Nyakunkon a 2014-es tavaszi PlayIT, és kíváncsiak voltunk, mivel készülnek a szervezők az áprilisi rendezvényre. Természetesen azt is megtudakoltuk, hogyan vált be az új helyszín, és milyen visszajelzések érkeztek eddig a látogatóktól.
Interjúnkban a múlt év végi PlayIT-ről és az áprilisi folytatásról kérdeztük.
Jatekok.hu: Először is köszönjük, hogy időt szakítottál a kérdések megválaszolására. Tudnál nekünk néhány szót mondani arról, honnan, milyen ötlettől vezérelve indult útjára az első rendezvény?
Csanda Gergely: Ha teljes képet akarunk látni, akkor meg kell említenem a Budapest Game Show rendezvényt, amely a PlayIT elődje. Már azon a rendezvényen látszott, hogy van igény a hasonló eseményekre, és hogy a gamertársadalom szereti, ha van „saját” rendezvénye. Így tulajdonképpen biztosra mentünk, és egy olyan rendezvényt neveztünk át, gondoltunk újra, amely már működött előtte.
J: Gondoltátok volna akkor, amikor belevágtatok az egészbe, hogy ilyen sikereket és látogatószámot sikerül majd elérni, mint a legutóbbi PlayIT alkalmával?
CSG: Hogy őszinte legyek, titkon reméltük. És az a komoly támogatás, amit a Microsoft és a többi partnerünk mutatott már az elejétől, komoly eredményekkel is kecsegtetett. De kellett hozzá a sales rendszer kialakítása is, és egy olyan managment, amely ritka a rendezvényszervezés területén. Külön öröm számomra, hogy a decemberi PlayIT nemcsak Kelet-Közép-Európa legnagyobb gamer rendezvénye, hanem napra lebontva már a legnagyobb kiállítás is lett Magyarországon.
J: 2013 karácsonya előtt teljesen új helyre költözött a rendezvény, hiszen a korábbi helyszínen már nem volt elegendő az infrastruktúra a látogatók kulturált fogadására – egyszóval kinőttétek a Millenárist. Mik az első tapasztalatok az új helyszínt, a SYMA csarnokot illetően?
CSG: Mint minden új kapcsolatban, természetesen itt is vannak pozitív és negatív tapasztalatok, de kijelenthető egy jó viszony alakult ki a Syma üzemeltetőivel, és a negatívumokon sikerült túllépni. Hozzáteszem, mi nagyon sajnáltuk, hogy ott kellett hagynunk a Millenárist, mert ezer szállal kötődünk hozzá. De nem volt mit tenni, a 2013 áprilisi rendezvény megmutatta, hogy nagyobb helyszín kell, és léptünk is. A Symára esett a választás.
Budapest Game Show, 2009, Sportaréna
J: A tavaszi PlayIT-en a hírek szerint még nagyobb területen várjátok majd a látogatókat. Lehet már tudni valamit arról, mivel töltitek meg tavasszal a kiállítói és rendezvényterületet?
CSG: Huhh…Erről még kicsit korai beszélni, de annyit elárulhatok: rengeteg új és színes programot viszünk be a PlayIT-re. A tavaszi időpont előnye, hogy a kinti területeket is kihasználhatjuk. A másfélszer akkora területnek köszönhetően pedig kicsit jobban elengedhetjük a képzeletünket, és kitalálhatunk őrületes dolgokat.
J: Esetleg vannak már nyilvános információk a tervezett programokról?
CSG: Márciusban kezdjük el a programokat kommunikálni. Annyi biztos, még jobban igyekszünk kiszolgálni közönségünket.
J: Az elővételes jegyvásárlással és a termékek előzetes lefoglalásával sikerült kulturáltabb feltételeket biztosítani az akciókra fogékony közönség számára. Szervezői oldalról mik a tapasztalatok az új jegyek és a foglalási rendszer működéséről, elfogadottságáról?
CSG: Összességében nagyon pozitív tapasztalatokról számolhatunk be. Itt azt kell megérteni, hogy a Collectors és Deluxe jegyekből csak korlátozott kontingenst tudunk biztosítani. Erre a 2 jegytípusra egyébként ötszörös kereslet lenne…
PlayIT, 2013, Millenáris
J: Ennek ellenére még mindig kígyózó sorok állnak délelőtt az 576 standja előtt, van esetleg valami ötletetek arra, hogyan lehetne még jobban kezelni az óriási embertömeget?
