Egy új hadviselés közeledik, amikor már hatalmas robotok állnak szolgálatunkra, és a mozgásterünk kiszélesedik. Egyes Titánok elbuknak, míg mások felemelkednek…
Titanfall: Szerintem ezt a címet sok embernek nem kell bemutatni, mert az internet telis-tele van vele, főként videós anyagokkal, viszont most már lehetőségünk nyílt kipróbálni mozgás közben is. A fejlesztőket túlzottan nem kell bemutatni, a legtöbbek számára ismerősek lehetnek, mert a Call of Dutyt fejlesztő Infinity Wardból váltak ki, és megalapítottak egy új brigádot az EA égisze alatt, Respawn Entertainment néven.
A játékkal kapcsolatban sok-sok hangzatos ígéretet kaptunk, amiket fenntartásokkal kezeltünk, míg ki nem próbáltuk. Első ránézésre egy mezei sci-fi lövöldének tűnik a játék, és ha az alapokat nézzük, akkor megláthatjuk, mik azok az elemek, amik majdnem gyökeresen forgatják ki a stílust, és teszik mindezt kiválóan.
Kezdjük is az elején, a játékmenettel. Nagyon pörgős, egy pillanatra sincs megállás, mert aki megáll ötletelni, gyorsan el fog hullni a csatatéren, így akik eddig szerettek campelni a játékokban, gyorsan leszoknak majd erről. A mozgékonyságra rásegít a hátunkon lévő jetpack, ami nem abban fog segíteni, hogy repüljünk, hanem hogy az ugrásaink hosszát és magasságát tudjuk megnövelni. Így a játékosok nincsenek korlátok közé szorítva, szinte bárhova eljuthatnak a pályákon, és ezzel új taktikák egész sora nyílik meg előttünk. Ezzel párhuzamosan a kezelhetőség is nagyon könnyű lett, így akik kevésbé jártasak az FPS-címekben, gyorsan rá tudnak hangolódni, és minden kézre esik, ami szükséges.
A játék lényegi részét a Titánok jelentik, egy újabb elem, amivel sokat nem találkozhattunk még. Ezek hatalmas Mecha gépezetek, amik segítségünkre lesznek és a játék gerincét adják. Megjelenéskor három fajta lesz elérhető. Első példányunk az Atlasz, ami egy kiegyensúlyozott, könnyen manőverezhető, jól felfegyverzett robot. A második alany az Ogre, ami nehéz páncélzattal bír, ezáltal brutális erőt képvisel, viszont lomha is szegényke. A végső Titán a Stryder, ez a legfürgébb, de egyben a legsebezhetőbb gép, így majd óvatosan kell vele harcba bocsátkozni.
A harcokban mi egy pilótát irányítunk, aki képes ezeket a Titánokat lehívni bizonyos idő után. Ez a visszaszámlálás csökkenthető ölésekkel, de várhatunk is egy ilyen monstrumra, és kezdhetjük magát a harcot onnan. A pályákon hat pilóta tartózkodhat, ami elsőre kevésnek tűnhet, de a 6v6 mellett lesznek más katonák is, akiket a gép irányít. Ettől a játék elég erős MOBA-színezetet kap. Furcsának tűnhet, viszont a hasznuk ott jelentkezik, hogy az öléseink számát a segítségükkel gyarapíthatjuk, és ezzel együtt a robotunkat is gyorsabban lehívhatjuk. Ha sikeresen lehívtuk, innentől választhatunk, hogy azonnal bepattanunk, és majd jól azt hisszük, hogy legyőzhetetlenek vagyunk benne. De hamar jön a rádöbbenés, hogy gyorsan kiszedhetnek minket a gépből, ha óvatlanok vagyunk. De lehetőségünk nyílik a védekezésre is: ilyen egy mágneses pajzs, ami megfogja a lövedékeket, majd visszaküldi őket a feladónak. A gyalogos katonák is nagy veszélyt jelentenek ránk, ha épp bent ülünk, mert ránk ugorhatnak, és így szabotálhatják a mechánkat. Ilyenkor vagy kiszállunk, és megpróbáljuk elintézni a delikvenst, vagy bizony búcsút mondunk a gépünknek, és katapultálunk.
Ha nem szállunk be, a másik lehetőség, hogy autopilótán hagyjuk, és ilyenkor parancsot adhatunk neki. Például, hogy vigyázzon egy adott területre, így a felé közeledő ellenségeket likvidálja, vagy a másik parancs, hogy kövessen minket, és így vigyázzon ránk.
A fejlesztők a pályákat okosan építették fel, így akár gyalogosan közlekedünk, akár egy gépben ülünk, mindig lesz lehetőségünk a taktikázásra és az ellenfél hátbatámadására. A bétában csak két térkép található, de ezekkel is jól megtapasztalható a játék minden aspektusa.
A grafikán látszik, hogy kicsit kopottas, viszont nem kell szégyenkeznie, mert az effektek nagyon jók lettek, és a pörgés közben úgysem erre fogunk odafigyelni az esetek nagy százalékban. Hangok terén is jó munkát végeztek a srácok, a lövések hangja olyan, amilyennek lennie kell, a robotok úgy nyikorognak, ahogy kell, a lépteikbe pedig beleremeg a föld.
Csak egy bétáról van szó, de már látszik, hogy nem csak a levegőbe beszéltek a készítők. Az összes ígéret megtapasztalható és jól is működik. A kényes pontot pedig mindig a balansz jelenti az ilyen játékoknál. Esetünkben nagyon szépen meg van tervezve az egyensúly, így nincs legyőzhetetlen fegyver, és a Titánban sem leszel mindenható. Ráadásul egy kis gondolkozással új utakat fedezhetünk fel, és nem kell ragaszkodnunk a megszokott sablonokhoz. Egy nagyszerű játék van készülőben, és semmi kétségünk nincs afelől, hogy a Call of Duty és Battlefield uralta közegben a Titanfallnak is van keresnivalója. A megjelenés március 13-án várható.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!