találkozunk Zobekkel, el is regéli, mi a dolgunk: a Lucifert feltámasztó gyülekezetet Acolyteok vezetik, akiket le kell vadásznunk, és kifaggatni arról, hogyan akarják mindezt véghezvinni.

Első célpontunkat meg is kapjuk, aki szerencsére nincs is olyan messze, így egy gyors teleportálással el is jutunk oda. Innen kezdetét veszik a játékmenetbe oltott újdonság, ami lehet, hogy tetszeni fog vagy éppen frusztráló lesz: a bujdosás. Mert bizony nem minden ellenfél ellen lesz esélyünk, így alkalmanként patkánnyá kell válnunk, és elosonni mellette, vagy átvenni felette a hatalmat, és elvégezni a szükséges feladatokat, de egy harmadik lehetőség is van: járőrözéseiket kihasználva elkerülni őket. A történet egy pontjánál kapunk egy csavart, ugyanis bekavar a múlt. Innentől két részre szedném a mesélést, mert ugyan keresztezik egymást, de mégis külön kezelendők a történetmesélés fonalai.

Múlt: Szerintem sejthető, hogy itt az ostrom utáni eseményekbe nyerhetünk betekintést, amikor az eddig minket szolgált lények próbálják kiűzni a betolakodókat, és megpróbálják kideríteni, hogy mi történt velünk, mert pár évszázad kimaradt. Ez a történetszál tekinthető a legérdekesebbnek, itt betekinthetünk Dracula birodalmába, megismerhetjük szolgáit, akik közt lesz pár ismerős (pl. Medúza, akit nem a klasszikus formában fogunk látni, sokkal félelmetesebb és horrorisztikus külsőt kapott), de még a sokak által utált Chupacabra is vissza fog köszöni, aki viszont nem fogja tovább keseríteni az életünket, hanem őnála fogunk vásárolni.

A kötelékek is itt lesznek a legerősebbek, hiszen megismerkedünk Trevorral, akinek fontos szerepe van a történetben: ő lesz az összekötőnk a két idősík között, és a Belmont családod is jobban megismerjük általa. De még a múltnál maradva: az egyik legveszedelmesebb ellenfelünk is itt lesz megtalálható, a Vér. Bárhol és bármikor feltűnhet egy nagyobb tócsa vér, ami veszélyt jelent minden élőre és élettelenre, akik segíteni akarnak nekünk. Ha elkapja őket a vörös veszedelem, sikeresen átváltoztatja őket, és ellenünk fognak fordulni.

Jelen: Ezen a síkon a fő feladatunk a feltámasztás megakadályozása lesz, de itt sem lesz egyszerű dolgunk, mert a várost megfertőzik, így mindenki, aki védtelen ezzel szemben, átváltozik valami groteszk démonná. De az emberek sem maradhatnak ki mint ellenfél, ők mindenre lőni fognak, aki nem azonosítja magát. Sajnos ez a történetszál annyira nem erős, mint kellene, de érződik, hogy valami gonosz mozgolódik a háttérben, és ennek kell gátat szabni. 

Hangulatilag a játékkal nincs is baj, rettentő erős ezen a téren. Az elődből ismert szinkronszínészeket hallhatjuk újra, és ugyanazt a fantasztikus munkát végzik, így érezzük, ahogy a karakterek életre kelnek. Zenék terén úgyszintén fantasztikus munkát végeztek, és ismét megkaptuk a komorabb, nagy zenekari műveket, néhol kórussal megerősítve, és ezek mellé jönnek ismét a jól eltalált kamerahelyzetek, amikor a tájat is megcsodálhatjuk. Lenyűgöző látványvilágot tettek le az asztalra, így a grafikai részre egy percig sem panaszkodhatunk.

A játékmenetben is erős változásokat érvényesítettek, aminek vannak olyan pontjai is, amik rontanak azon az élményen, mint amit az első résznél kaptunk. A puzzle-elemeket teljes egészében száműzték a játékból, amiknél bizony néha törtük a fejünket, és örültünk, amikor rájöttünk a megoldásra. Ezek helyett kaptuk meg a bujkálós részeket, ami nem volt éppen a legjobb döntés, mert bár az elején még érdekesnek tűnik, de egy idő után erőltetett és frusztráló elemként fogunk rá tekinteni, főleg mikor már percek óta csak az elhalálozásunkat nézhetjük. A QTE (Quick Time Event) események száma is drasztikusan csökkent, amik pedig megmaradtak, azok nagyon egyszerűek lettek, és ha esetleg ezekhez sincs kedvünk, nyugodtan kikapcsolhatjuk őket. 

Egy jelentős változás is történt: most már szabadon mozoghatunk a területeken. A kastélyban és a városban is szabadon járhatunk bármikor, egyedül képességeink hiánya szab határt, de ezeket a játék történetében való előrehaladásunkkal együtt megkapjuk. A múltbéli idősíkon lesz egy Térképszoba, ahonnan könnyen eljuthatunk majd bárhova, ha esetleg még nem szereztük meg a kívánt életerő- vagy képességnövelő kristályt. Amiben még változások történtek, az a kristályszerzés. Most már nem holtestekből fogjuk megkapni ezeket, hanem úgynevezett Fájdalom Szelencékből: ezek tekinthetők az első részben található Rendládák utódjainak.

A nehézségi szint is megérdemel pár szót, hiszen érezhetően könnyült a játék. Az ellenfeleket sokkal könnyebb legyőznünk, és még ha boss harcról is van szó, azzal is gyorsan végzünk, és ami jellemző volt az első részre, a változatos és izgalmas harcok itt egysíkúak lettek, és egyszerűen végezhetünk velük. A kivégzési animációk sokszínűsége is lecsökkent 1-2 darabra, az ellenfelek változatossága valamilyen szinten még jelen van, de ez se segít sokat.

Irányítás tekintetében sok változás nem tapasztalunk majd, de egy kontroller beszerzése erősen ajánlott. Viszont itt is van egyszerűsödés, mert a két másodlagos fegyvernél már nem használt idő szerint függ a manacsökkenés, hanem betalált csapásaink száma szerint. Ha már a másodlagos fegyverek szóba kerültek: itt is vannak változások, mert a szent erő helyét átvette az Üresség Kardja, amivel életünket tölthetjük vissza gyorsabban, ráadásul fagyasztólövedéket képes lőni. A démoni erő megmaradt, itt a Démonkarmok érhetők el, amik a brutális nyers erőt képviselik, és pajzsokon való átjutásnál van jelentős szerepük.

A Castlevania 2 egy nagyon komolyan összerakott játék, amiben bizonyos változások miatt azonban keserű szájízünk lesz. De a történet tovább hajt minket, hogy megtudjuk, mi lesz Gabriel drámájának a vége, és még milyen csavarokat tartogat a sztori. Akik szerették az első részt, azoknak erősen ajánlott ezt is végigvinni, mert hiába vannak benne változások bőven, maga a játék még mindig ugyanaz. 

Értékelés: 7,5/10

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11