CSG: Amit lehetett, megtettünk. Az új jegytípusok bevezetése, a 8 pénztár, a szellősebb 576 Kbyte standelhelyezés, mind a tumultus elkerülését szolgálták. Kiemelném a tévés tájékoztatást, azaz rögtön lehetett látni, ha valami elfogyott. Egyébként most összesen 3 fajta termék fogyott el idő előtt, de egyik sem a top játékok közül. Áprilisban igyekszünk úgy alakítani a dolgokat, hogy még jobban elkülönítjük az értékesítő standokat. Hozzáteszem, ha 4000 ember szeretne vásárolni, akkor a nagy sor elkerülhetetlen. Talán az, hogy minden játékból volt délután is, azt eredményezi, hogy délutánra áttevődik a tömeg egy része. Decemberben 17:00-kor már elkezdtük az 576 Kbyte előtti kordon szétszedését, ugyanis nem volt sor… Gondolom, mindenki látott már amerikai videókat, ahol a Black Friday (a karácsony előtti nagy vásárlási szezon kezdete) alkalmából több száz ember okoz káoszt egy áruház megrohanásával. Itt is hasonló a helyzet, de a lehetőségeink végéig el fogunk menni, ennek javítása érdekében.
J: Mi magunk is szóvá tettük, hogy a tájékoztatás a beléptetésnél nem volt éppen elegendő, hiszen sokan az egyes jegytípusokkal kapcsolatban nem voltak tisztában, és az épületen kívül csak a parkolóőröket lehetett kérdezgetni, akiknek persze semmi infójuk nem volt a részletekről, mert nem a rendezvény személyzetéhez tartoztak. Várható ezen a téren fejlődés tavasszal?
CSG: Igen, fejleszteni fogunk ezen a téren. Hozzáteszem, hogy előzetesen a weblapon és a facebookon is kommunikáltuk azt, hogy ki merre menjen. A kinti táblázásokra pedig nagyon sokat költöttünk, és fogunk idén is. Most is mondom: akinek jegye van, az a Szoborpark felől jöjjön, akinek nincs, és a helyszínen akar venni, az a Dózsa György út felöli főbejáraton.
PlayIT, 2013, Syma
J: A rendezvény belsejében is kicsit nehézkes volt a tájékozódás, mert bár a térkép többé-kevésbé támpontokkal szolgált, a standokat valahogy jelölni kellett volna, illetve az olyan szobák, mint a Retró terem, eléggé el voltak rejtve a közönség elől. Született esetleg szándék a belső tájékoztatás továbbfejlesztésére?
CSG: Igyekszünk itt is fejleszteni. Azt kell látni, hogy a Syma nem csak nekünk volt új helyszín, hanem a látogatóknak is. Így kellett egy „első alkalom”, ahol mindenki kitapasztalta, mit és merre talál. Sajnos a Syma lelátói része egy labirintus, és sok papírtáblát, amit kihelyeztünk, már 1 óra alatt letéptek. De elfogadjuk, ebben lehet javulni, és fogunk is.
J: A karácsony előtti szezonban óriásit szólt a PlayIT, hiszen rengeteg megjelenés volt, és ki lehetett próbálni a következő konzolgenerációt is. Lehet már tudni valamit arról miért lesz érdemes tavasszal kilátogatni az eseményre, és mi vagy mik lesznek annak középpontjában?
CSG: Tavasszal is nagyot fog durranni. Új elemeket szeretnénk kipróbálni, ezáltal színesíteni a rendezvényt. Még több játékállomás kialakítása a fő célunk, és erre jó esélyeink is vannak. A bizalom (és ezt nagyon köszönöm!!) megvan az irányunkba, és ennek az elvárásnak meg is kell felelnünk. Három hét alatt több mint 4000 jegyet adtunk el, azaz egy biztos: egy minden rekordot megdöntő tavaszi rendezvény vár ránk és Rátok!
J: Köszönjük az interjút, és sok sikert és látogatót kívánunk a tavaszi PlayIT-hez!
A tavaszi rendezvény Időpontja és helyszíne: 2014. április 26., Syma csarnok
A rendezvény hivatalos webhelye: http://playit.hu/
Jegyárak és további információk: http://playit.hu/jegy-vasarlas/
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!